معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۹۶

گزارش گروه ویژه اقدام مالی در مورد نیوزیلند

طبق آخرین گزارش گروه ویژه اقدام مالی FATF، به عنوان ناظر جهانی اقدامات مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، از نیوزیلند خواسته شده است دستورالعمل های پیگرد قانونی در مورد پولشویی را به روز رسانی نماید.

بنا به گزارش این نهاد اگر چه اقدامات ضد پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم در نیوزیلند به اندازه کافی مورد توجه واقع شده است، اما بر اساس بررسی‌های انجام شده، شکاف هایی در این زمینه‌ها ملاحظه شده است. این گزارش عملکرد نیوزیلند را در مجموع خوب ارزیابی کرده و آن را قابل قبول عنوان کرده است. نهاد FATF همچنین نیوزیلند را برای کار در بازیابی عواید جرم و توانایی آژانس ها برای همکاری در استفاده از اطلاعات برای تحقیق در مورد جرایم مشکوک، ردیابی و توقیف دارایی‌های غیرقانونی ستود.

در این گزارش آمده است: "واحد اطلاعات مالی نیوزیلند [1] (FIU) طیف گسترده ای از اطلاعات مالی را تولید و پخش می‌کند و در این زمینه پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است. با این حال، مقامات نیوزیلند می‌توانند با استفاده بهتر از ظرفیت های اطلاعات مالی برای شناسایی فعالیت های جنایی افرادی که قبلا برای قانون ناشناخته بودند، بهره مند شوند."

این گزارش همچنین نشان داد که نیوزیلند می‌تواند شفافیت در مورد صاحبان واقعی شرکت ها را بهبود بخشد و برای مثال شرکت هایی که با پوشش امور خیریه در حال پولشویی هستند را شناسایی کند. آگاهی در بین سازمانهایی که مسئول انجام چک پولشویی هستند نیز متفاوت بود.

گروه ویژه همچنین اظهار داشت قوانین نیوزیلند پیرامون تحریم های مالی هدفمند[2] (TFS)، که معمولا شامل مسدود کردن دارایی‌هاست، بسیار قوی است؛ اما پیشنهاد کرد که ناظران از اختیارات کافی برخوردار باشند و آگاهی کافی از این اختیارات وجود داشته باشد. در این گزارش آمده است: "بر اساس رژیم های TFS هیچ دارایی در نیوزیلند مسدود نشده است."

[1] . Financial Intelligence Unit

[2] . laws around targeted financial sanctions

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما