معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۶۵

اخبار اقتصادی نیوزیلند

گزیده اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور نیوزیلند در نیمه اول تیر ماه 1400 به شرح زیر ارائه می‌گردد:

نیوزیلند می‌بایست به دنبال امضای تفاهمنامه‌های تجارت آزاد باشد

رادیو نیوزیلند با انتشار گزارشی در تارنمای خود به اهمیت گام های نیوزیلند برای داشتن تفاهم نامه‌های تجارت آزاد با سایر کشورها پرداخت. بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی مجمع بین المللی تجارت نیوزیلند در خصوص چشم اندازها و اهداف بالقوه توافق نامه‌های تجاری، نیوزیلند دسترسی قابل توجهی به حدود ۴۰ درصد اقتصاد جهان و مصرف کنندگان ندارد اگرچه گردش تجارت های دو جانبه این کشور همچنان حدود ۱۹ میلیارد دلار ارزش دارد. در این گزارش، ۲۲ کشور بر اساس حجم اقتصاد، درآمد، تقاضا برای کالاها، سطح تعرفه‌ها و بخش های مهمی مانند کشاورزی طبقه بندی شده اند.

سایر کشورهایی که می‌توانند برای این کشور شرکای تجارت آزاد محسوب شوند عبارت اند از: آفریقای جنوبی، غنا، برزیل و ایران. آقای استفن یاکوبی، مدیر اجرایی مجمع بین المللی تجارت نیوزیلند در این باره گفته است: صادرکنندگان ما فهرست مخصوص خود را برای صادرات دارند اما آنچه مهم می‌باشد، این است که به فکر داشتن شرکای جدید اقصادی بوده و اینکه چگونه می‌توانیم با در نظر گرفتن معیارهایی همچون کیفیت بالای کالاها تعامل بهتری با آن‌ها داشته باشیم.

طرح دولت برای سرمایه گذاری در شبکه ریلی

دولت نیوزیلند در نظر دارد  با اجرای طرح سرمایه گذاری سه ساله در شبکه ریلی کشور، زمینه‌های ایجاد مشاغل پایدار را فراهم کند. قرار است اولین سرمایه گذاری دولت برای بهبود کیفیت خطوط ریلی سراسر کشور به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار در اولویت قرار بگیرد. آقای گِرِگ میلر، مدیر گروه اجرایی این طرح، در این باره گفت: برنامه ای که قرار است اجرا شود موجب خواهد شد که در نهایت شبکه ریلی مطابق با استانداردهای جهانی داشته باشیم. از آن جایی که انتشار گازهای گلخانه ای توسط شبکه ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای ۷۰ درصد کم تر است، به روز رسانی راه آهن می‌تواند فرصت بسیاری خوبی برای محیط زیست نیوزیلند فراهم کند.

وی افزود این طرح سه ساله می‌تواند برای راه آهن نیوزیلند ثبات به همراه داشته باشد چراکه به واسطه بودجه تخصیص داده شده، می‌توان برنامه بلند مدت داشت و همچنین از تعداد نیروی استخدامی خود در این زمان اطمینان حاصل کرد. در حال حاضر، شرکت راه آهن نیوزیلند (KiwiRail) دارای ۱۲۰۰ کارمند بوده که به صورت شبانه روز فعالیت دارند اما این شرکت می‌بایست میزان کارمندان خود را ۱۵ درصد افزایش داده و افراد بیشتری جهت آموزش استخدام کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما