معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۰۷- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۱۷۱

تقویت صنعت پشم نیوزیلند

وزارت صنایع اولیه نیوزیلند راه حل جدیدی را برای تقویت صنعت پشم در کشور پیشنهاد داده است.

وزارت صنایع اولیه نیوزیلند (Ministry for Primary Industries) پروژه ای را برای تقویت صنعت پشم این کشور ارائه و قصد دارد  790,000 دلار را طی سه سال برای این پروژه که توسط شرکت  WiseWool[1]  راهبری خواهد شد، با هدف افزایش پتانسیل بازار دستگیره‌های پشمی، توپ‌های کرکی کوچک و سبک که به عنوان ماده پرکننده برای برخی از محصولات استفاده می‌شوند، سرمایه گذاری نماید. این پروژه قصد دارد جایگزینی سازگار با محیط زیست برای محصولات موجود ساخته شده از الیاف مصنوعی ارائه نماید. 

دستگیره‌های پشمی و توپی‌های کرکی را می‌توان در ملحفه‌های کودک و بعنوان عایق در لباس‌های ضخیم و کاپشن‌ها و همچنین تشک‌ها استفاده کرد، بنابراین محصولی همه‌کاره با گستردگی فراوان است. شرکت Wisewool  همچنین تحقیق و توسعه پتوهای پشمی سوزنی را انجام خواهد داد که می‌تواند در اثاثیه یا لوازم داخلی مبلمان مسکونی و تجاری، عایق برای صنعت پوشاک، ملحفه و بازارهای فوتون استفاده شود. این پروژه عمدتاً بر ایجاد طیفی از محصولات پشمی‌ برای استفاده در محصولات مختلف تمرکز دارد.

وزارت صنایع اولیه اعلام کرده است یکی از محرک‌های اصلی برای تامین مالی این پروژه، پتانسیل آن برای ارائه یک کاربرد جایگزین و با ارزش برای پشم نیوزیلند بود. هدف این پروژه افزایش بهره‌وری در زمینه تولید پشم در طی 10 سال آینده است و بدنبال یافتن کاربردهای با ارزش برای پشم مرغوب نیوزیلند و صنایع جدید برای افزایش درآمد تولیدکنندگان مواد غذایی و الیاف است.

دولت نیوزیلند تا کنون از طریق صندوق سرمایه گذاری [2] SFF Futures  بیش از 14.69 میلیون دلار در 15 پروژه پشم مرغوب سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری‌ها از پانل های دیواری آکوستیک پشمی‌گرفته تا باندهای چسبنده قوی مبتنی بر پشم. دولت همچنین به راه‌اندازی سازمان صنعتی Wool Impact که وظیفه ایجاد نوآوری و تقاضا برای پشم مرغوب را بر عهده دارد نیز کمک مالی کرده است.

[1] . https://www.wisewool.co.nz/

[2] . Sustainable Food and Fibre Futures

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما