معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۶

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

درخواست شورای ملی از دولت برای اعمال سود تأخیر برای مزایای بازنشستگان- دیلی نیوز

شورای ملی از دولت خواست تا اصلاحاتی را در قوانین ناظر بر صندوق های تامین اجتماعی انجام دهد تا در صورت تاخیر در پرداخت مزایای بازنشستگان، آنها از نظر قانونی ملزم به پرداخت سود باشند. دکتر تولیا آکسون، رئیس مجلس ملی، در جلسه روز جمعه گفت که کارگران بازنشسته پس از سال ها خدمت به ملت، در دریافت مزایای خود با مشکلاتی مواجه بوده اند.

وی با ابراز نگرانی از تأخیر صندوق های تامین اجتماعی در پرداخت به بازنشستگان گفت: «این بی معنی است؛ این افراد سال ها به ملت خدمت می‌کنند و سوابق آنها به خوبی حفظ می‌شود، اما زمانی که زمان رسیدگی به پرداخت های آنها فرا می رسد، چالش برانگیز می‌شود.»

دکتر اکسون به دولت توصیه کرد که اصلاحاتی را در قوانین اعمال کند تا صندوق های تامین اجتماعی در صورت عدم پرداخت به موقع مزایای بازنشستگان، نسبت به این امر پاسخگو باشند. این سخنان آکسون، پس از سوال نماینده کرسی‌های ویژه، هوسنا سکیبوکو (CCM) مطرح شد، که می خواست بداند چه زمانی مزایای بازنشستگانی که حقوقشان از یک صندوق تامین اجتماعی به صندوق دیگر منتقل شده است، پرداخت می‌شود.

این نماینده اعلام کرد که برخی از بازنشستگان پس از انتقال مزایای آنها به دلیل ادغام طرح‌ها، با شرایط سختی روبرو شده اند. رئیس مجلس خاطرنشان کرد: قانون کارفرمایانی را مجازات می‌کند که حق بیمه کارمندان را به صندوق های تامینی تسلیم نکنند، اما در مورد خود صندوق تامینی که پرداخت مزایای بازنشستگان را به تاخیر می اندازد سکوت می‌کند.

وی افزود: «من از دولت انتظار دارم که اصلاحاتی را در قوانینی که بر عملکرد صندوق های تامین اجتماعی نظارت دارد، اعمال کند. باید اختیارات قانونی برای اخذ سود از صندوق‌ها وجود داشته باشد که طبق قانون ظرف 60 روز مزایایی را به بازنشستگان پرداخت نکنند.»

رئیس مجلس افزود: اینکه یک بازنشسته سه، چهار، شش ماه یا حتی یک سال منتظر دریافت مزایای خود باشد، منطقی نیست. این بسیار ناعادلانه است زیرا ما سوابقی داریم که به وضوح نشان می دهد که این فرد چه زمانی بازنشسته می‌شود. به گفته دکتر آکسون، این مزایا به بازنشستگان تعلق می‌گیرد تا بتوانند زندگی استانداردی را پس از بازنشستگی داشته باشند. او خاطرنشان کرد: «وقتی این افراد را مجبور می‌کنید شش ماه برای پول منتظر بمانند، بسیار ناعادلانه و ناامیدکننده است.

 

مدیر بیمارستان موهیمبیلیMNH: این بیمارستان توانسته میزان مرگ و میر را تا 50 درصد کاهش دهد- دیلی نیوز

دکتر جان روگاشا، مدیر خدمات پزشکی بیمارستان موهیمبیلی، گفت که بیمارستان ملی موهیمبیلی (MNH) به دلیل پیشرفت های قابل توجه در خدمات اورژانس، موفق شده است تعداد مرگ و میرها را تا 50 درصد کاهش دهد.

او به خبرنگاران گفت که دولت از طریق وزارت بهداشت و با مشارکت صندوق ابوت Abbott ایالات متحده برای نجات جان مردم در بخش اورژانس سرمایه گذاری کرده است. وی همچنین گفت: این پیشرفت ها در کنار آموزش کارکنان بیمارستان برای کسب تخصص در حوزه فوریت های پزشکی انجام شده است. به گفته وی، این مرکز در تلاش است خدماتی را به بیمارستان‌های سراسر کشور ارائه دهد تا بتوانند خدمات اورژانسی را ارائه دهند و در نهایت تعداد مرگ و میر را کاهش دهند.

دکتر اراستو سیلوانوس، مدیر خدمات فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، گفت که این بیمارستان جان 99.5 درصد از بیمارانی را که با موارد اورژانسی به بیمارستان آورده شده اند، نجات داده است. وی با بیان اینکه تاکنون تمامی‌بیمارستان‌های منطقه از چنین خدماتی برخوردار بوده اند، گفت: حدود 5000 نفر از متخصصان بهداشت برای رسیدگی به بیماران نیازمند به اورژانس در تمامی‌شوراهای کشور آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه آنچه در سطح ملی انجام می‌شود با عملکرد در سطح منطقه و روستا یکسان است، به مثالی از بیمارستان منطقه ای بومبو و کلینیک بانتو در تانگا اشاره کرد و گفت: تمام فرآیندهای انجام شده در MNH مشابه فرآیندهای انجام شده در Bombo و Bantu است.

 

وزارت دام و شیلات، 450 قایق را با اعتبار تسهیلات صندوق بین المللی پول خریداری می‌کند- گاردین

عبدالله اولگا، وزیر دام و شیلات تانزانیا اعلام کرد، وزارت دام و شیلات در نظر دارد با خرید 450 قایق و ابزار ماهیگیری با استفاده از تسهیلات اعتباری صندوق بین المللی پول (IMF)  نسبت به توانمندسازی ماهیگیران اقدام نماید.

عبدالله اولگا هنگام ارائه برآوردهای بودجه 460.33 میلیارد شلینگی وزارت دام و شیلات در مجلس ملی اعلام کرد این وزارتخانه قرار است پروژه پنج ساله تحول اقلیمی-هوشمند لبنیات تانزانیا (T-CSDTP) را اجرا نماید. وی با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه، ورود 600 هزار نفر در زنجیره تولید لبنیات است، گفت: هدف اصلی این پروژه تغییر زنجیره ارزش لبنیات برای بهبود معیشت، افزایش ایمنی غذایی و کاهش تأثیر بخش لبنیات بر فشارهای اقلیمی است.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل تهیه 17200 راس دام شیری، ساخت 5000 سوله مدرن اصلاح شده و ابداعات برداشت آب باران در 22400 خانوار است. وی تصریح کرد که این پروژه همچنین شامل نصب 2800 کارخانه بیوگاز و راه اندازی 950 مرکز جمع آوری شیر است.

اولگا همچنین گفت که این وزارتخانه دریافت 929,000 دوز واکسن دام و ساخت 140 کیلومتر جاده در مناطق پروژه را در دست احداث دارد. یک نهاد نظارتی برای نظارت بر توسعه منابع شیلات و محصولات دریایی ایجاد خواهد شد و این وزارتخانه بر تکمیل بندر ماهیگیری مدرن در کیلوا ماسوکو، منطقه لیندی نظارت دارد.

وی اظهار داشت که انتظار می رود این تسهیلات باعث افزایش درآمد، اشتغال و اقتصاد آبی شود و همچنین از 300 گروه زن و جوان در تولید جلبک دریایی، پرورش خیار دریایی و خرچنگ حمایت می‌کند. وی با اشاره به خرید 497 قفس و راه اندازی مزارع نمونه برای توسعه گونه‌های آبزی، تصریح کرد: یک فروند شناور آموزشی ماهیگیری، هفت فروند پهپاد و 60 شناور برای شناسایی مناطق تخم ریزی ماهی و تعمیر دستگاه نظارت بر شناورهای صیادی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور: تامین مالی انرژی آشپزی پاک حیاتی است- گاردین

رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن، طی سخنانی در آژانس بین المللی انرژی در پاریس از رهبران جهان دعوت کرد که تا آفریقا را در راه استفاده از انرژی پاک در آشپزی مورد حمایت قرار دهند.

وی در این همایش خواستار کمک سخاوتمندانه رهبران کشورها به صندوق توسعه آفریقا در بانک توسعه آفریقا (AfDB) برای تأمین هزینه  12 میلیارد دلاری برای دسترسی به انرژی پخت و پز پاک شد. سامیا خطاب به سران حاضر در اجلاس «آشپزی پاک در آفریقا» که در مقر یونسکو برگزار گردید، گفت: بودجه ناکافی و عدم آگاهی از فرصت‌های اقتصادی در صنعت آشپزی پاک، مانع به نتیجه رسیدن تلاش‌ها می‌شود.

او گفت که این اجلاس قصد دارد تا سال 2024 را تبدیل به نقطه عطفی برای پیشرفت در تضمین دسترسی به آشپزی تمیز برای همه کند. سامیا در عین حال به بیش از 900 میلیون آفریقایی اشاره کرد که به راه حل های آشپزی ناپاک تکیه می‌کنند.

رئیس جمهور گفت که ارقام کنونی نشان می دهد که نرخ دسترسی به آشپزی پاک در سطح جهان در حال حاضر از بیش از 60 درصد در آسیای مرکزی و جنوبی تا بیش از 80 درصد در آسیای شرقی، آمریکای لاتین و کارائیب متغیر است.

او با اشاره به سه چالش عمده ای که آشپزی پاک در آفریقا با آن مواجه است، گفت: «اما در آفریقا، قاره ای با بالاترین نرخ رشد جمعیت، و با تمام منابع طبیعی لازم، کمترین رتبه را در دسترسی به پخت و پز تمیز دارد.» سامیا اضافه کرد: «در میان این چالش‌ها، تعهد تانزانیا، اجرای استراتژی ملی آشپزی پاک ده ساله است که به تازگی راه‌اندازی شده است. هدف آن اطمینان از این است که 80 درصد مردم تانزانیا تا سال 2034 از راه‌حل‌های آشپزی تمیز استفاده کنند. تانزانیا همچنین صندوقی را برای حمایت از پخت و پز تمیز ایجاد خواهد کرد و نخست وزیر نظارت عالیه بر اجرای این استراتژی را بر عهده خواهد داشت.»

 

نصب 6500 دوربین مداربسته برای تقویت امنیت در شهرهای بزرگ تانزانیا- دیلی نیوز

حمد یوسف مسعونی وزیر کشور تانزانیا اعلام کرد دولت قصد دارد 6500 دوربین را در جاده‌های اصلی و اماکن عمومی در چهار شهر بزرگ این کشور نصب کند تا ایمنی و امنیت را افزایش دهد.

وی دیروز هنگام ارائه برآورد بودجه سال مالی 2024/25 در مجلس شورای ملی با رونمایی از این طرح خاطرنشان کرد که نصب دوربین‌ها بخشی از پروژه «شهرهای امن» است که در سال مالی آینده اجرا می‌شود. وی افزود: دوربین‌های هوش مصنوعی، در صنایع، مشاغل، اجتماعات عمومی، جاده‌های شهری، هتل‌ها و خدمات اجتماعی مختلف قرار می‌گیرند. به گفته مسعونی، مناطقی که تحت نظر این دوربین‌ها قرار می‌گیرند شامل هتل‌ها و مکان‌های تفریحی اصلی در آروشا، دارالسلام، دودوما و موانزا می‌باشند.

وی گفت: «این پروژه به تقویت امنیت شهرها و شهرستان‌ها در سراسر کشور کمک می‌کند و این امر موجب تحریک فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور خواهد شد. این پروژه همچنین موجب تحقق توصیه‌های کمیسیون عدالت کیفری که خواستار استفاده از فناوری روز در عملیات سازمان‌های امنیتی می‌باشد خواهد شد.

وزیر کشور گفت که این پروژه از طریق وام 145.2 میلیون دلاری از امارات متحده عربی اجرا می‌شود و تاکید کرد که قبلاً توافق نامه ای بین واحد تولیدی پلیس و پیمانکار پروژه امضا شده است. وی گفت: اجرای این پروژه پس از امضای توافقنامه مالی بین دو دولت آغاز می‌شود. مسعونی با ابراز خرسندی از اینکه از ژوئیه 2023 تا آوریل 2024، حوادث جنایی عمده گزارش شده به کلانتری‌ها کاهش یافته اعلام کرد این شکایت ها از 45485 به 43146 کاهش یافته است که پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال 2022 را نشان می دهد.

وی گفت: کاهش حوادث جنایی ناشی از همکاری پلیس و سایر آژانس های امنیتی در انجام گشت زنی، عملیات ضربتی و کشف برای پیشگیری، تحقیق و مبارزه با جرایم است. وی گفت: آموزش عمومی در خصوص اجرای «پلیس جامعه» به منظور کنترل جرایم ادامه خواهد یافت. به همین منظور اولویت های سال مالی ایجاد ایستگاه‌های پلیس، محله‌های مسکونی افسران، خرید ابزار کار مدرن تر برای پلیس از قبیل وسایل نقلیه، موتور سیکلت، قایق و هلیکوپتر برای تقویت گشت زنی می‌باشد. وی افزود که دولت همچنین پروژه‌های استراتژیک از جمله پروژه بازرسی اجباری خودرو و پروژه کنترل سرعت بزرگراه را اجرا خواهد کرد.

تحکیم روابط تجاری فرانسه و تانزانیا- دیلی نیوز

تانزانیا و فرانسه بیانیه پاریس را برای تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و اقتصادی دوجانبه امضا کردند. این بیانیه  در پاریس، توسط وزیر امور خارجه و همکاری شرق آفریقا، ژانویه ماکامبا و وزیر توسعه بین المللی فرانسه، کریسولا زاخاروپولو امضا شد.

موافقت نامه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های انرژی، تغییرات آب و هوایی، حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها، برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان می‌باشد. پس از امضای این موافقت نامه‌ها، وزرا اسناد را به روسای جمهور سامیه سولوهو حسن و امانوئل مکرون در کاخ ریاست جمهوری الیزه در پاریس تحویل دادند.

بر اساس بیانیه مشترکی که دیروز در پاریس منتشر شد، روسای جمهور دو کشور همچنین بر تقویت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های انتقال انرژی و کاهش تغییرات آب و هوایی، اقتصاد آبی، زیرساخت های حمل و نقل، کشاورزی و برابری جنسیتی توافق کردند.

در این راستا، رئیس جمهور مکرون از پروژه‌هایی مانند تامین مالی نیروگاه خورشیدی شینیانگا و نشست تجاری آتی فرانکو تانزانیا که در 27 می سال جاری در دارالسلام برگزار می‌شود، تجلیل نمود. روسای جمهور فرانسه و تانزانیا همچنین به موضوع ثبات منطقه‌ای، از جمله درگیری در جمهوری دموکراتیک کنگو پرداخته و خواستار بازگشت طرف های درگیر به میز گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر شدند.

با توجه به ابتکار تانزانیا در اجلاس «روش‌های آشپزی پاک» در اجلاس پاریس، ماکرون رئیس جمهور سامیا را به خاطر تعهدش به همه مسائل جهانی تحسین کرد و بر حمایت فرانسه از این استراتژی که با پیمان پاریس برای مردم و سیاره منطبق است، تاکید کرد.

راهکار بخش مالی در مواجهه با اختلالات اینترنت در تانزانیا- دیلی نیوز

برخی از بانک‌های تجاری و شرکت‌های تلفن همراه به مشتریان توصیه کردند از کانال‌های جایگزین برای انجام امور خود استفاده کنند، زیرا اپلیکیشن‌های تلفن همراه و خدمات بانکداری اینترنتی برای دو روز متوالی  به دلیل نقص کابل‌های زیر دریا، خارج از سرویس بودند.

با توجه به توقف خدمات بانکداری دیجیتال، بانک‌ها مجبور شدند با برای ارائه خدمات به مشتریان، راهکار حضور افراد در باجه‌ها را جایگزین نمایند.

به همین ترتیب، اپراتورهای شبکه تلفن همراه مانند Vodacom Tanzania، Airtel و TTCL ضمن تأیید در ایجاد اختلال در خدمات از مشتریان خواستند برای انجام امور مالی از کانال USSD در تراکنش‌های خود استفاده نمایند. رئیس انجمن بانک های تانزانیا (TBA)، تئوبالد سابی، تأیید کرد که آنها با ارائه دهندگان خدمات اینترنتی برای بازیابی اتصال و بازگشت به فعالیت های عادی در سریع ترین زمان ممکن کار می‌کنند. آقای سابی در بیانیه‌ای گفت: «در این مدت، بانک‌ها قابلیت‌های عملیاتی شعب فیزیکی خود را افزایش داده‌اند تا بتوانند از تعداد مشتریانی که به صورت حضور در شعب به دنبال کسب خدمات بودند بکاهند.»

ایرتل تانزانیا در یک اطلاعیه عمومی‌گفت که با شرکای بین‌المللی برای رفع مشکل کار می‌کنند و  به مشتریان خود گفتند که اتصال بهبود یافته است. در این اطلاعیه آمده است: «ایرتل تانزانیا مایل است مردم را از قطع کابل زیردریایی که در 12 می 2024 از ساعت 11 رخ داد آگاه نماید. حادثه ای که مشتریان ما را تحت تأثیر قرار داد. ما تمام اقدامات ممکن را برای به حداقل رساندن تأثیرات این قطعی انجام داده‌ایم، تیم‌ها و شرکای ما در حال تلاش برای بازیابی کامل خدمات هستند.»

شرکت های TTCL و Vodacom نیز در پیام‌های مشابهی خاطرنشان کردند که در حال کار با کارشناسان برای بازیابی خدمات اینترنتی هستند. خدمات اینترنت در سراسر شرق آفریقا  به دلیل نقص در کابل های زیردریایی که منطقه را از طریق آفریقای جنوبی به سایر نقاط جهان متصل می‌کند، قطع شده است.

بر اساس توییتی از سایت رصد ارتباطات اینترنتی Netblocks، قطع کابل دریایی بر خدمات اینترنت در کنیا، سومالی، اوگاندا، رواندا، کومور، بوروندی، سیرالئون، مالاوی، موزامبیک، مایوت، ماداگاسکار و تانزانیا تأثیر گذاشته است. در این توییت آمده است که این تاثیر به ویژه در تانزانیا، موزامبیک و مالاوی شدید بوده است.

 

آماده سازی قوانین مربوط به استفاده از هوش مصنوعی توسط دولت تانزانیا- گاردین

آماده سازی قانون فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) که شامل حوزه‌های فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی می‌شود، توسط وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام خواهد شد. ناپه ناویه وزیر ارتباطات تانزانیا، این خبر را هنگام ارائه برآورد بودجه 180.92 میلیارد شلینگی وزارت متبوعش در مجلس ملی  بیان و تأکید کرد که مرکز امنیت ارتباطات ملی در حال طراحی و ایجاد است.

وی گفت ایجاد این مرکز باعث افزایش ظرفیت واحد تحقیقات دیجیتال در مقر پلیس و موجب بهبود عملکرد آن در مدیریت آمار جرایم از جمله جرایم سایبری مرتبط با نیروی پلیس، دفتر دادستانی ملی و دادگاه‌ها خواهد شد.

ناویه همچنین از تلاش‌ها برای بازنگری در قانون جرایم سایبری سال 2015 به منظور تهیه استانداردهایی برای استفاده از فناوری‌های روز، به‌روزرسانی ثبت نام کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و انجام تحقیقات در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: «کالج های ICT برای منطقه نالا در دودوما و بوهیگوه در کیگوما همراه با راه اندازی سیستم ملی مدیریت داده‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته شده اند. همچنین ابتکارات خوبی در برنامه‌های فضایی کشور با تاسیس آژانس فضایی تانزانیا انجام شده است.»

وی اضافه کرد وزارت ارتباطات در نظر دارد استفاده از فناوری‌های ماهواره ای را در تسهیل دسترسی به خدمات ارتباطی با تاکید بر دفاع و امنیت، تحقیق، واکنش در برابر بلایا و پیش بینی آب و هوا تقویت نماید. به همین منظور طرح هایی برای یک برنامه هدفمند در حال انجام است که در آن جوانان می‌توانند مهارت های ICT را در همه سطوح توسعه دهند.

آقای ناویه در صحبت های خود به 9 پروژه برای ارائه خدمات اطلاعات قابل اعتماد و مقرون به صرفه اشاره کرده و گفت: «تمرکز بر ایجاد محیطی است که خلاقیت را ترویج می‌کند و کشور را به اقتصاد دیجیتال سوق می دهد و قصد دارد اطلاعات هر شهروند را به یک حساب دیجیتال متصل کند تا در موقعیت‌های مختلف به خدمات دیجیتال دسترسی داشته باشد.»

وی گفت مؤسسه رسانه ای منطقه جنوب آفریقا (MISA) در نظر دارد تا مردم را در مورد استفاده صحیح از خدمات ارتباطی آموزش دهد، این وزارتخانه به دنبال ایجاد یک هیئت اعتباربخشی، یک شورای مطبوعاتی مستقل و یک صندوق روزنامه نگاران و نیز احیای عملکردهای افسران اطلاعات دولتی می‌باشد.

وزیر ارتباطات از شش منطقه روکوا، موروگورو، دارالسلام، تابورا، سونگوه و موانزا به عنوان مناطقی که بیشترین تعداد حوادث کلاهبرداری اینترنتی در آن اتفاق می افتد یاد نمود. وی همچنین افزود: «آمارها نشان می دهد که خطوط تلفن همراه ثبت شده از 62.3 میلیون خط در آوریل 2023 به 72.5 میلیون خط در آوریل 2024 افزایش یافته است که افزایش 16.4 درصدی را نشان می دهد. همچنین کاربران اینترنت از 33.1 میلیون در آوریل 2023 به 36.8 میلیون در آوریل 2024 افزایش پیدا کرده که نشان از افزایش 11.2 درصدی دارد.

وی همچنین با استقبال از نظرات در مورد دستورالعمل های هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: خطوط تلفن مورد استفاده برای ارسال و دریافت پول از طریق شبکه تلفن همراه از 44.3 میلیون در آوریل 2023 به 53.0 میلیون در آوریل 2024 افزایش یافته است که 8.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود دستورالعمل های هوش مصنوعی شامل استراتژی انجام تحقیقات و نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستورالعمل های ملی برای تبادل اطلاعات، راهنمای ملی هزینه‌های اجتماعی، نظارت بر فناوری اطلاعات به همراه ارزیابی و استراتژی امنیت سایبری می‌شود.

ناپه ناویه، وزیر اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات تانزانیا همچنین در حاشیه مراسم ارائه بودجه پیشنهادی خود، با یک ربات نصب شده در محوطه پارلمان در شهر دودوما، چند کلمه صحبت کرد.

https://www.ippmedia.com/the-guardian/news/local-news/read/govt-readies-rules-on-use-of-artificial-intelligence-2024-05-16-210312

 

علاقه هند به پنجمین دور صدور مجوز تانزانیا برای بلوک های اکتشاف نفت- دیلی نیوز

در حالی که تانزانیا در حال برنامه ریزی برای حراج بلوک‌های اکتشاف نفت در سرزمین اصلی خود می‌باشد، هند علاقه خود را برای مشارکت در این امر نشان می دهد. به همین منظور، نفر دوم سفارت هند در تانزانیا اخیراً با مقامات سازمان تنظیم مقررات بالادستی نفت (PURA) برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های اکتشاف نفت که انتظار می رود اواخر سال جاری برگزار شود، ملاقات نمود.

در این جلسه که در دفتر PURA در دارالسلام برگزار شد، آقای نارندر کومار، دبیر دوم کمیساریای عالی هند (بازرگانی)، و مهندس دانستان آسانگا، مدیر کل موقت PURA و دیگر اعضای این سازمان حضور داشتند.

آقای کومار توضیح داد که پس از اطلاع از برنامه دولت برای حراج بلوک های نفت و گاز از طریق بیانیه بودجه وزارت نیرو برای سال 2024/25، سفارت هند ضروری تشخیص داد که با مقامات مربوطه به منظور کسب اطلاعات جامع و انتقال آن به شرکت های علاقمند هندی ملاقات نماید.

مهندس آسانگا با ارائه جزئیاتی در مورد دور پنجم صدور مجوز، تصریح کرد که PURA به نمایندگی از دولت  تدارکات لازم برای این رویداد را بر عهده دارد. این امور شامل تکمیل فعالیت‌هایی مانند تهیه نمونه توافقنامه اشتراک تولید و تعیین محدوده بلوک‌هایی که قرار است به حراج گذاشته شوند خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت در نظر دارد تا پس از تکمیل مقدمات اولیه از جمله بازنگری قانون نفت در سال 2015، دور پنجم صدور مجوز را در سال جاری اجرایی نماید. علاوه بر بحث در مورد دور پنجم صدور مجوز، سفارت هند در تانزانیا و PURA امکان ایجاد همکاری بین مقامات نظارتی اکتشاف و تولید نفت و گاز در تانزانیا و هند و همچنین همکاری در برنامه‌های ظرفیت‌سازی برای پرسنل را بررسی کردند.

https://dailynews.co.tz/india-shows-interest-in-tanzanias-5th-licensing-round-for-petroleum-exploration-blocks/

 

کمک 38 میلیارد شلینگی کانادا برای حمایت از کشاورزی هوشمند در تانزانیا- دیلی نیوز

کشور کانادا از طریق شرکت Global Affairs Canada، در مجموع 20 میلیون دلار کانادا (تقریباً 38 میلیارد شلینگ) برای توانمندسازی زنان و جوانان در بخش کشاورزی و برای مبارزه با پیامدهای تغییرات آب و هوایی اختصاص داد.

احمد حسین وزیر توسعه بین‌المللی کانادا، طی مراسمی‌پروژه «تاب آوری او، سیاره ما» را با هدف توانمندسازی گروه‌های مذکور در سازگاری، کاهش و انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی کرد. این پروژه شش ساله در تانزانیا توسط شرکت Care Tanzania با همکاری پنج شریک دیگر اجرا خواهد شد.

وزیر کانادایی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: پروژه رونمایی شده به بیش از 175000 کشاورز خرده مالک به ویژه زنان برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد که زنان و جوانان از جمله گروه‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی می‌بینند، از این رو کانادا این بودجه را به توانمند سازی این گروه‌ها به منظور "انطباق، کاهش و انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر" اختصاص داد.

از سوی دیگر، آقای دیوید سیلیند معاون وزیر کشاورزی تانزانیا، ضمن تشکر از دولت کانادا برای کمک مالی اظهار داشت که پروژه حمایت از کشاورزان خرده مالک تانزانیا نشان دهنده مشارکت قوی موجود میان دو کشور است. وی افزود که این پروژه در زمانی انجام می‌شود که تانزانیا در حال اجرای برنامه‌های کشاورزی مختلف با هدف تغذیه آفریقا و جهان است.

https://dailynews.co.tz/canada-injects-38bn-to-support-smart-agriculture-in-tanzania/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما