معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۵۰

نشست نظام غذایی پایدار در نیوزیلند

در تاریخ 11 خرداد 1400 نشست «نظام غذایی پایدار» از سوی نماینده ویژه تجارت کشاورزی نیوزیلند (SATE)، خانم مل پولتون، با حضور وزیر کشاورزی، تجارت و رشد صادرات، آقای دیمون اوکانر و سفرای مکزیک و انگلیس در نیوزیلند برگزار شد.

در این نشست تعدادی از مزرعه داران بزرگ نیوزیلند به نمایندگی از بخش خصوصی حضور داشتند. نماینده ویژه تجارت کشاورزی در نیوزیلند از سوی دولت و زیر نظر وزارت کشاورزی انتخاب می‌شود و در جهت گسترش تعاملات جهانی، ارتباط بین کشاورزان و دامداران نیوزیلند و بازارهای جهانی و شبکه سازی فعالیت می‌کند. در واقع این شخصیت پل ارتباطی بخش خصوصی حوزه کشاورزی و دامداری با بازارهای جهانی است.

خانم مل پولتون، نماینده ویژه تجارت کشاورزی نیوزیلند، از سال 2020 کار خود را آغاز کرده و گسترش تعاملات بین المللی را سرلوحه کار خود قرار داده است. همچنین خانم پولتون یکی از مهمترین اهداف خود را به سرانجام رساندن توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و انگلستان عنوان کرده است.

آقای دیمون اوکانر، وزیر کشاورزی نیوزیلند در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از حضور خانم پولتون در این مقام، رویکردهای وی برای جهانی ساختن تجارت کشاورزی نیوزیلند و شبکه سازی را ستود. او ابراز امیدواری کرد با ارتباطات ایجاد شده، در فضای پس از کرونا، تجارت بخش کشاورزی نیوزیلند گسترش معناداری پیدا کند.

سفیر مکزیک در نیوزیلند به عنوان سخنران دوم با بر شمردن مزیت های بخش کشاورزی کشور خود و ظرفیت های موجود برای همکاری با نیوزیلند از هر گونه همکاری دو کشور استقبال کرد و با فراهم شدن زمینه‌های این همکاری، آینده آن را با حضور خانم پولتون روشن ارزیابی کرد.

سفیر انگلستان به عنوان سخنران آخر، با ترسیم ویژگی‌های اقتصاد کشاورزی نیوزیلند و موفقیت های این کشور در برقراری یک زیست بوم موفق برای الگوبرداری، فرصت های بسیاری برای همکاری‌های تجاری در بخش کشاورزی نیوزیلند و انگلستان را پیش بینی کرد. او نیوزیلند را یک کشور بسیار موفق در امر مزرعه داری در سطح جهانی دانست.

SATE : New Zealand's Special Agricultural Trade Envoy

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما