معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۱۸- ۱۶:۰۰ - مشاهده: ۲۴۶

میزان و نحوه استفاده نیوزیلندی‌ها از اینترنت در سال 2020

بر اساس یک مطالعه از سوی موسسه دیتا ریپورتال، وضعیت استفاده نیوزیلندی‌ها از اینترنت و رفتار آنلاین آنها در سال 2020 با تاثیر از بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، کاربران اینترنت در نیوزیلند در ژانویه 2020، حدود 4.47 میلیون نفر برآورد شده اند. تعداد کاربران اینترنت در نیوزیلند بین سالهای 2019 و 2020 حدود 103 هزار نفر افزایش یافته است. طبق یافته‌های این تحقیق، نفوذ اینترنت در نیوزیلند در ژانویه 2020 به 93 درصد رسیده است.

در ژانویه 2020، کاربران شبکه‌های اجتماعی در نیوزیلند تعداد 3.60 میلیون نفر بوده اند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در نیوزیلند بین آوریل 2019 و ژانویه 2020  حدود 123 هزار نفر افزایش را نشان می دهد. بنابراین در نسبت با جمعیت نیوزیلند، نفوذ شبکه‌های اجتماعی در این کشور در ژانویه 2020 به 75 درصد رسیده است.

استفاده از تلفن همراه در نیوزیلند در ژانویه 2020، رقمی ‌بالغ بر 6.49 میلیون دستگاه را نشان می دهد که بیشتر از کل جمعیت این کشور است. این رقم بین ژانویه 2019 و ژانویه 2020، حدود 143 هزار نفر افزایش یافته است. تعداد اتصالات تلفن همراه در نیوزیلند در ژانویه 2020 معادل 135 درصد از کل جمعیت بود. براساس داده‌های جدید، نیوزیلندی‌ها در سال 2020 در مجموع رقم 1.47 میلیارد ساعت از تلفن‌های همراه استفاده کرده و بالغ بر 160 میلیون برنامه را روی گوشی‌های همراه خود بارگیری کرده اند. در زمینه بارگیری نرم افزارها روی گوشی همراه، نرم افزار چینی تیک تاک در رتبه اول، فیس بوک در رتبه دوم و برنامه زوم (Zoom) در رتبه سوم قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، به طور میانگین هر نیوزیلندی 7.6 حساب در رسانه‌های اجتماعی دارد که یوتیوب با 86.7 درصد در میان رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه نیوزیلندی‌ها، در جایگاه اول قرار گرفته است. فیس بوک با فاصله ای بسیار کم و با 83.5 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب رسانه‌های زیر قرار گرفته اند:  فیس بوک مسنجر (74.8 درصد)، اینستاگرام (57 درصد)، واتساپ (40 درصد)، اسنپ چت (32.8 درصد) و لینکداین (30.7 درصد).

این گزارش حاکی از آن است که نیوزیلندی‌ها در سال 2020 بالغ بر 270 میلیون دلار را در شبکه‌های اجتماعی خرج نموده اند که در این زمینه بیشترین درآمدزایی را از جیب نیوزیلندی‌ها، شبکه‌های اجتماعی زیر کسب کرده اند:  

  • Disney
  • Tinder
  • Google One
  • Netflix

همچنین این گزارش نشان می دهد نیوزیلندی‌ها در سال 2020، به طور متوسط در روز 6 ساعت و 39 دقیقه از اینترنت استفاده کرده اند که سه ساعت و 8 دقیقه به تماشای تلویزیون، 1 ساعت و 55 دقیقه به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و 1 ساعت و 20 دقیقه به پخش موسیقی اختصاص داشته است.

نیوزیلندی‌ها در سال 2020  اخبار روز را بیشتر از طریق وب سایت های خبری این کشور دنبال کرده اند که در این میان خبرگزاری استاف (Stuff) با ثبت رکورد 35.9 میلیون بازدید در طول سال 2020،  بهترین سایت خبری بود و  پس از آن ان زد هرالد (NZ Herald) با 31.2 میلیون بازدید در رتبه دوم قرار داشت.

بیشترین موضوع مورد جستجوی نیوزیلندی‌ها در این سال از طریق موتور جستجوگر گوگل صورت پذیرفته است که بیشترین واژه‌های به کار رفته به ترتیب زیر می‌باشد:

  • آب و هوا
  • اخبار
  • Stuff
  • فیس بوک
  • گوگل
  • نیوزیلند
  • ویروس کرونا
  • یوتیوب
  • Warehouse
  • هرالد

این گزارش نشان داد که 94.3 درصد از نیوزیلندی‌ها فیلم های آنلاین را تماشا می‌کنند، 65.7 درصد به موسیقی گوش می دهند، 36.5 درصد ویدئو بلاگ ها را تماشا می‌کنند و 34.8 درصد به پادکست گوش می دهند. همچنین 40.2 درصد از نیوزیلندی‌ها در مورد نحوه استفاده شرکت های آنلاین از داده‌های شخصی خود ابراز نگرانی کرده و 42.3 درصد از ابزارهای قطع پخش تبلیغات استفاده کرده اند.

رشد سریع فروش آنلاین

سال 2020 بیشترین رکورد خرید آنلاین را در نیوزیلند به ثبت رسانید. در این سال ارزش بازار تجارت الکترونیک نیوزیلند 19.9 درصد رشد کرد  و به طور متوسط هر نیوزیلندی بالغ بر 1529 دلار خرید آنلاین داشته است. در همین ارتباط، 42 درصد از مردم نیوزیلند از خدمات تحویل غذا به صورت آنلاین استفاده کرده و به طور متوسط هر نیوزیلندی 255 دلار برای خرید غذای آنلاین هزینه کرده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما