معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۱۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۴

بسته حمایتی دولت نیوزیلند جهت بهبود سطح معیشتی خانوارها

بنا به اعلام مقامات دولتی نیوزیلند، از ابتدای آوریل سالجاری میلادی صدها هزار نفر از اتباع و افراد مقیم در این کشور، مشمول حمایتهای مالی دولت جهت بهبود سطح معیشتی خانوارها می شوند.

بر اساس اعلام صورت گرفته از سوی مقامات کشور نیوزلند این بسته حمایتی شامل موارد زیر است:

الف- افزایش حداقل دستمزد

حداقل دستمزد بزرگسالان از 20 دلار به 21.20 دلار در ساعت افزایش یافته و بدین صورت  درآمد افرادی که 40 ساعت در هفته با حداقل دستمزد کار می‌کنند، بمیزان 48 دلار در هفته و تقریباً 2500 دلار در سال افزایش خواهد یافت.

حداقل دستمزد برای نیروهای جدید الاستخدام و کارآموز نیز از 16 دلار به 16.96 دلار در ساعت افزایش خواهد یافت.

لازم بذکر است که براساس اعلام وزارت بازرگانی، نوآوری و اشتغال (MBIE) در سال 2021  بیش از  16 هزار نفر در سنین 16 تا 64 سال با حداقل دستمزد مشغول بکار بوده اند که این رقم معادل 7.8 درصد از کل شاغلین و حقوق بگیران کشور بوده و در قیاس با آمار مشابه سال 2018، به میزان 2.3 درصد افزایش یافته است.

ب-افزایش کمک های غیرمستقیم به بخش حمل و نقل

بنا به برنامه اعلام شده، در نظر است که از ابتدای آوریل به مدت 3 ماه، بودجه ای برای اجرای کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیم بها در اختیار دولت های محلی قرار داده شود.

قرار است که از محل این بودجه، تخفیف‌هایی جهت کرایه حمل و نقل ریلی و نیز ایاب و ذهاب افراد مشمول خدمات خاص (معلولین) برقرار گردد.

همچنین در نظر است که از اواخر آوریل، مبلغ 25 سنت مالیات غیر مستقیم کنونی بر سوخت لغو و نیز 36 درصد مالیات بر حمل و نقل جاده ای نیز بمدت 3 ماه (تا انتهای جولای) لغو گردد.

پ- افزایش اعتبار مالیاتی (TAX CREDIT) خانواده‌ها

براساس برنامه اعلامی‌بناست که از ابتدای آوریل، با افزایش اعتبار مالیاتی خانواده‌ها، درآمد حدود 346 هزار خانواده به طور متوسط 20 دلار در هفته افزایش یابد.

همچنین نرخ تخفیف برای اعتبار مالیاتی خانواده از 25 درصد به 27 درصد افزایش خواهد یافت که بر همین اساس کسانی که درآمد خانوادگی آنها کمتر از 40 هزار دلار در سال میباشد، با میانگین افزایش 26 دلار تخفیف مالیاتی در هفته بیشترین سود را خواهند داشت.

ت- حقوق بازنشستگان

براساس بسته اعلامی، حقوق بازنشستگی جهت افراد مجرد 52 دلار و برای هر زوج بازنشسته 80 دلار در هفته افزایش و بدین ترتیب نرخ ناخالص هفتگی دریافتی (پس از کسر مالیات) یک فرد مجرد که به تنهایی زندگی می‌کند، از 506.64 دلار به 538.24 و زوجی که هر دو بازنشستگی دریافت می‌کنند، از 768.92 دلار به 817.32 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

ث- سایر مزایا

مقرر گردیده که از ابتدای آوریل، مزایا شامل کمک به حمایت از افراد جویای کار، پرداخت به والدین جوان، کمک هزینه ناتوانی، کمک به مراقبت از کودک، کمک هزینه تحصیلی و هزینه‌های زندگی وام دانشجویی نیز افزایش یابد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما