معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۳۱- ۱۶:۱۸

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

المری: اقتصاد امارات در حال گذراندن مرحله جدیدی از رشد پایدار است

عبدالله بن توق المری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی گفت که اقتصاد کشورش در پرتو سیاست‌ها و قوانین اقتصادی انعطاف‌پذیر و رقابتی و مشارکت‌های اقتصادی با بسیاری از بازارهای استراتژیک در سطح منطقه‌ای و جهانی، مرحله جدیدی از رشد پایدار را طی می‌کند. تولید ناخالص داخلی غیرنفتی امارات در 9 ماهه نخست سال 2023 به نرخ رشد 5.9 درصدی دست یافت. وی افزود: ارزش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در امارات در سال 2022 بالغ بر 22 میلیارد و 737 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2021 به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون دلار افزایش داشته و نرخ رشد 10 درصدی را نیز به ثبت رسانده است. قانون شرکت ها، اجازه مالکیت خارجی بر شرکت ها و ایجاد کسب و کار و فعالیت به میزان 100 درصد و صدور یک سری قوانین اقتصادی رقابتی و انعطاف پذیر که باعث افزایش تعداد شرکت های فعال در کشور به بیش از 788 هزار شرکت شده است. تا پایان سال 2023. بر اساس گزارش 2023-2024، امارات متحده عربی به عنوان بهترین مکان برای شروع و اجرای مشاغل اقتصادی جدید در رتبه اول قرار گرفت.

https://www.skynewsarabia.com/

بررسی تحولات فعالیت های عملیاتی و نظارتی نیروگاه هسته ای برکه

هیئت مدیره سازمان فدرال مقررات هسته ای (FANR) امروز آخرین تحولات مربوط به فعالیت های عملیاتی در نیروگاه هسته ای برکه و فعالیت های نظارتی انجام شده توسط این مقام در این نیروگاه را بررسی کرد. بخشی از برنامه فعالیت های بازرسی سال 2024، به منظور اطمینان از انطباق شرکت انرژی نواح - مجری نیروگاه، با الزامات نظارتی. خلاصه ارائه شده به هیات مدیره شامل به روز رسانی فعالیت های نگهداری و تامین سوخت در واحدهای اول، دوم و سوم این جایگاه است که پیش بینی می‌شود در سال جاری و سال آینده علاوه بر بررسی روند پیشرفت کار انجام شود.

www.wam.ae/

معاملات این هفته بازارهای سهام محلی با جذب  نقدینگی حدود 11.2 میلیارد درهمی

بازارهای سهام محلی در جریان معاملات این هفته نقدینگی حدود 11.2 میلیارد درهم جذب کردند که با اجرای چندین معامله بزرگ از جمله "ADNOC Drilling"، "ADNOC Gas"، "Salama Insurance"، "BHM" حمایت شد. نقدینگی در بازار اوراق بهادار ابوظبی 9.1 میلیارد درهم و در بازار مالی دوبی 2.1 میلیارد درهم پس از معامله 3 میلیارد سهم با انجام بیش از 156 هزار معامله توزیع شد.

https://www.skynewsarabia.com

مذاکره اتاق فجیره در مورد همکاری تجاری با کره و ایالات متحده

اتاق بازرگانی و صنعت فجیره با سرکنسولگری جمهوری کره راه‌های تقویت روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری و امکان ایجاد مشارکت در بخش‌های مختلف و گسترش افق‌های همکاری مشترک بین جوامع تجاری دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار داد. در این دیدار، مدیرکل اتاق، ویژگی‌های اقتصادی امارت فجیره، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک آن و چشم‌انداز آن به خلیج عمان و اقیانوس هند را که آن را به یک مرکز حیاتی برای جابجایی‌ها تبدیل کرده است، بررسی کرد.

https://www.alarabiya.net/

دی اچ ال اکسپرس یک مرکز لجستیک در ابوظبی افتتاح می‌کند

دی اچ ال اکسپرس ، ارائه دهنده جهانی خدمات لجستیک سریع، یک مرکز خدمات لجستیک یکپارچه را در فرودگاه بین المللی زاید در ابوظبی راه اندازی کرده است، مراسم افتتاحیه رسمی این مرکز با حضور جمعی از مقامات و مسئولان برگزار شد. طی یک دوره 15 ساله، 48.3 میلیون دلار برای ایجاد این مرکز در مقر باربری آینده فرودگاه سرمایه گذاری شد که از تلاش های DHL برای ایجاد امارت ابوظبی به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی پیشرو حمایت می‌کند. این مرکز جدید دارای یک تیم 210 نفره است که شامل یک پنجره واردات و صادرات، دو مرکز خدماتی و لجستیکی و یک شبکه جاده ای است. نور سلیمان، مدیر عامل DHL برای خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: این تاسیسات پیشرفته تعهد DHL به امارات متحده عربی و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را تایید می‌کند. این پروژه در زمینی به مساحت 20000 مترمربع با زیربنای 10800 مترمربع با امکان افزودن توسعه برای افزایش ظرفیت تا 150 درصد وسعت دارد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما