معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۵- ۱۷:۲۴

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در نیمه اول خرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ابوظبی مجوز اقتصادی یکپارچه را برای تسهیل تجارت راه اندازی می‌کند

ابوظبی روز پنجشنبه مجوز اقتصادی واحدی را برای افزایش سهولت انجام تجارت با هدف تقویت موقعیت رقابتی پایتخت امارات متحده عربی به عنوان مقصد مطلوب سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی کرد. بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری رسمی منتشر کرد، وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی با همکاری شورای مناطق آزاد، مناطق اقتصادی خلیفه ابوظبی (گروه KIZAD)، منطقه آزاد فرودگاه‌های ابوظبی، آزاد شهر مصدر زون و سازمان رسانه‌های خلاق از راه اندازی مجوز یکپارچه موسسات اقتصادی در... امارت خبر دادند. این گام بر یکسان سازی رویه‌ها برای ثبت موسسات اقتصادی، اطمینان از ارائه و به روز رسانی داده‌های شرکت در ثبت یکپارچه، بهبود فرآیند مدیریت داده‌ها، و افزایش همکاری بین مقامات مربوطه در امارات و مناطق آزاد متمرکز است که به روان سازی کمک می‌کند. ایجاد کسب و کار و تقویت حاکمیت و شفافیت.

https://www.snabusiness.com

به صفر رساندن بوروکراسی ... لغو 2000 رویه دولتی و کاهش 50 درصدی زمان اجرای آنها

محمد بن طلیعه، رئیس خدمات دولتی در دولت امارات متحده عربی، اظهار داشت: «سازمان‌های دولتی مختلف اجرای فرآیند لغو حداقل 2000 رویه دولتی و کاهش 50 درصد از زمان مورد نیاز شهروندان و ساکنان برای دریافت خدمات دولتی را آغاز کرده‌اند. ” بن طلیعه در بیانیه‌های مطبوعاتی در حاشیه همایش «آینده اکنون ۲» که توسط اتصالات توسط E&E برگزار شد، افزود: «سازمان‌های مختلف دولتی اجرای برنامه دولت را برای حذف بوروکراسی، کاهش رویه‌های غیرضروری و جلوگیری از تکراری آغاز کرده‌اند. بین سازمان‌های مختلف دولتی، به طوری که در صورت وجود خدماتی که نیاز به انجام مراحل در سایر مقاصد مشابه دارد، رویه‌ها تنها در یک مکان پاک می‌شوند تا زندگی آسان تر، سریع تر و کارآمدتر شود، با هدف امارات متحده عربی را به بهترین مکان برای زندگی در جهان تبدیل می‌کند. وی با اشاره به اینکه 2000 رویه دولتی در مجموع به 1700 خدمات دولتی از جمله خدمات دولت فدرال و محلی مربوط می‌شود، بیان کرد: هدف این است که خدمات دولتی بسیار سریع باشد تا مدت زمان خدمتی که باید تکمیل شود. در یک روز به یک ساعت کاهش می یابد، و آنچه در یک ساعت انجام می‌شود، تنها در چند دقیقه تکمیل می‌شود. وی تصریح کرد: گروهی از خدمات شناسایی شده و در حال حاضر روی آن تمرکز شده است که خدماتی است که اولویت را برای شهروندان و ساکنان دارد، علاوه بر خدمات ارائه شده به خانواده‌ها و شرکت های بخش خصوصی و همچنین خدماتی برای تاسیس شرکت های جدید و کسب و کار. بن طلیعه تأیید کرد که لغو شامل رویه‌های مستند، رویه‌های ادغام در پلتفرم‌های دیجیتال، و بازدید از یک مکان برای پاکسازی رویه‌های دولتی به جای مکان‌های متعدد است، که نشان می‌دهد چندین برنامه آگاهی‌بخشی و آموزشی برای سازمان‌های دولتی وجود دارد تا بتوانند ماهیت آن را درک کنند. و سازمان‌های دولتی که بهترین نتایج را کسب کرده‌اند در «برنامه بوروکراسی صفر» در ژانویه آینده اعلام خواهند شد.

https://www.emaratalyoum.com/

 4351 شرکت از هند در سه ماهه اول به اتاق دبی پیوستند

تحلیل اخیر اتاق بازرگانی دبی نشان داد که سرمایه‌گذاران هندی با 4351 شرکت جدید در صدر فهرست ملیت‌های شرکت‌های جدید غیراماراتی هستند که به عضویت اتاق در سه ماهه اول سال جاری می‌پیوندند. پاکستان با 2222 شرکت جدید در رتبه دوم، مصر با 1404 شرکت در رتبه سوم قرار گرفت و سوریه با 736 شرکت در رتبه چهارم قرار گرفت. بریتانیا با پیوستن 698 شرکت جدید به اتاق در رتبه پنجم قرار گرفت و سپس بنگلادش با 635 شرکت در رتبه ششم قرار گرفت. عراق با پیوستن 501 شرکت جدید در جایگاه هفتم قرار گرفت، در حالی که شرکت های سودانی با پیوستن 379 شرکت جدید به اتاق در سه ماهه اول سال جاری در جایگاه هشتم فهرست قرار گرفتند. تعداد شرکت های چینی جدید ثبت شده به عنوان اعضای اتاق به 362 شرکت رسید که در رتبه نهم قرار گرفت، در حالی که اردن در رتبه دهم قرار گرفت و 343 شرکت جدید اردنی به عضویت اتاق در سه ماهه اول سال جاری پیوستند.

https://www.emaratalyoum.com/

خطوط هوایی در ماه ژوئن 9.8 میلیون صندلی در دبی بین المللی دارند

فرودگاه بین‌المللی دبی در ژوئن امسال حدود 4.93 میلیون صندلی برنامه‌ریزی شده در پروازهای بین‌المللی خروجی (9.86 میلیون در هر دو جهت) ثبت کرد که در مقایسه با 4.6 میلیون صندلی در مدت مشابه سال گذشته، با نرخ رشد حدود 7 درصد، همچنان پیشرو در جهان است. فرودگاه‌ها به عنوان بزرگترین‌هاب برای حمل و نقل هوایی بین المللی بر اساس گزارش ماهانه OAG، سازمان بین المللی ارائه دهنده اطلاعات برای فرودگاه‌ها و خطوط هوایی، که یک نسخه از آن توسط Emirates Today به دست آمده است. ظرفیت صندلی‌های برنامه ریزی شده در پروازهای بین المللی فرودگاه بین المللی دبی در نیمه اول سال 2024 به حدود 29.5 میلیون صندلی (59 میلیون در هر دو جهت) رسید که رشد 8.5 درصدی را در مقایسه با بیش از 27.2 میلیون صندلی در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. با نرخ رشد حدود 8.5 درصد. OAG گفت: «فرودگاه بین‌المللی دبی با توجه به تعداد صندلی‌های برنامه‌ریزی شده توسط خطوط هوایی در پروازهای بین‌المللی همچنان در رتبه اول جهان به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی در ماه ژوئن امسال قرار دارد.» وی افزود: فرودگاه هیترو لندن با 4.1 میلیون صندلی، 21 درصد کمتر از ظرفیت فرودگاه بین المللی دبی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، پس از آن فرودگاه آمستردام با حدود 3.42 میلیون صندلی و فرودگاه شارل دوگل پاریس با 3.41 میلیون صندلی در رتبه چهارم قرار دارند. سپس فرودگاه سنگاپور با حدود 3.4 میلیون صندلی. داده‌ها نشان می‌دهد که فرودگاه بین‌المللی دبی به عملکرد قوی خود در ماه ژوئن ادامه داد و پس از فرودگاه آمریکایی «هارتسفیلد آتلانتا» که 5.4 میلیون پرواز برنامه‌ریزی شده را به ثبت رساند، همچنان در رتبه دوم جهان از نظر ظرفیت کل صندلی در هر دو پرواز «بین‌المللی و داخلی» قرار دارد. صندلی، سپس فرودگاه دالاس-فورث » با حدود 4.6 میلیون صندلی، فرودگاه توکیو در ژاپن حدود 4.4 میلیون صندلی دارد و فرودگاه دنور با حدود 3.4 میلیون صندلی در جایگاه پنجم قرار دارد.

www.wam.ae

پیش بینی رشد اقتصادی بخش غیرنفتی امارات در سال 2024

بانک جهانی پیش بینی کرد بخش غیرنفتی امارات در سال 2024 با رشد اقتصادی مواجه شود. بنا بر این پیش بینی تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی در سال 2024 به میزان 3.9 درصد افزایش خواهد یافت که ناشی از افزایش تولید نفت و بهبود اقتصاد جهانی است. تولید نفت 5.8 درصد رشد می‌کند، در حالی که بخش های غیر نفتی مانند گردشگری و تولید 3.2 درصد رشد می‌کند. این گزارش به رشد پایدار هزینه‌های استراتژیک امارات متحده عربی اشاره و بر تعهد به توسعه پایدار، سبز و دیجیتال تأکید می‌کند. این مازاد حساب جاری تولید ناخالص داخلی 9.1 درصدی را نشان می دهد که با صادرات غیرنفتی، سرمایه گذاری‌ها و موافقت نامه‌های تجاری تقویت شده است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، از جمله امارات، به دلیل گسترش صادرات نفت، گاز و موارد غیرنفتی، ذخایر مالی خود را تقویت کرده اند. در این گزارش آمده است که امارات متحده عربی سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در زیرساخت های گردشگری را تصویب کرده و شروع به ایجاد یک مجموعه بزرگ مشارکت عمومی و خصوصی به ارزش 10.9 میلیارد دلار کرده است. این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که امارات به طور فعال مجموعه ای از اقدامات ساختاری و سرمایه گذاری‌های استراتژیک را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و افزایش قابلیت های صنعتی دنبال می‌کند. ابتکارات کلیدی شامل سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری ابوظبی در زیرساخت های گردشگری، برنامه 13 میلیارد دلاری ADNOC Gas برای گسترش گاز در سطح جهانی و محلی طی پنج سال آینده و تصویب یک سبد بزرگ مشارکت دولتی و خصوصی به ارزش 10.9 میلیارد دلار در دبی است. اخیراً امارات متحده عربی بهبود اشتغال را تا سطح قبل از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است. علاوه بر این، استراتژی امارات با بودجه جدید 1.74 میلیارد دلاری با هدف ادغام 36000 شهروند در بخش خصوصی تا سال 2024 تقویت می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری امارات

امارات جوایز برتر اجلاس جهانی سایبری را کسب کرد

امارات متحده عربی جوایز برتر اجلاس جهانی برای عرضه ابتکار «نبض سایبری» کسب کرد. این کشور برنده شش جایزه معتبر در این اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شده است که شامل پروژه‌های نوآورانه‌ای است که از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل حمایت کرده و تعهد امارات متحده عربی به ارتقای کیفیت زندگی دیجیتال را برجسته می‌کند. «نبض سایبری» شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی - یک ابتکار ملی جامع که با تأمین امنیت فضای سایبری کشور و تثبیت مفهوم وفاداری ملی سایبری، فرهنگ مسئولیت اجتماعی را ترویج می‌کند از جمله پروژه‌های مطرحی است که نقش دولت‌ها و همه ذینفعان در ترویج ICT برای توسعه را ارتقا می‌بخشد. این ابتکار با هدف ارتقای حفاظت دیجیتال، تضمین یک تحول دیجیتال ایمن، افزایش آگاهی دیجیتال در میان اعضای جامعه و توانمندسازی آنها برای استفاده از دستاوردهای فناوری دیجیتال در محیطی کمتر تهدید آمیز و دستیابی به اهداف کشور در توسعه پایدار و همچنین ابتکاری مشتمل بر کارگاه‌ها و جلساتی در مورد حوادث امنیت اطلاعات عرضه شده است. ابتکار شورای امنیت سایبری که در سطح جهانی مورد تحسین قرار گرفته است، نشان دهنده تعهد امارات متحده عربی به برتری امنیت سایبری در تلاش مداوم برای تقویت امنیت دیجیتال ملی و پایبندی به استانداردهای جهانی است که دستاوردی مهم در ایجاد یک جامعه دیجیتال ایمن بشمار می رود.

https://focus.hidubai.com-

پانزدهمین سالگرد تاسیس flyDubai

شرکت هواپیمایی ارزان قیمت flyDubai  پانزدهمین سالگرد شروع فعالیت خود را جشن گرفت و از هواپیمای بوئینگ 737 MAX 8 رونمایی کرد. flydubai از پایگاه خود در دبی (DXB)، شبکه ای را تحت پوشش بیش از 125 مقصد با ناوگانی متشکل از 87 هواپیما اجرا می‌کند. این شرکت از زمان شروع فعالیت در ژوئن 2009، هدفش را از بین بردن موانع سفر، تسهیل تجارت و گردشگری و ارتقای ارتباط فرهنگی در سراسر شبکه رو به رشد خود داشته است. در این مدت شبکه ای را در بیش از 125 مقصد در 58 کشور از جمله آفریقا، آسیای مرکزی، قفقاز، اروپای مرکزی و جنوب شرقی، شورای همکاری خلیج فارس، خاورمیانه، شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی ایجاد کرد. بیش از 90 مسیر جدید را راه اندازی کرد که قبلاً فاقد خطوط هوایی مستقیم به دبی بودند یا توسط یک شرکت هواپیمایی ملی امارات متحده عربی از دبی خدمات رسانی نمی‌شد. فلای دبی ناوگان یکنواختی متشکل از 87 هواپیمای بوئینگ 737 را اداره می‌کند که شامل 29 هواپیمای نسل بعدی بوئینگ 737-800، 55 هواپیمای بوئینگ 737 MAX 8 و 3 هواپیمای بوئینگ 737 MAX 9 است. توضیح اینکه در این مدت بیش از 100 میلیون مسافر از زمان شروع عملیات در سال 2009 جابجا شده است.

https://aviationa2z.com-

رتبه‌بندی جدید امارات متحده عربی در شاخص جهانی ریسک مبارزه با پولشویی

رتبه بندی بهبود یافته امارات متحده عربی در شاخص ریسک جهانی به بخش خدمات مالی رونق بخشیده که نشان دهنده پیشرفت های این کشور در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم می‌باشد. به همت کمیته عالی نظارت بر استراتژی ملی مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم و دفتر اجرایی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (EO AML/CTF)، امارات متحده عربی به پیشرفت قابل توجهی در یک شاخص بین المللی پیشرو برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم دست یافته است. رتبه امارات متحده عربی در شاخص ریسک مبارزه با پولشویی Basel از سال 2021 تا 2023 ، 16 پله بهبود یافته است. در واکنش به این نتایج، حمید الذابی، مدیرکل EO AML/CTF، اظهار داشت: این نتایج به رسمیت شناختن رکورد تلاش های امارات متحده عربی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است. استراتژی و رویکرد ملی ما قوی و جامع است و به تمام زوایای سیستم مبارزه و مقابله با پولشویی و هر سطحی از سازمان‌های مجری قانون، مقامات نظارتی و ثبت شرکت‌ها و بخش خصوصی دسترسی پیدا می‌کند تا به طور موثر به اهداف خود دست پیدا کنیم. همچنین رتبه‌بندی ریسک بهبود یافته امارات تأثیر مثبتی بر تجارت در بزرگترین مناطق آزاد مالی این کشور (FFZ) داشته است. امانوئل جیواناکیس، مدیر عامل سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی، بازار جهانی ابوظبی (ADGM) هم گفت: تصمیم FATF نشان دهنده پیشرفت چشمگیر این کشور در بهبود اقدامات ضد پولشویی (AML) و مقابله با تامین مالی تروریسم (CTF) است. کاهش خطرات پول شویی و تامین مالی تروریسم همواره یکی از محورهای راهبردی مقررات ADGM و رویکرد نظارتی ما بوده است تا اطمینان حاصل شود که همه نهادهای فعال در ADGM در انجام تعهدات قانونی خود هوشیار هستند. ولید سعید العوضی، مدیر عملیاتی سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) در مورد این تاثیر اظهار نظر کرد و گفت: حذف امارات از فهرست خاکستری FATF نقطه عطفی مهم است که نشان دهنده پیشرفت های مطرح در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در این کشور می‌باشد. این افزایش اعتبار مالی بین‌المللی امارات، محیط سرمایه‌گذاری امن‌تری را ایجاد و رشد اقتصادی را تقویت می‌کند. این اقدام به موسسات مالی جهانی و سرمایه گذاران از تعهد امارات به رعایت مقررات و شفافیت مالی و تقویت موقعیت این کشور به عنوان یک مرکز مالی پیشرو جهانی، اطمینان بخش خواهد بود. حنا الرستمانی، مدیر اجرایی گروه اول ابوظبی بانک، نیز در این باره گفت: ما از تلاش‌های مشترکی که کمیته عالی نظارت بر استراتژی ملی مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم و دفتر اجرایی مبارزه با پولشویی که منجر به حذف امارات از فهرست FATF شد قدردانی می‌کنیم. اطمینان داریم که این امر به رقابت جهانی امارات متحده عربی می‌افزاید و اعتماد سرمایه‌گذاران بین‌المللی را افزایش می‌دهد و در نتیجه اعتماد به این کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر را افزایش می‌دهد.

منبع خبر: خبرگزاری امارات

رتبه ششم درآمد گردشگری جهانی امارات متحده عربی در سال 2023

بر اساس شاخص های جهانی منتشر شده گردشگری سازمان ملل در ماه می 2024، امارات متحده عربی پس از دریافت 51.9 میلیارد دلار درآمد گردشگری بین المللی، از رتبه سیزدهم به رتبه ششم جهان در فهرست پردرآمدترین گردشگران بین المللی در سال 2023 رسیده است. بر اساس گزارش آژانس گردشگری سازمان ملل متحد، رتبه بندی درآمدهای گردشگری بین المللی سال 2023 به قرار زیر می‌باشد: ایالات متحده با درآمد 176 میلیارد دلاری، اسپانیا 92 میلیارد دلار، بریتانیا 74 میلیارد دلار، فرانسه 69 میلیارد دلار و ایتالیا 56  میلیارد دلار. امارات هم در رتبه ششم قرار دارد. مقاصد دیگری که بیشترین درآمد را از گردشگری بین المللی در سال 2023 داشته اند عبارتند از ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک که 15 فهرست برتر درآمدهای گردشگری را تکمیل می‌کنند. حرکت های صعودی در رتبه بندی در میان پردرآمدترین‌ها شامل جهش بریتانیا از رتبه 5 به  3، ترکیه از 12 به 7، کانادا از 15 به 9، عربستان سعودی از 27 به 12 و مکزیک از 17 به 15 می‌باشد. همچنین کرواسی از رتبه 32 به 5، مراکش از 41 به 31، جمهوری دومینیکن از 43 به 34، قطر از 51 به 37و کلمبیا از 50  به 34 صعود کرده اند.

منبع خبر: خبرگزاری امارات

بالاترین ضریب رشد انرژی تجدیدپذیر در منطقه MENA

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش خود که امروز منتشر شد، اعلام کرد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) جاه طلبی‌ها و محرک های بزرگ و متفاوتی برای دستیابی به هدف سه برابر کردن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 را مد نظر دارند. بر اساس گزارشی با عنوان «تعهد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیرسه برابری COP28: پیگیری جاه‌طلبی‌های کشورها و شناسایی سیاست‌ها برای پر کردن شکاف»، آژانس بین‌المللی انرژی توضیح داد که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر اساس جاه‌طلبی‌های خود بالاترین ضریب رشد 5/4 برابری را نشان می‌دهد که در این میان کشورهای عربستان سعودی، مصر و الجزایر نقش اصلی را ایفا می‌کنند. امارات نیز بتدریج به یک بازیگر اصلی در این باره تبدیل می‌شود. منطقه MENA کمتر از 8 درصد از انتشارات جهانی ناشی از تولید برق و تولید گرما را تشکیل می دهد. در این گزارش آمده است: هدف منطقه این است که با افزایش ظرفیت از کمتر از 50 گیگاوات در سال 2022 به 200 گیگاوات تا سال 2030، پتانسیل قابل توجه انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نشده خود را محقق کند. در مجموع، این منطقه به دنبال افزایش ظرفیت نصب شده خود با ضریب 4.5 است که بزرگترین رشد منطقه ای در سطح جهان است. با این حال، کشورها تفاوت های فاحشی را در سطوح جاه طلبی خود و عواملی که آن را هدایت می‌کند، نشان می دهند.

منبع خبر: خبرگزاری امارات

کسب رتبه اول جهانی دبی در زمینه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنایع فرهنگی و خلاق

آخرین شاخص سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در سال 2023، حاکیست دبی در بین 115 شهر، رتبه 1 جهانی را برای ورود سرمایه FDI به پروژه‌های صنایع فرهنگی و خلاق (CCI) و ایجاد فرصت های شغلی در این بخش ها به خود اختصاص داده است. این دستاورد از مراکز بزرگی چون لندن، نیویورک و سنگاپور پیشی گرفته است. این رتبه‌بندی بر اساس داده‌های گزارش «بازارهای FDI» فایننشال تایمز، منبع اصلی داده‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی گرین‌فیلد و داده‌های موسوم به «خوشه صنایع خلاق» که عملکرد زیربخش‌هایی را می‌سنجد، بدست آمده است. بر اساس محاسبات FDI که توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی (DET) منتشر شده است، این امارت در سال 2023 موفق به جذب 898 پروژه FDI اعلام شده در صنایع فرهنگی و خلاق شده است که تقریباً دو برابر رقم ثبت شده در سال قبل (451) با مجموع ورودی سرمایه 8/11 میلیارد درهم بوده که 60 درصد افزایش را نشان می دهد. علاوه بر این، در سال 2023 حدود 21563 فرصت شغلی جدید از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش ایجاد شد که نشان دهنده افزایش 74 درصدی نسبت به رقم مشابه در سال 2022 است.

https://www.emirates247.com-

راه اندازی  اولین ایستگاه پایش کیفیت هوا دبی در جبل علی

در حمایت از استراتژی کیفیت زندگی موسوم به دبی 2033 و گرامیداشت روز جهانی محیط زیست، شرکت بنادر، گمرک و منطقه آزاد اولین ایستگاه ثابت پایش کیفیت هوا را در منطقه جبل علی راه اندازی کرده است. ناصر النیادی، مدیرعامل شرکت بنادر، گمرک و مناطق آزاد (PCFC) بر اهمیت اتخاذ راه حل های هوشمند و فناوری‌های نوآورانه برای حمایت از توسعه پایدار، کمک به رشد اقتصادی و در عین حال کمک به حفاظت از محیط زیست و تضمین پایداری منابع طبیعی تاکید کرد. این ایستگاه که در زمینی به مساحت 16 متر مربع با هزینه تقریبی 2 میلیون درهم ساخته شده است، مجهز به 11 حسگر است که قادر به اندازه گیری 101 نوع آلاینده هوا هستند. انتخاب جبل علی برای مکان ایستگاه با هدف بهبود کیفیت هوا در سراسر دبی، به ویژه در مناطق تحت نظارت شرکت، تضمین یک محیط تجاری تمیز و سالم از طریق نظارت و ارزیابی مداوم کیفیت هوا می‌باشد. عبدالله بلهول، مدیر عامل دپارتمان برنامه ریزی و توسعه (Tarakhees)، در این باره گفت نصب تاسیسات پایش کیفیت هوا گامی مهم در جهت حفاظت از محیط زیست و سلامت عمومی است. این سازمان با نظارت مداوم بر کیفیت هوا و ارائه داده‌های لازم برای اطلاع‌رسانی تصمیمات دولتی با هدف افزایش کیفیت هوا برای محیطی امن و سالم و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی، از توسعه پایدار حمایت می‌کند. این ایستگاه دارای طراحی پیشرفته و دارای یک قاب فولادی و پانل های عایق است و مجهز به جدیدترین دستگاه‌ها برای تجزیه و تحلیل دائمی آلاینده‌های هوا می‌باشد. سیستم‌های جمع‌آوری و انتقال داده‌های پیشرفته، این مرکز را به یک دفتر مرکزی تخصصی برای پردازش داده‌ها و تولید گزارش مرتبط می‌کند. انتظار می رود این ایستگاه نقش مهمی در پایش اثرات زیست محیطی و ارزیابی اثرات فعالیت های صنعتی و لجستیکی بر کیفیت هوا در منطقه ایفا کند. این امر به اطمینان از انطباق با استانداردهای کیفیت هوای امارات متحده عربی، شناسایی آلاینده‌های مضر و امکان اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت ساکنان و کارگران در جبل علی و مناطق اطراف کمک می‌کند.

https://focus.hidubai.com-5

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما