معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۸

اخبار اقتصادی عمان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و بازرگانی عمان در هفته اول بهمن‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

سرمایه گذاری 800 میلیون ریالی اوکیو در مسندم

عمان آبزرور – شرکت انرژی اوکیو که در زمینه صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی فعالیت می‌کند، با اجرای 3 پروژه انرژی در استان راهبردی مسندم در جنوب تنگه هرمز، حدود 800 میلیون ریال عمانی در این استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

این پروژه‌ها شامل نیروگاه گازی مسندم، نیروگاه برقی مسندم و پروژه مدیریت میادین فراساحلی بلوک 8 می‌باشد.

جذب سرمایه گذاری 728 میلیون ریالی در صلاله

مسقط دیلی – منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستکی، در سال 2023 بیش از 728 میلیون ریال عمانی سرمایه گذاری جذب کرده است.

براساس اعلام منطقه آزاد صلاله، این منطقه در سال گذشته با اختصاص یک میلیون و 200 هزار متر مربع زمین به شرکت ها، 9 قرارداد سرمایه گذاری جدید و 8 مجوز ساخت و ساز صادر کرده است.

مجموع سرمایه گذاری در منطقه آزاد صلاله در سال های گذشته به 4 و نیم میلیارد ریال عمانی رسیده است.

راه اندازی ترمینال کانتینری گروه اسیاد در الدقم

خبرگزاری عمان – گروه لجستیک عمانی اسیاد اعلام کرد این گروه ترمینال کانتینری در بندر الدقم را راه اندازی کرده است.

این گروه هدف از راه اندازی این ترمینال را ارائه راه حل های لجستیک برای تسریع خدمات فعلی و پیش بینی و اجرای راهکاری برای ترندهای جدید بین المللی در زمینه حمل و نقل دریایی عنوان کرده است.

گروه اسیاد اعلام کرد با راه اندازی این ترمینال کانتینری، بندر و منطقه ویژه اقتصادی الدقم می‌توانند مقصدی لجستیک در سطح بین المللی شناخته شوند.

راه اندازی فرودگاه مسندم تا سال 2028

خبرگزاری عمان – وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان اعلام کرد فرودگاه استان مسندم تا نیمه دوم سال 2028 راه اندازی خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که سلطان عمان در سفر اخیرش به استان مسندم وعده داد که فرودگاه استان مسندم در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد. این فرودگاه ظرفیت پذیرش 250 هزار مسافر در سال را خواهد داشت.

فروم سرمایه گذاری هند و عمان در مسقط

عمان آبزرور – اتاق بازرگانی و صنایع عمان فروم سرمایه گذاری هند و عمان را با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی میان بخش خصوصی دو کشور، در مسقط برگزار کرد.

در این فروم تعدادی از سرمایه گذاران و بازرگانان دو کشور با تمرکز بر حوزه انرژی، معدن، امنیت غذایی، صنایع تولیدی، حمل و نقل، لجستیک، گردشگری و اقتصاد دیجیتال حضور داشتند.

 

 راه اندازی مرحله عملیاتی توسعه بندر شناس

خبرگزاری عمان – وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و شرکت کیو.اس.اس با امضای توافقی، مرحله عملیاتی توسعه بندر شناس را آغاز کردند.

براساس این توافق، شرکت مذکور بندر شناس و سیستم های لجستیک آن را توسعه می دهد و فرصت های فعالیت در این منطقه برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم خواهد شد.

شرکت کیو.اس.اس حوضچه بندر را توسعه خواهد داد، خدمات لجستیک به کشتی ارائه می‌کند، اسکله ای برای تخلیه کانتینرها احداث می‌کند و با این اقدامات روند واردات و صادرات از طریق این بندر را تسهیل خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما