معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۴

اخبار اقتصادی بلژیک

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی بلژیک در هفته دوم خرداد 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کاهش نصب پنل‌های خورشیدی خانگی در بلژیک

ارقام جدید آژانس انرژی و آب و هوای منطقه فلاندر (VEKA) نشان می‌دهد که بازار مسکونی پنل‌های خورشیدی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و نصب این پنل‌ها در منازل مسکونی در بلژیک به شدت در حال کاهش است.. از ابتدای ژانویه تا 31 مارس سال جاری، ظرفیت نصب شده در بخش خانگی تنها به 47.9 مگاوات رسید که در مقایسه با 111.7 مگاوات در سه ماهه اول سال 2023، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد حذف یارانه‌ها از سوی دولت در این روند کاهشی موثر بوده است. بسیاری از خانوارها همچنان خواهان بهره‌مندی از یارانه دولتی جهت نصب پنل‌های خورشیدی می‌باشند. با وجود کاهش در بخش خانگی، در مجموع، ظرفیت نصب پنل‌های خورشیدی در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سال قبل افزایشی بوده که علت آن نصب این پنل‌ها در پارک‌های صنعتی می‌باشد.

https://www.hln.be/geld/residentiele-installaties-zonnepanelen-vallen-fors-terug-je-krijgt-nu-mogelijk-een-interessantere-offerte~ad14bc40/

اصلاح ساختار استخدامی دولت فلاندر

دوره تصدی در پست‌های دولتی در منطقه فلاندر بلژیک از اول ژوئن با تغییراتی همراه خواهد بود. از این پس، کارکنان به صورت قراردادی استخدام خواهند شد، اما افرادی که دارای مقام دولتی هستند، هنوز شانس موقعیت استخدام دائمی را خواهند داشت. بنابراین، افرادی که در بخش دولتی کار می‌کنند می‌توانند مانند بخش خصوصی با یک قرارداد کاری عادی به کار خود ادامه دهند و در صورت داشتن مقام، به انتصاب دائمی نائل شوند. حدود 70 درصد از 29 هزار کارمند دولتی منطقه فلاندر استخدام دائم و 30 درصد باقی مانده از طریق قراردادهای معین مشغول به کار می‌باشند که درآمد کمتری دارند. این دسته، در مقایسه با همکاران دائمی خود، به راحتی اخراج می‌شوند و حقوق بازنشستگی آنها نیز کمتر است. همچنین در صورت بیماری، بعد از یک ماه، تنها 60 درصد حقوق آنها قابل دریافت است. در طرح استخدامی جدید دولت فلاندر، مشکلات شاغلین قراردادی از جمله بیمه درمانی و بازنشستگی آنها بر طرف خواهد شد.

https://www.belganewsagency.eu/flemish-government-abolishes-permanent-positions-on-1-june

اعلام آمادگی شرکت‌های سازنده نیروگاه‌های گازی جهت تحویل به موقع پروژه‌های جدید

با توجه به برنامه تدوین شده در بلژیک برای تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای دوئل 1 و تیهانگ 2 از سال 2025، شرکت‌های انرژی (اینجی و لومیناس) اطمینان داده‌اند که نیروگاه‌های جدید گازی در مناطق Flémalle و Seraing را طبق برنامه و در کمتر از یک سال، آماده ورود به مدار خواهند کرد. شرکت‌های سازنده نیروگاه‌های گازی با برخورداری از یارانه‌های انرژی، معتهد شده‌اند تا اول نوامبر 2025، ظرفیت تولید را افزایش دهند. شرکت اینجی نیز اعلام کرد، کابل برق 380 کیلوولت و ترانسفورماتور جهت اتصال این نیروگاه‌های گازی به شبکه برق فشار قوی، در پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240527_96823480

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما