معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۲۲- ۰۸:۰۰

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته سوم خردادماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تلاش تانزانیا برای افزایش گردشگری سلامت- دیلی نیوز

دولت تانزانیا به منظور تقویت بنیه بهداشت و درمان و افزایش آمار گردشگری سلامت، از بیمارستان‌های بزرگ کشور خواسته است تا استراتژی‌های خود را به منظور دستیابی به تأییدیه‌های استانداردهای بهداشتی بین‌المللی توسعه دهند تا این امر منجر به جذب گردشگران سلامت در تانزانیا شود.

هماهنگ کننده گردشگری پزشکی در وزارت بهداشت، دکتر آشا ماهیتا، در این رابطه اعلام کرد، کسب اعتبارنامه استاندار بهداشت بین المللی توسط بیمارستان‌ها باعث اعتماد به کیفیت بالای خدمات پزشکی در کشور تانزانیا در میان گردشگران سلامت خواهد شد.

دکتر ماهیتا با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت در سراسر جهان روند رو به رشدی دارد، افزود: دولت متعهد به تقویت زیرساخت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی برای ارتقای گردشگری سلامت و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از آن است.

او گفت: "ما امروز در مورد گردشگری سلامت و مراقبت های بهداشتی با کیفیت بحث می‌کنیم، زیرا می خواهیم تانزانیایی‌ها و خارجی‌ها خدمات درجه یک را دریافت کنند که مطابق با استانداردهای شناخته شده بین المللی باشد." وی افزود، به منظور دستیابی به این هدف، دولت در نظر دارد تا قبل از گسترش اعتبار برای ساخت بیمارستان‌های جدید، این موضوع را با چند بیمارستان در حال فعالیت شروع کند.

https://dailynews.co.tz/tanzania-sets-sights-on-rising-medical-tourism/

درخواست رئیس جمهور تانزانیا برای مشارکت کره جنوبی در پروژه‌های زیرساختی آفریقا- دیلی نیوز

سامیا سولوهو حسن رئیس جمهور تانزانیا از دولت جمهوری کره جنوبی و موسسات مالی آن خواست تا افراد بیشتری از این کشور برای مشارکت در پروژه‌های زیرساختی آفریقا از طریق ترتیبات مشارکت عمومی و خصوصی مشارکت نمایند.

او گفت با انجام این کار، کشورهای آفریقایی می‌توانند به توسعه پایدار و رشد اقتصادی دست یابند که هم به نفع این قاره و هم به نفع جمهوری کره جنوبی باشد. دکتر سامیه در ادامه به نیاز های مالی قاره آفریقا در حوزه زیرساختی اشاره و خاطرنشان کرد، آفریقا سالانه به 170 میلیارد دلار برای ارتقاء زیرساخت های خود نیاز دارد که در حال حاضر 108 میلیارد دلار کمبود دارد.

ایشان با تاکید بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند توسعه راه‌آهن، کشتی‌سازی حد متوسط و گاز طبیعی فشرده و گاز طبیعی مایع گفت: «تصور کنید اگر بازیگران بخش خصوصی بیشتری، به‌ویژه جمهوری کره جنوبی، با ما همکاری کنند، تأثیر تحول‌آفرینی در تولید و توزیع این حوزه‌ها خواهیم داشت.»

https://dailynews.co.tz/african-infrastructure-projects-samia-drums-for-ppp/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما