معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۸/۲۰- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۹۸

ابتکار سازمان توسعه تجارت میانمار برای ارتقا بسترهای تجارت آنلاین

سازمان توسعه تجارت میانمار در راستای بسترسازی توسعه تجارت آنلاین، پورتال جدیدی را به منظور معرفی شرکت ها، توانمندی‌ها و محصولات صادراتی این کشور راه اندازی نموده است که این گزارش به معرفی اجمالی آن پرداخته است.

سازمان توسعه تجارت میانمار (MYANTRADE) به منظور ارتقاء تجارت و برقراری تعاملات سازنده بین طرفین تجاری داخلی و ذینفعان خارجی آنها در 21 اکتبر 2020 وبسایت جدیدی به آدرس www.myantrade.gov.mm راه اندازی نموده است. ویژگی و عملکرد عمده این پورتال اینترنتی ارائه اطلاعات، راهنمایی‌ها و امکان گفتگوی آنلاین (در شرایطی که امکان سفرهای تجاری بدلیل شیوع کرونا به حداقل رسیده ) بین تولیدکنندگان و تجار محلی با تاجران و ذینفعان بین المللی آنها است که به دنبال تهیه محصولات تولیدی در میانمار هستند.

در این پورتال اطلاعات مربوط به ویژگی محصولات، حجم تولید و صادرات، ویژگی‌های تجاری و مشخصه‌های محصولات صادراتی میانمار در 9 بخش اصلی، شامل برنج، پوشاک، حبوبات و غلات، محصولات دریایی، عسل، صنایع چوبی و صنایع دستی، میوه‌های تازه، قهوه و چای به زبان برمه ای و انگلیسی ارائه گردیده است. همچنین در بخشی از این پورتال، یک بازارچه مجازی جهت معرفی تولیدات صادراتی و نیز ارائه اطلاعات تماس شرکت های دارنده این محصولات وجود دارد که در آن تجار یا طرف های خارجی می‌توانند بصورت مستقیم با صادرکنندگان ارتباط برقرار نمایند.

شایان ذکر است که دولت میانمار اخیرا تلاش ها و اقدامات زیادی برای ایجاد بسترهای تجارت آنلاین انجام داده است. در همین ارتباط علاوه بر راه اندازی وبسایت فوق الذکر، این کشور قصد دارد تا ماه آینده میلادی یک پورتال آنلاین دیگر نیز راه اندازی کند که در آن تمامی مدارک مربوط به مجوزهای صادرات و واردات و پرداخت ها به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد. از زمان همه گیری کرونا بیش از 8 میلیارد دلار مجوز واردات/ صادرات در میانمار (از مجموع 37 میلیارد دلار تجارت خارجی این کشور در سالجاری مالی) بصورت دیجیتالی صادر شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما