معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۲۱- ۱۰:۱۹ - مشاهده: ۶۱

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته سوم فروردین ماه 1403 ، مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

افتتاح اولین دفتر دیپلماتیک در دودوما، پایتخت تانزانیا:

روز جمعه 5 آوریل 2024،  بریتانیا بطور رسمی دفتر نمایندگی خود را در دودوما افتتاح نمود و بعنوان اولین کشوری شد که از زمان تصمیم دولت برای تغییر پایتخت از دارالسلام به دودوما، دفتر دیپلماتیک خود را در پایتخت این کشور تاسیس نمود. اندرو میچل، وزیر دولت بریتانیا در امور توسعه و آفریقا، ریاست این مراسم را برعهده داشت. این موضوع نشان­دهنده نقطه عطف مهمی در روابط بین دو کشور است. (روزنامه سیتیزن)

 

چین به پیشبرد راه ­آهن تانزانیا-زامبیا (TAZARA) و تقویت روابط با تانزانیا، زامبیا و جامعه گسترده ­تر آفریقا ادامه خواهد داد.

چن مینگجیان، سفیر چین در تانزانیا، اخیراً در مراسم یادبود کارشناسان چینی (جشنواره چینگ مینگ) در دارالسلام گفت که این اقدام به عنوان نمایش همبستگی و دوستی بین دارالسلام و پکن است و بر تعهد هر دو کشور به همکاری پیشگامانه برای تقویت روابط نزدیک تر تاکید می نماید. امروز، تمام کارکنان سفارت جمهوری خلق چین و نمایندگان شرکت ها و جوامع چینی، همراه با نمایندگان دولت و مردم تانزانیا، در اینجا گرد هم آمده اند تا از قهرمانان چینی که جان خود را در اینجا برای کمک به ساخت و ساز فدا کرده اند، قدردانی کنند و این امر، نشان­دهنده عزم ما برای به ارث بردن میراث شهدا، پیشبرد روحیه تازارا و ایجاد آینده ای بهتر برای چین و تانزانیا است. به گفته وی، ریشه­ های این دوستی پایدار را می‌توان در پروژه تازارا جستجو کرد، یک اقدام تاریخی که نمادی از اتحاد و همکاری بین چین، تانزانیا و زامبیا بود و به عنوان ادای احترام به شهدایی که جان خود را در حمایت از توسعه تانزانیا فدا کردند، هر دو کشور متعهد می­ شوند که کمک­های آن­ها، هرگز فراموش نشود. او گفت، چین و تانزانیا با چشم‌اندازی مشترک برای آینده، بدنبال ایجاد پیوندی پایدار هستند که از مرزها فراتر می‌رود و نه تنها برای ملت‌های خود، بلکه برای کل قاره آفریقا سودمند است. وی افزود پکن به مشارکت استراتژیک خود با تانزانیا ادامه خواهد داد و روابط و مشارکت خود را در همه زمینه‌ها با این کشور تعمیق و گسترش خواهد داد. (روزنامه دیلی نیوز)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما