معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۴۱

اقدامات دولت نیوزیلند برای کاهش فقر در میان کودکان

بر اساس گزارش های جدید دولت، فقر در میان کودکان نیوزیلند کاهش یافته است. پنج سال پس از بسته‌های دولتی برای خانواده‌ها (یارانه‌های دولتی)، وزارت توسعه اجتماعی نتیجه این طرح را منتشر کرد. بر اساس این گزارش تفاوتی واقعی در افزایش درآمد برای نیوزیلندی‌ها ایجاد شده است که به آنها کمک می‌کند تا از در شرایط فشارهای جهانی کنونی، کمک هزینه زندگی داشته باشند.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در مورد کاهش فقر کودکان گفت وقتی وارد دولت شدیم، کاهش فقر کودکان را در اولویت قرار دادیم و اکنون نتایج قابل قبولی گرفته ایم. ما به سرعت به معرفی یک بسته حمایتی برای افزایش فوری درآمد و حمایت از والدین جدید اقدام کردیم. در سال اول، حدود 330,000 خانواده - بیش از نیمی از خانواده‌های دارای فرزند در نیوزیلند - به‌طور متوسط هفته‌ای 55 دلار دریافت کردند که در نتیجه این بسته، خانواده‌ها وضعیت بهتری داشتند. تا سال 2021، پرداخت‌های منظم به 78,000 والدین و مراقبین با کودکان زیر سه سال رسید. علاوه بر این، 1.2 میلیون بزرگسال نیوزیلندی نیز برای پرداخت قبض انرژی مصرفی در زمستان، مورد حمایت قرار گرفته اند.

 درآمد هفتگی پس از هزینه‌های مسکن در حال حاضر به‌طور متوسط 43 درصد بیشتر از سال 2018 برای افرادی است که از مزایای اصلی حمایت می‌شوند. این میزان از رشد، حتی سریع‌تر از تورم افزایش یافته است.

«بسته خانواده» (یارانه‌های دولتی) که در این دولت به نیوزیلندی‌ها تعلق گرفت به شرح زیر است:

-افزایش اعتبار مالیاتی خانواده؛
-کمک هزینه برای خانواده‌های دارای ورزند تا سه سالگی کودک؛
-پرداخت کمک هزینه انرژی مصصرفی در زمستان؛
-افزایش کمک هزینه یتیمان، کمک هزینه کودکان بدون حمایت و کمک هزینه سرپرستی؛
-مرخصی با حقوق والدین کودکان تازه متولد شده به 26 هفته افزایش یافت؛
-راه اندازی مجدد اعتبار مالیات بر درآمد مستقل؛
-افزایش کمک هزینه‌های اسکان و به روز رسانی تفکیک منطقه ای؛

در همین مورد وی گفت دولت به همین مقدار کفایت نکرد و از زمان اعلام بسته خانواده‌ها، در طول پنج سال خود در دولت سخت کار کرده‌ایم تا به طور مداوم درآمد را افزایش دهیم. این موضوع شامل موارد زیر است:

  • افزایش مزایا در دریافتی‌ها؛
  • افزایش حداقل دستمزد به 21.20 دلار در ساعت؛
  • اضافه کردن برنامه ناهار در مدارس؛
  • ویزیت پزشکان رایگان شد؛
  • بیش از هر دولت دیگری از دهه 1970 تا کنون، مسکن اجتماعی ساخته شد؛
  • تحریم هایی که بیشترین تأثیر را بر کودکان می‌گذاشت، حذف شد؛
  • افزایش آستانه کاهش مزایا؛
  • پوشش بیمه ACC گسترده برای والدین کودکان تازه متولد شده؛
  • تمدید یارانه مراقبت از کودکان به 54 درصد خانواده‌های دارای فرزند بر اساس درآمد آنها.

وی  با اشاره به آمار ارائه شده از سوی وزارت توسعه اجتماعی می‌گوید: از طریق تغییراتی که در بسته خانواده‌ها آغاز شد، آمار فقر کودکان در تمام 9 معیاری که ما نظارت داریم، روند کاهشی داشته است. این یعنی 21,900 کودک، مشکلات مادی کمتری را تجربه می‌کنند و 66,500 کودک از زندگی در فقر نجات یافته اند.

او اضافه کرد: تغییراتی که دولت فراهم کرده ، ما را به خوبی برای شرایط اقتصادی چالش برانگیز آماده کرده است و واضح است که ارزش تغییرات ما در طول زمان هدفمندتر است و تأثیر بیشتری نسبت به کاهش مالیات پیشنهادی توسط مخالفان دارد. در همین زمینه کارمل سپولونی، وزیر توسعه اجتماعی و اشتغال گفت: تحقیقی که امروز توسط وزارت توسعه اجتماعی منتشر شد، حکایت از پیشرفتی دارد که دولت برای بهبود زندگی مردم در حال ساخت آن است. زوج‌هایی که فرزندشان شامل مزایای یارانه ای دولت شوند، به‌طور متوسط ۲۴۳ دلار در هفته دریافت می‌کنند که نسبت به سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است. این رقم در زمستان به ۲۷۴ دلار افزایش یافت و نرخ سود اصلی از سال 2020 برای هر بزرگسال 65 دلار به 87 دلار در هفته افزایش یافته است. بسیاری از نیوزیلندی‌ها برای دهه‌ها شاهد این نوع تغییر در درآمد نبودند، اما همانطور که تحقیقات نشان می‌دهد، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و ما از این موضوع طفره نرفتیم. ما همچنین تمرکز بی‌وقفه‌ای بر روی کار با دولت خود داشته‌ایم که بیش از هر زمان دیگری از زمان شروع سوابق، از افراد خارج از شمول یارانه نیز حمایت کرده ایم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما