معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۲۱- ۱۶:۲۲

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

راه اندازی نسخه دوم Investopia Europe با هدف ارائه دیدگاه جدید در مورد تشویق سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و کارآفرینی

ینوستوپیا دومین ویرایش خود از "گفتگوهای اینوستوبیا اروپا" را در مقر تاریخی بورس اوراق بهادار ایتالیا در میلان، با هدف تدوین چشم اندازی جدید در مورد تشویق سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، مهمان نوازی، هوانوردی، اقتصاد خلاق راه اندازی کرد. کارآفرینی، بنگاه‌های کوچک و متوسط و پایداری و آشنایی با آخرین روندهای جهانی در روند گسترش کسب و کار شرکت ها به بازارهای جدید برای جذب سرمایه گذاری و روندهای نوین تامین مالی در بازارهای اروپایی در بخش های اقتصادی جدید و پایدار، با همکاری با "مشاوره EFG" و توسط گروه بانکی پیشرو ایتالیایی "Intesa San Paolo" حمایت می‌شود. این رویداد بیش از 50 سخنران و 700 شرکت کننده از جمله رهبران، مقامات، مدیران عامل، بازرگانان، کارشناسان، تصمیم گیران، کارآفرینان، و نمایندگان گروه بزرگی از شرکت ها و موسسات مالی در امارات، ایتالیا، مالت، قبرس و پرتغال را به خود جلب کرد.

https://www.emaratalyoum.com

 توافق مصر با شرکت اماراتی برای شروع کار توسعه در پروژه انرژی بادی 10 گیگاواتی

کنسرسیوم شرکت ابوظبی فیوچر انرژی «مصدر»، شرکت اماراتی پیشرو جهان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، «اینفینیتی پاور» و شرکت «حسن علام یوتیلتیتس» متخصص در توسعه زیرساخت های پایدار و سرمایه گذاری از امضای قرارداد خبر داد. توافق با دولت مصر برای ارائه یک قطعه زمین برای توسعه یک نیروگاه بادی خشکی با ظرفیت تولید 10 گیگاوات در جمهوری عربی مصر، که انتظار می رود به یکی از بزرگترین نیروگاه‌های انرژی بادی در این کشور تبدیل شود.، با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلار.

https://www.emaratalyoum.com

 

 کاهش ارزش دلار

پس از آن که داده‌های تورمی انتظارات کاهش نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد در آسیا، ین برای دومین جلسه به بهبود خود ادامه داد و با کاهش شکاف بین بازدهی ایالات متحده و ژاپن، قوی ترین سطوح خود را در دو هفته گذشته در 153.6 در برابر دلار ثبت کرد. دلار استرالیا که دیروز 1 درصد افزایش یافت، با 0.6714 دلار آمریکا به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسید، اما پس از افزایش غیرمنتظره بیکاری در استرالیا، روند صعودی آن متوقف شد. در آخرین معاملات به 0.6687 دلار رسید. یورو به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته در 1.0895 دلار رسید. دلار نیوزلند نیز به 0.6140 دلار به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید. پوند انگلیس با 1.27 دلار به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید. داده‌های دیروز نشان داد که نرخ تورم اصلی در ایالات متحده در ماه آوریل به 3.6 درصد بر اساس سالانه کاهش یافت که مطابق با انتظارات بازار بود. اگرچه این نرخ همچنان بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) یعنی دو درصد است، سرمایه گذاران معتقدند که کاهش آن از سطح 3.8 درصدی ثبت شده در ماه قبل، راه را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر یا شاید باز می‌کند. حتی قبل از آن، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که برای نوامبر برنامه ریزی شده است.

https://www.emaratalyoum.com

 "ADNOC" از آغاز موفقیت آمیز عملیات استخراج گاز از میدان گازی "راس الصدر" خبر داد

سال پس از حفاری اولین چاه اکتشافی ابوظبی در این میدان در دهه 1950 قرن گذشته، بازگشت خود را به کار در میدان راس الصدر برای آغاز تولید گاز اعلام کرد. استقرار بخش نفت در شرق میانه. و اگرچه چاه اکتشافی خشک بود و آغاز تولید تجاری نفت در ابوظبی از میدان دیگری بود، اما راس الصدر جایی است که صنعت نفت و گاز در این امارت آغاز شد. در حال حاضر، ADNOC با استفاده از فناوری پیشرفته و تکنیک‌های پیشگام این شرکت در بررسی‌های لرزه‌ای سه ‌بعدی، موفق به کشف وجود ذخایر نفت و گازی شده است که قبلاً در اولین فرآیند اکتشاف در این میدان در ۷۵ سال پیش یافت نشده بود. داده‌های حاصل از این نظرسنجی از طریق مرکز تعالی «Thumama» ADNOC با استفاده از فناوری‌های دیجیتال پیشرفته و برنامه‌های کاربردی پیشگام هوش مصنوعی، که برای تعیین مکان‌های منابع نفت و گاز و تسهیل فرآیند اکتشاف و توسعه کار می‌کنند، تجزیه و تحلیل شد.

Www.wam.ae

افزایش 61 درصدی حق بیمه جمع آوری شده از طریق کارگزاران در سال 2023

حق بیمه‌های جمع آوری شده از طریق شرکت های کارگزاری در مرکز مالی بین المللی دبی در طول سال 2023 به طور سالانه 61 درصد افزایش یافته است که از مرز 2 میلیارد دلار فراتر رفته است، از 2.6 میلیارد دلار کل حق بیمه کتبی ثبت شده توسط این مرکز در سال گذشته. عارف امیری، مدیر عامل مرکز مالی بین‌المللی دبی، در بیانیه‌ای به خبرگزاری امارات، گفت که این مرکز میزبان طیف گسترده‌ای از معروف‌ترین شرکت‌های کارگزاری بیمه، از جمله پنج نهاد از بالاترین رتبه‌بندی‌ها بر اساس آژانس رتبه بندی اعتباری "AM Best" در بخش بیمه. وی افزود: آژانس‌های بیمه عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی 43 درصد از شرکت‌های بخش بیمه فعال در این مرکز را تشکیل می‌دهند و آنها را پشتوانه بزرگی برای رشد حق بیمه در این مرکز می‌دانند، با توجه به اینکه آنها گزینه ارجح برای شرکت‌های بیمه اتکایی هستند که به دنبال توسعه در این مرکز هستند.

Www.wam.ae

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما