معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۲۴- ۱۶:۰۰ - مشاهده: ۶۷۵

حضور نیوزیلند در Expo 2020 دبی

در سال 2021، کشور نیوزیلند با تمرکز بر بخش های مختلف، در رویداد جهانی Expo 2020 دبی شرکت فعالی خواهد داشت. این رویداد که پیش از این قرار بود در سال 2020 برگزار شود، به علت بروز بحران کرونا به سال جاری میلادی موکول گردید.

غرفه نیوزیلند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی در حال ساخت است و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. این غرفه در وسعتی به میزان 3,616 متر مربع با زیربنایی در حدود 2,000 متر در حال آماده شدن است. ارتفاع این غرفه 14.6 متر است که 120 هزار ساعت با 70 نیروی کار را برای تکمیل شدن به خود اختصاص داده است. تِم و نماد غرفه نیوزیلند نیز با شعار « چگونه از مردم و محیط زیست محافظت کنیم» از فرهنگ بومیان این کشور یعنی «مائوری‌ها» به عاریت گرفته شده است؛ به همین دلیل تمام مواد به کار گرفته شده در سازه‌های غرفه بازیافت شدنی بوده و پس از اتمام نمایشگاه، همه آنها بازیافت خواهند شد. بخش بزرگی از غرفه نیز با استفاده از چوب به سرانجام رسیده است تا از این طریق ضمن توجه به محیط زیست، یکی از منابع صادراتی خود یعنی «چوب» را نیز به نمایش بگذارند.

بخش های اصلی غرفه نیوزیلند در حوزه‌های زیر فعالیت خواهد داشت:

تجارت: بر اساس اعلام بانک جهانی در سال 2019، نیوزیلند رتبه اول در سهولت شروع انجام تجارت در جهان را به خود اختصاص داده است. مسئولین غرفه نیوزیلند با مانور بر روی این موضوع به معرفی ساختارها و شیوه‌های تجارت کشور خود خواهند پرداخت.

سرمایه گذاری: نیوزیلند در این نمایشگاه، ظرفیت 6 میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری در کشور خود را به نمایش خواهد گذاشت.

شراکت تجاری: بر اساس آمارهای جهانی، نیوزیلند چهارمین شریک معتبر بین المللی برای دیگر کشورها به شمار می رود. این موضوع در اکسپو 2020 مورد تاکید خواهد بود تا از این طریق شرکای جدیدی برای نیوزیلند فراهم شود.

تحصیلات: در رده بندی‌های اخیر، نیوزیلند در بین کشورهای انگلیسی زبان، رتبه اول در فراهم سازی شرایط مناسب تحصیل برای دانشجویان خارجی را کسب کرده است. ارزان بودن تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی، صدور ویزای کار به همسر دانشجو، تمدید ویزای دانشجویان پس از فراغت از تحصیل جهت یافتن شغل از جمله جذابیت های تحصیلی این کشور به شمار می رود که هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان از سراسر دنیا برای تحصیل در این کشور اقدام می‌کنند. در حال حاضر هند، چین، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رتبه‌های اول تا پنجم بیشترین تعداد دانشجویان خارجی این کشور را در دست دارند. ایران در این زمینه در ردیف سی و نهم قرار دارد.

گردشگری: براساس رده بندی‌های جهانی رضایت گردشگران از مقصد سفر، سرزمین کیوی‌ها نمره 9 از 10 را کسب کرده است که همین امر سبب شده این کشور مقصد گردشگری تعداد زیادی از توریست های بین المللی گردد. بر همین اساس و با سرمایه گذاری‌های جدید، نیوزیلند تلاش دارد در شرایط پسا کرونا آمار گردشگری خود را افزایش دهد.

صادرات: نیوزیلند غیر از نمایندگی‌های سیاسی خود در خارج از کشور، دارای 54 دفتر صادراتی در سراسر جهان است تا از این طریق مشتریان بیشتری برای محصولات با کیفیت خود پیدا کند. محصولاتی نظیر لبنیات، گوشت دام، چوب، محصولات دریایی (شیلات) پشم، محصولات کشاورزی و عسل.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما