معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جزئیات سفر معاون اول رئیس جمهور به بلاروس

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در آستانه سفر یک روزه «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروس طی مصاحبه ای به برخی زمینه های همکاری اشاره نمود.

صادرات خودرو به بلاروس طی ۲ سال آینده انجام می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه: در عرض دو سال آینده قرار است سایپا حدود ۴۵ هزار خودرو به بلاروس صادر کند.

صفری: بلاروس راهی جدید برای اتصال ایران به اروپا می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: بلاروس علاقه‌مند است در حوزه ترانزیت و حمل و نقل دسترسی‌های خود را از طریق دریای خزر به خلیج فارس گسترش دهد و همچنین ایران نیز به دنبال آن است تا از طریق این کشور مسیرهای خود به اروپا را متنوع کند

جزئیات سفر معاون اول ریاست جمهوری به بلاروس

مهدی صفری در آستانه سفر یک روزه «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور به بلاروس با دعوت نخست وزیر این کشور، گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور پیش از انجام این سفر برگزار و تمام مسائل دوجانبه در ابعاد مختلف بررسی و پیگیری شده است.

افزایش ۳۰۰ درصدی تجارت با برخی کشور‌های اروپای شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مورخ 15/5/1402 ، موضوع چگونگی ارتقای تجارت با کشور‌های اروپای شرقی بررسی شد. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه این نشست، روند مبادلات تجاری با اروپای شرقی را مثبت اعلام کرد و گفت مبادلات تجاری ایران با برخی کشور‌های این منطقه بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته که با هر کشور متفاوت است.

بررسی توسعه مناسبات تجاری ایران و پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات اقتصادی ایران و پاکستان به بررسی راهکار‌های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور همسایه پرداختند. در این نشست طرفین به گفتگو در زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، برداشتن موانع پیشرو در توسعه مناسبات دوجانبه، امور مرتبط به ارتباطات جاده ای، ریلی و هوایی و همکاری‌ها در بخش کشاورزی پرداختند.

تسریع در ساخت راه آهن شلمچه- بصره خواست ایران و عراق است

حازم الخالدی مشاور نخست‌وزیر عراق در امور راهبردی و اجرای برنامه‌های دولت در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر تسریع اجرای راه آهن شلمچه بصره و آزادراه خسروی به خانقین تاکید کرد.

نخستین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جدید برگزار شد

نخستین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جدید به میزبانی وزارت امور خارجه با موضوع «استفاده از ظرفیت مناطق آزاد مشترک مرزی، فرامرزی و یا متناظر در توسعه و تعمیق روابط اقتصادی کشور» به ریاست دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور اعضای شورا و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

بکارگیری دیپلماسی برای تقویت همکاری اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با حضور در استودیو برنامه صف اول شبکه خبر، به تشریح نقش دیپلماسی برای تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها پرداخت.

تاکید تهران و اربیل بر ارائه تسهیلات لازم به تجار و سرمایه گذاران

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات اربیل با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ملاقات و گفت‌وگو کرد.