معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۱۴- ۱۱:۵۸ - مشاهده: ۵۱

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته دوم اردیبهشت ماه 1403 ، مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

دستور نخست وزیر بر افزایش دسترسی مردم به اطلاعات- گاردین

قاسم مجالیوا، نخست وزیر، به مقامات ارشد دولتی دستور داد که به وظیفه خود در اطلاع رسانی به مردم در مورد فعالیت های ادارات از طریق همکاری با ارگان‌های رسانه ای توجه داشته باشند. وی در سخنرانی خود در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات از مسئولان مربوطه خواست تا اطمینان حاصل کنند که همه موانعی را که مانع از انجام وظایف خبرنگاران می‌شود، برطرف کنند.

او گفت که رؤسای نهادهای دولتی باید بوروکراسی‌های موجود که مانع رسانه‌ها برای به دست آوردن اطلاعات برای ارائه به مردم می‌شوند را حذف کنند. وی تأکید کرد که تسهیل در دسترس بودن اطلاعاتی که برای عموم ضروری است بخشی از مسئولیت های کارمندان ارشد دولتی است.

مجالیوا همچنین بر ایمنی خبرنگاران در هنگام اجرای وظایف خود به عنوان یک موضوع بسیار مهم تأکید کرد و گفت دولت به لزوم اطمینان از انجام وظایف خبرنگاران در یک محیط امن متعهد است. وی گفت: «هیچ خبرنگاری در اجرای وظایف خود با تهدید مواجه نخواهد شد.» او از رسانه‌ها خواست تا با توجه به اثرات گسترده تغییرات آب و هوایی در سطح جهان، از فرصت های موجود و همچنین تأثیرگذاری برای آموزش جامعه در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد زیاد خبرگزاری‌ها گفت: «ما وظیفه داریم به مردم در مورد حفظ محیط زیست آموزش دهیم. بنابراین باید ببینید در گزارش هایتان چگونه به اطلاعات زیست‌محیطی اهمیتی که شایسته آن است داده می‌شود.»

کنت سیمبایا، مدیر اتحادیه باشگاه‌های روزنامه‌نگاران تانزانیا (UTPC) گفت که در رویداد امسال، اتحادیه به مسائل مختلفی از جمله پایبندی خبرنگاران به اخلاق می‌پردازد. وی افزود: خبرنگاران در صورت مواجهه با اقداماتی که امنیت آنها را در حین انجام وظیفه تهدید می‌کند، به دستگاه‌های ذیربط گزارش دهند تا اقدام شود.

معاون وزیر مواد معدنی: اختصاص بودجه برای خرید تجهیزات معدنی- گاردین

دکتر استیون کیروسوا، معاون وزیر مواد معدنی، اظهار داشت که دولت نسبت به اختصاص بودجه به منظور تهیه 15 دستگاه حفاری که به شرکت های معدنی بزرگ و معدنچیان کوچک اجاره می‌شوند اقدام نموده است. وی در میزگرد دهمین کنفرانس و نمایشگاه معدن و انرژی موزامبیک، اظهار داشت: این اقدام با دستور کار چشم انداز 2030 در بخش معدن همسو است.

کیروسوا در توضیح ارتقای نقش معدن در تانزانیا گفت: «تانزانیا انتظار دارد خود را به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری معدنی در آفریقا با استفاده از اقدامات استراتژیک و تاکتیکی که شرایط و مشوق‌های مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، تثبیت کند. بخش معدن رشد سریعی را در تانزانیا تجربه می‌کند. این رشد با نرخ چشمگیر سالانه 10.9 درصد، سهم قابل‌توجه 9.1 درصدی را در تولید ناخالص داخلی از آن خود کرده است».

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما