معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۴

تقویت برنامه‌های صنعت گردشگری در نیوزیلند

دولت نیوزیلند از یک نقشه راه برای تقویت نیروی کار گردشگری رو نمایی کرده است که شامل یک نمونه مشارکت کارمندان بین گردشگری و حفاظت از محیط زیست است.

صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین منابع درآمدی دولت، در طول بحران کرونا آسیب جدی را به خود دید. دولت تلاش دارد وضعیت را به شرایط مطلوب بازگرداند. در این جهت سیاستگذاری‌های متعددی انجام شده است. پنی هناره، وزیر گردشگری در این باره گفت که برنامه موسوم به «اقدام بهتر» به رفع این چالش های جاری کمک می‌کند. برنامه «اقدام بهتر» با مشارکت صنعت گردشگری، اتحادیه‌ها، کارگران، دولت و جامعه مائوری از طریق گروه رهبری طرح تحول صنعت ([1]ITP)، در یک دوره 18 ماهه ایجاد شده است. این طرح شامل یک توافق داوطلبانه گردشگری و مهمان‌نوازی برای تعیین سطح استانداردهای اشتغال و آموزش مناسب با شرایط جدید گردشگری و برنامه‌ای برای ایجاد شایستگی فرهنگی است. این طرح توسط متولیان صنعت توریسم پیشنهاد شد تا مشاغلی شناسایی شود که حقوق مناسب، آموزش و پیشرفت شغلی و محیط کاری امن و حمایتی برای کمک به جذب کارکنان با کیفیت ارائه می‌دهند.

پنی هناره  ضرورت اجرای این طرح را چنین عنوان کرد که نیوزیلند همچنان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است و با باز بودن مرزها، بازدیدکنندگان بین‌المللی در حال آمدن به این کشور هستند.  او گفت که پایلوت اشتراک کارکنان بر اساس برنامه Jobs for Nature با هدف کاهش عناصر ناپایدار و فصلی گردشگری است. وزیر گردشگری تاکید دارد که ما می خواهیم این تصور منفی - و واقعیت برای برخی - را تغییر دهیم که کار در گردشگری درآمد خوبی ندارد و این کار می‌تواند ناپایدار و کم دستمزد باشد. طرح برنامه اقدام به بهبود شرایط کمک می‌کند تا گردشگری یک شغل انتخابی باشد. این طرح برای مردم اینجا و کسانی که از خارج می آیند رضایت بخش و مطلوب خواهد بود.

در نیوزیلند صنعت گردشگری از سوی دولت تشویق می‌شود تا از فناوری و نوآوری بیشتر برای افزایش بهره وری با ابتکاراتی از جمله نمایشگاه‌های تجاری برای به نمایش گذاشتن فناوری‌های موجود و در حال ظهور و برنامه شتاب بخشی برای نوآوری در گردشگری استفاده کند.

طرح «اقدام بهتر» دارای شش چشم انداز است:

- شناخت کارفرمایان با کیفیت و بهبود استانداردها و شیوه‌های اشتغال؛

- آموزش و تعلیم مناسب برای دستیابی به هدف؛
- انعطاف پذیری (اهمیت به گردشگری فصلی)؛
- بهبود شایستگی فرهنگی و تضمین روایت معتبر از گردشگری؛
- افزایش جذب فناوری و نوآوری‌های نوظهور؛
-نمایش مناطق عالی گردشگری و مردم.

[1] . Industry Transformation Plan

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما