معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۲۹- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۷۷

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته چهارم فروردین ماه 1403 ، مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

سامیا: فرار مالیاتی کماکان یک مشکل باقی مانده است

خانم سامیا صولحو حسن در مراسم عید بارازا که به مناسبت روز عید فطر در سالن ژولیوس نایرره برگزار گردید اعلام نمود باوجود آنکه دولت مالیات ناعادلانه را از بین برده و به سازمان مالیات دستور داده تا از حصول عدالت در اجرای نظام مالیاتی کشور اطمینان حاصل نماید ولیکن فرار مالیاتی کماکان مشکل بزرگی است. وی افزود درآمد جمع­ آوری مالیات ملی از 18 تریلیون شیلینگ در سال 2020/2021 به 24 تریلیون شیلینگ در سال 2022/2023 رسید. برحسب جمعیت کشور و حجم تجارت، اگر موفق به افزایش درآمد مالیاتی و همچنین مهار فرار مالیاتی شویم، خواهیم توانست خدمات اجتماعی بیشتری را فراهم نماییم. (منبع روزنامه سیتیزن)

 

کنیا از تانزانیا خواست، شکار فیل­ها در نزدیک مرزهایش را متوقف نماید:

دو کشور همسایه مدیریت دسته ­های فیل­ هایشان کاملا متفاوت است. تانزانیا اقدام به صدور گواهی جام شکارچیان به شکارچیان ورزشکار ثروتمند می­کند و این درحالی است که کنیا درآمد قابل توجهی از طریق سافاری­های حیات وحش دارد. شیوه نظارت تانزانیا بر فیل­ها همچون ملل جنوب آفریقا مانند زیمبابوه، نامیبیا، بوتسوانا و آفریقای جنوبی است و کنیا به مانند گابن سیاست تحمل صفر نسبت به شکار در حیات وحش و فروش عاج دارد. حال مقامات رسمی‌کنیا پس از آنکه در ماه­های اخیر 3 فیل­ کنیایی در مرزهایش کشته شد، در حال فشار به تانزانیا هستند تا جام شکارچیان را محدود به داخل مرزهای خود کند. (منبع روزنامه سیتیزن)

 

امیدی تازه با تعلیق تعرفه شاخه گل­های بریده توسط بریتانیا:

بریتانیا تعرفه بر شاخه گل­های بریده را به حالت تعلیق درآورده که این موجب صادرات آسان­ تر و ارزان­ تر صادرات این محصول به بازار بریتانیا خواهد شد. تانزانیا موفق شد در سال گذشته 1100 تن گل به ارزش 62 میلیون دلار صادر نماید. در قانونی که در بریتانیا ب تصویب رسید به همه کشورها حتی از طریق کشور ثالث اجازه واردات نامحدود همراه با معافیت از عوارض گمرگی را می­دهد. در بیانیه دولت بریتانیا آمده است که این تصمیم موجب تقویت همکاری با کشورهای شرق آفریقا می­شود و همچنین این محصول را با تنوعی گسترده و قیمتی پایین­ تر در اختیار مصرف­کننده قرار می­ دهد. تولیدکنندگان عمده گل در منطقه کنیا، اتیوپی، رواندا، تانزانیا و اوگاندا هستند. (منبع روزنامه سیتیزن)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما