معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۵

اخبار اقتصادی نیوزیلند (هفته آخر اردیبهشت ماه 1400)

برخی از مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های نیوزیلند در هفته آخر اردیبهشت ماه 1400 به شرح زیر بوده است:

هزینه ۱.۴ میلیارد دلاری برای اجرای طرح واکسیناسیون در نیوزیلند

آقای کریس هیپکینز، وزیر مقابله با ویروس کرونا، اعلام کرده است که اجرای طرح واکسیناسیون در نیوزیلند هزینه ۱.۴ میلیارد دلاری را برای دولت در بر داشته است. این اولین بار hست که دولت هزینه صورت گرفته برای واکسیناسیون سراسری در کشور را اعلام کرده است. نزدیک به یک میلیارد دلار برای خرید واکسن‌ها و همچنین تجهیزات تخصصی مورد نیاز برای تحویل آن‌ها اختصاص داده شده است.

جوانب رفاهی بودجه سال 2021 دولت نیوزیلند

دولت نیوزیلند بودجه سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. بر اساس طرح پیشنهاد شده، دولت اعلام کرده است که قصد دارد مبالغ پرداخت کمکی به افراد کم درآمد را افزایش دهد. آقای گرنت رابرتسون، وزیر اقتصاد نیوزیلند اعلام کرده که بودجه اعلام شده بیشترین مزایا را برای مردم در مقایسه با سال های گذشته خواهد داشت. قرار است مبلغ یک میلیارد دلار برای افراد مائوری و ۴.۷ میلیارد دلار در حوزه سلامت برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. 

افزایش درصد دفاتر اداری خالی در آکلند

بر اساس گزارش های اعلام شده، درصد دفاتر اداری متروک در شهر آکلند به بالاترین سطح خود طی ده سال گذشته رسیده است. این آمار در سه ماه اول سال جاری ۷.۵ درصد رسید. میزان دفاتر اداری خالی در شهر ولینگتون تنها ۱.۴ درصد است.  

در این گزارشات همچنین آمده است که فعالیت های تجاری در شهر کرایست چرچ بیشتر به سمت بخش صنعتی سوق یافته تا جایی که بیش از صد هزار مترمربع فضای جدید برای ساخت و ساز در قسمت های حومه شهر به ویژه در پارک های صنعتی جدید در نظر گرفته شده است. فعالیت های تجاری در این شهر نیز با کاهش همراه بوده و دلیل آن عدم انجام ساخت و سازهای تجاری می‌باشد. افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، کمبود نیروی کار و تمایل قابل توجه افراد به خرید زمین به قصد سرمایه گذاری از جمله دلایلی است که به کاهش فعالیت های اقتصادی منجر شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما