معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۱۴- ۱۶:۰۵

اخبار اقتصادی فیلیپین

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های فیلیپین در هفته دوم اسفند ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

 آغاز ساخت پروژه مسکن ارزان قیمت مارکوس در شهر لائواگ

 ساخت 300 واحد مسکونی ارزان در روستای Talingaan، شهر Laoag که بخشی از برنامه Pambansang Pabahay Para sa Pilipino (4PH) رئیس جمهور مارکوس جونیور است در حال انجام است و قرار است تا اوت 2024 آماده استفاده شود.

 EL Construction and Development Group Inc. توسعه دهنده پروژه است و آنها اطمینان می دهند که اولین دسته از متقاضیان تایید شده می‌توانند به موقع مسکن خود را دریافت نمایند. هدف این پروژه رسیدگی به عقب ماندگی مسکن در فیلیپین است. هر یک از متقاضیان تایید شده فقط حداقل استهلاک ماهیانه 2800 پزو یا تقریبا 50 دلار آمریکا را تا 30 سال تا زمانی که واحد در اختیار آنها باشد، پرداخت خواهد کرد. تا امروز، حدود 2500 نفر برای این برنامه ثبت نام کرده اند.

این پروژه که با نام EL Sands Residences نیز شناخته می‌شود شامل 4600 واحد در 46 ساختمان پنج طبقه است و شهر Laoag را به اولین واحد دولتی محلی در منطقه 1 فیلیپین تبدیل می‌کند که برنامه 4PH  رئیس جمهور مارکوس را اجرا می‌کند.

https://www.pna.gov.ph/articles/1219565

مارکوس دو قانون را به نفع سالمندان و محصولات محلی امضا کرد

روز دوشنبه، 26 فوریه 2024، رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور طی مراسمی‌که در کاخ مالاکانانگ برگزار شد، دو قانون را امضا کرد که به نفع سالمندان فیلیپینی و محصولات محلی است.

اولین قانون جمهوری که توسط رئیس جمهور امضا شد به نام  ) TAKAK PINOY برند فیلیپینی) نیز شناخته می‌شود که بمنظور همکاری بین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی است که کمک به محصولات و خدمات را در فیلیپین تقویت می‌کند. بر اساس این قانون، شورای ویژه ، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را تدوین خواهد کرد که قابلیت‌های تولیدی شرکت‌های محلی را متنوع کرده و پتانسیل‌های اقتصادی کشور را افزایش می‌دهد. هدف این قانون افزایش درآمد فیلیپینی‌ها در فیلیپین است که در نهایت منجر به بهبود اقتصاد و معیشت و شرایط زندگی فیلیپینی‌ها می‌شود.

 قانون دومی‌که در این مراسم امضا شد  و به قانون صدسالگی نیز معروف است شامل مزایای نقدی اضافی برای فیلیپینی‌های سالخورده است که پس از رسیدن به سن 80، 85، 90 و 95 سال به مبلغ 10000 پزو یا 200 دلار هدیه نقدی داده می‌شود.  علاوه بر این، در قانون دیگری که هم راستا با  این قانون می‌باشد، آمده است که همه فیلیپینی‌ها، چه مقیم فیلیپین یا خارج از کشور، با رسیدن به سن 100 سالگی، مستحق دریافت 100000 پزو هدیه نقدی یا تقریباً 2000 دلار آمریکا هستند. به گفته کمیسیون ملی شهروندان سالخورده فیلیپین، این قوانین طول عمر را برای داشتن یک سبک زندگی سالم و فعال به رسمیت می‌شناسند و جشن می‌گیرند.

  https://www.gmanetwork.com/news/topstories/nation/898614/marcos-signs-laws-to-benefit-pinoy-seafarers-elderly-ph-products/story/

شرکت های ژاپنی به ساخت رصدخانه در فیلیپین کمک خواهند کرد

سرمایه گذاران ژاپنی از GoTo Corporation در شهر پورتو پرینسسا امکان سنجی پروژه ای را ارزیابی می‌کنند که هدف آن پرورش علاقه به علم در جوانان محلی فیلیپینی و همچنین ایجاد یک جاذبه گردشگری در منطقه است. شهردار پورتو پرینسسا به خبرنگاران گفت که سرمایه گذاران ژاپنی علاقه مند به تامین مالی تجهیزات داخلی رصدخانه پس از اتمام ساخت ساختمان هستند.

https://www.pna.gov.ph/articles/1219596

پیشرفت اقتصادی بین ژاپن و فیلیپین

در جریان جشن روز ملی ژاپن در شهر تاگویگ در 23 فوریه 2024، سفیر ژاپن در مانیل،  خوش‌بینی خود را نسبت به تلاش‌های مداوم فیلیپین برای بهبود سرمایه‌گذاری و محیط تجاری ابراز کرد.

سفیر از ابتکارات فیلیپین با هدف بهبود فضای سرمایه گذاری استقبال کرد و گفت که طرف ژاپنی احتمالاً شرکت های ژاپنی بیشتری را برای سرمایه گذاری در فیلیپین تشویق خواهد کرد. کوشیکاوا همچنین روابط رو به رشد بین ژاپن و فیلیپین را برشمرد و بر دستاوردها در زمینه‌های مختلف مانند مبادلات فرهنگی، دفاع، زیرساخت ها و ترویج صلح در منطقه میندانائو تأکید کرد.

سفیر همچنین به نقاط عطف مهمی اشاره کرد، از جمله سفر رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور به ژاپن در فوریه 2023 و توافقی که برای آغاز مذاکرات تفاهمنامه دسترسی متقابل  (RAA) طی نشست بین رئیس جمهور  فیلیپین و نخست وزیر فومیو کیشیدا در  ماه نوامبر2023 .

علاوه بر این، ژاپن بر تعهد خود به ادامه حمایت از فیلیپین در تضمین صلح و رفاه پایدار در میندانائو و همچنین در مشارکت در پروژه‌های زیربنایی فیلیپین مانند پروژه متروی مانیل و پروژه راه‌آهن شمال به جنوب تاکید کرد.

https://www.pna.gov.ph/articles/1219490

200000 دلار کمک مالی از تایوان برای کمک به بلایای طبیعی

تایوان 200000 دلار برای حمایت از تلاش‌های امدادرسانی در منطقه داوائو پس از سیل و رانش زمین در ژانویه کمک کرد. این کمک مالی  از طریق اداره اقتصادی و فرهنگی تایپه  (TECO)  با هدف همدردی با  خانواده قربانیان در منطقه جنوبی فیلیپین انجام گرفت ، این کمک که مجموعه از لوازم ضروری و کمک های پزشکی است به وزارت رفاه و توسعه اجتماعی فیلیپین  (DSWD) ارائه شد.

چندین بخش از میندانائو به شدت تحت تأثیر سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی شدید ماه گذشته در این منطقه قرار گرفت. باران شدید به جاده‌ها و پل ها آسیب رسانده و هزاران خانواده را که اکثریت آنها اهل داوائو هستند آواره شدند .رئیس دفتر اقتصادی و فرهنگی مانیل از طرف دولت فیلیپین این کمک ها را دریافت کرد که بین استان‌های آسیب دیده توزیع خواهد شد

 این سومین کمک مالی از سوی تایوان از سال 2022 است که در مجموع 700000 دلار کمک مالی برای امدادرسانی به بلایای طبیعی در فیلیپین انجام می‌شود. منطقه داوائو همچنان به بازسازی و بازیابی خود ادامه می دهد در حالی که عملیات امدادی هنوز در حال انجام است.

 

                                                                                         https://www.pna.gov.ph/articles/1219679

2.5 میلیون دلار کمک ایمن سازی بهداشتی از کانادا

وزارت بهداشت فیلیپین   (DOH) کمک 2.5 میلیون دلاری از دولت کانادا برای ادغام واکسیناسیون کووید-19، ایمن سازی معمول و دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه در فیلیپین دریافت کرد.

با همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (UNICEF)، کانادا با فیلیپین همکاری می نماید تا مناطقی را با بیشترین تعداد کودکان و کسانی که واکسن تقویت کننده کووید-19 را دریافت ننموده اند، از جمله شهرداری‌های منتخب در استان آنتیک، سارانگانی و منطقه میندانائو، اولویت بندی کنند.

  وزیر بهداشت آقای تئودورو هربوسا از حمایت کانادا ابراز قدردانی کرد و بر نیاز به رویکردی موثر و پاسخگو برای دستیابی به 95 درصد از کودکان فیلیپینی واکسینه شده و محافظت شده تاکید کرد. در حال حاضر، تنها 60 درصد از کودکان فیلیپینی به طور کامل واکسینه شده اند و میلیون‌ها کودک هنوز در معرض خطر ابتلا یا ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرخک و فلج اطفال هستند.

 

https://www.pna.gov.ph/articles/1219655

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما