معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۳۰- ۱۵:۱۶ - مشاهده: ۹۱

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهارم بهمن‌ ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.
  • آغاز اجرای پروژه جدید برای بارگذاری اسناد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی

اداره فدرال هویت و تابعیت و گمرک و امنیت بنادر امارات از آغاز اجرای پروژه جدید برای بارگذاری اسناد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی برای متقاضیان درخواست تمدید اقامت یا صدور اقامت جدید خبر داد. این طرح از 19 فوریه 2024 (29 بهمن 1402) اجرا می‌شود.

منبع: الخلیج

 

  • هدف 30 میلیارد دلاری در تجارت بین امارات و هند

طی سفر «ناریندرا مودی» نخست وزیر هند به امارات در تاریخ 13 فوریه 2024 طرفین بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه دو طرف نسبت به افزایش ارزش تجارت دوجانبه تا رسیدن به 100 میلیارد دلار تا سال 2030 ابراز خوش بینی کردند. این هفتمین سفر نخست وزیر هند به امارات طی 9 سال گذشته است. سفر پیشین وی در دسامبر 2023 و جهت شرکت در کنفرانس کاپ 28 انجام شد. شیخ محمد بن زاید آل نهیان نیز طی 8 سال گذشته چهار مرتبه به هند سفر کرده که آخرین سفر وی ژانویه 2024 و بمنظور حضور در نشست گوجرات جهانی بوده است.

منبع: الاتحاد

 

  • سهم 37 درصدی امارات از صنعت گردشگری شورای همکاری

 بر اساس داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری و سازمان جهانی گردشگری، سهم امارات از کل شمار گردشگران در کشورهای شورای همکاری خلیجی در سال گذشته حدود 37 درصد بوده است. امارات در سال 2023 حدود 23 میلیون گردشگر به خود جذب کرده است. رقم کل گردشگران در کشورهای خلیج فارس در سال گذشته میلادی 61 میلیون و 500 هزار گردشگر بوده است.

منبع: الاتحاد

  • رشد تجارت غیر نفتی خارجی امارات

 به گفته شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر و حاکم دبی ارقام تجارت غیر نفتی خارجی این کشور  از کالا و خدمات در سال 2023 به سطح جدیدی بالغ بر 3 تریلیون و 500 بیلیون درهم رسید. این رکورد علی رغم افول جهانی در حرکت تجارت بین المللی و برای نخستین بار در تاریخ اقتصادی کشور محقق شده است.

منبع: الاتحاد

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما