معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۹- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۹۰

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته اول خردادماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نخست وزیر تانزانیا از آموزش ICT به افراد دارای معلولیت ابراز خوشحالی نمود. دیلی نیوز

قاسم مجالیوا، نخست وزیر تانزانیا، از آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) که توسط دانشگاه آزاد تانزانیا (OUT) به افراد دارای معلولیت ارائه شده است، ابراز خوشحالی نمود. آقای مجالیوا هنگام بازدید از نمایشگاه وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات در غرفه دانشگاه OUT ابراز خرسندی کرد.

نخست‌وزیر از OUT خواست تا به تلاش های خود در آموزش‌ ICT برای گروه‌های خاص ادامه دهد تا از این طریق بتواند افراد دارای معلولیت در سایر نقاط کشور را بهره مند سازد.

دکتر کاترین مکوده، مدیر موسسه فناوری‌های آموزشی و مدیریتی، طی سخنانی در حاشیه این نمایشگاه، از وزیر اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای ناپ نناوی، به دلیل دعوت از موسسه خود برای شرکت در این نمایشگاه تشکر کرد. دکتر مکوده افزود این گونه نمایشگاه‌ها درک ICT را برای افراد دارای معلولیت، رهبران و اعضای پارلمان گسترش داده است

دکتر امواساگا، مدیر کل کمیسیون فناوری اطلاعات اظهار داشت: این گونه نمایشگاه‌ها، فرصت های همکاری بین سازمان‌ها را به منظور افزایش کارایی در ارائه خدمات ICT در تانزانیا گسترش داده است. نمایشگاه‌های وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات که در محوطه بونگ برگزار شد، با هدف ارائه فرصت‌هایی به سازمان‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات برای نمایش خدمات خود به رهبران و نمایندگان مجلس برگزار شد. این نمایشگاه در روزهای 16 و 27 اردیبهشت برگزار شد.

https://dailynews.co.tz/pm-thrilled-by-ict-training-to-people-with-disability/

امضای قرارداد پروژه گاز مایع میان شرکت دولتی توسعه نفت تانزانیا (TPDC) و شرکت مصری- دیلی نیوز

شرکت دولتی توسعه نفت تانزانیا (TPDC) موافقتنامه «ریاست تیم» در خصوص قرارداد سرمایه گذاری مشترک با شرکت مصری Rosetta Energy Solutions و Africa 50 به منظور اجرای پروژه Mini Liquefied Natural Gas (LNG) را امضا کردند.

این پروژه نشان دهنده اوج تلاش ها برای ترویج توزیع گاز طبیعی در سراسر کشور آفریقای شرقی است. بر اساس گزارش TPDC تاکنون چهار منطقه Mtwara، Lindi، Pwani و Dares Salaam تنها مناطقی هستند که به شبکه توزیع گاز طبیعی دسترسی دارند.

معاون وزیر انرژی، دکتر جیمز ماتاراجیو، در دارالسلام گفت که این پروژه قرار است دامنه توزیع گاز طبیعی در کشور را گسترش دهد. به گفته وی، Mini LNG فقط یک پروژه نیست، بلکه انقلابی در دسترسی به گاز طبیعی در تانزانیا است که قرار است معادلات در این زمینه را تغییر دهد. دکتر ماتاراجیو، که نماینده دبیر دائمی دفتر و مدیرکل سازمان تنظیم مقررات آب و برق (EWURA) است، گفت: این پروژه یک چراغ امید برای وسعت مناطق تحت پوشش توزیع گاز طبیعی می‌باشد.

وی به ویژه خاطرنشان کرد که این پروژه به طور قابل توجهی مکمل ابتکار عمل دولت در جهت تامین انرژی آشپزی پاک است. همراه با این پروژه، ماتاراجیو همچنین به TPDC دستور داد تا به بررسی امکان تحویل گاز طبیعی به زنگبار را ادامه دهد.

https://dailynews.co.tz/tanzanias-tpdc-egyptian-firm-sign-lng-deal/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما