معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی صربستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی صربستان در هفته دوم شهریور 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

شاخص سرعت اینترنت در کوبا و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب

گزارش شاخص سرعت اینترنت در کوبا و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته سوم اردیبهشت 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - استانبول

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم فروردین ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

برنامه مالزی برای اقتصاد دیجیتال

امروزه فناوری‌های دیجیتال به سنگ بنای اقتصاد روزمره و فعالیت های تجاری تبدیل شده اند و این تحول دیجیتالی رو به رشد، دولتها، مشاغل و افراد را با آینده ای از فرصت ها و چالش های بسیار روبرو نموده است.

میزان و نحوه استفاده نیوزیلندی‌ها از اینترنت در سال 2020

بر اساس یک مطالعه از سوی موسسه دیتا ریپورتال، وضعیت استفاده نیوزیلندی‌ها از اینترنت و رفتار آنلاین آنها در سال 2020 با تاثیر از بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

توسعه سیستم مخابرات بنگلادش

هیئت دولت بنگلادش روز 12 آذر 99 سومین پروژه نصب کابل زیردریایی را با هدف گسترش سیستم بین‌المللی مخابرات کشور به تصویب رساند. هزینه این پروژه حدود 7 میلیارد تاکا (82 میلیون دلار) برآورد شده است. کابل زیردریایی که از سنگاپور به فرانسه متصل می‌شود، از طریق اقیانوس هند، دریای عرب، دریای سرخ تا دریای مدیترانه گسترش می‌یابد. این کابل دارای چند ایستگاه اصلی در سنگاپور، هند، جیبوتی، مصر و فرانسه خواهد بود. قسمت بنگلادش آن، از طریق خلیج بنگال تا ایستگاه این کابل در منطقه کاکس بازار امتداد می یابد. پیش از این، دو کابل زیردریایی دیگر نیز در بنگلادش نصب شده است.

کنیا در میان پنج کشور برتر آفریقا در حوزه فناوری اطلاعات

بنابر گزارش های بین المللی، کنیا در میان 5 کشور برتر قاره آفریقا در زمینه فناوری اطلاعات قرار دارد. یکی از شاخصهای این برتری ، تعداد نویسندگان نرم افزار است که در این کشور فعال هستند. با توجه به ظرفیت عظیم کشورمان در این حوزه، مناسب است از این موقعیت برای افزایش همکاریها در حوزه فناوری اطلاعات در کنیا استفاده شود