معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۰۷- ۱۶:۳۲ - مشاهده: ۹۴

اخبار اقتصادی عمان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و بازرگانی عمان در هفته اول اسفند ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ورود اقتصاد عمان به مرحله رشد و شکوفایی

وزیر اقتصاد عمان که برای ارائه توضیحاتی به مجلس شورا فراخوانده شده بود، گفت اقتصاد عمان که از همه گیری کرونا آسیب دیده بود، وارد دوره رشد و شکوفایی شده است. وی گفت عمان با ارائه بسته‌های محرک اقتصادی، معافیت های مالیاتی و کمک های مالی مستقیم به نهادهای آسیب دیده و همچنین توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد زیرساخت های الزم از دوره پس از کرونا عبور کرده و اقت صاد این کشور وارد مرحله رشد و شکوفایی شده است.

خبرگزاری عمان

رشد 39 پله ای عمان در شاخص آزادی اقتصادی

عمان در شاخص آزادی اقتصادی با رشد 39 پله ای از رتبه 95 به رتبه 56 جهانی ارتقا پیدا کرده است. در این رتبه بندی که توسط موسسه آمریکایی هریتیج فوندیشن انجام می‌شود، کشورهای امارات متحده عربی، قطر، بحرین، عمان، عربستان سعودی و کویت در رتبه‌های برتر به لحاظ آز ادی اقتصادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارمد.

مسقط دیلی

 کاهش تولید نفت عمان

تولید نفت عمان در سال 2023 با کاهش یک و نیم درصدی نسبت به سال پیش از آن به 382 میلیون و 770 هزار بشکه کاهش یافته است. براساس آمار منتشره، میانگین تولید روزانه نفت عمان در سال 2023 رقم یک میلیون و 48 هزار بشکه بوده که 15 هزار و 500 بشکه کمتر از رقم یک میلیون و 64 هزار بشکه در سال 2022 بوده است.

خبرگزاری عمان

 کاهش 2 ممیز 4 دهم درصدی صادرات نفت

صادرات نفت عمان در سال 2023 نسبت به سال پیش از آن با کاهش 2 ممیز 4 دهم درصدی همراه بوده و به رقم 310 میلیون و 330 هزار بشکه کاهش یافته است. مرکز ملی آمار و اطالعات عمان اعالم کرد مجموع صادرات عمان در سال 2022 رقم 317 میلیون و 980 هزار بشکه بوده است

مسقط دیلی

امضای پنچ قرارداد تجاری در منطقه آزاد صالله

منطقه آزاد صال له پنج قرارداد سرمایه گذاری جدید به ارزش 44 میلیون ر یال با سرمایه گذاران داخلی و خارجی امضا کرده اس ت. گزارش های منتشره حاکی است، سرمایه گذارانی از کشورهای کویت، عراق، اردن و هنگ کنگ در چارچوب قراردادهایی جدید در منطقه آزاد صالله سرمایه گذاری کرده اند.

عمان آبزرور

 امضای یادد اشت تفاهم سرمایه گذاری میان عمان و کره جنوبی

در حاشیه برگزاری کنفرانس وزیران تجارت سازمان تجارت جهانی در ابوظبی امارات متحده عربی، وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی یادداشت تفاهم همکار ی در زمینه توسعه سرمایه گذاری میان دو کشور امضا کردند. این یادداشت تفاهم بر کاهش موانع تجارت میان دو کشور و تسهیل روندهای گمرکی با هدف توسعه سرمایه گذاری و تجارت میان عمان و کره جنوبی امضا شده است.

خبرگزاری عمان

درآمد 851 میلیون ریالی مخابرات عمان

رئیس سازمان تنظیم مقررات مخابراتی عمان اعالم کرد مجموع درآمدهای مخابراتی در سال 2023 به رقم 851 میلیون ریال عمانی رسیده است. این گزارش می افزاید درآمدهای مخابراتی عمان در سال 2023 نسبت به سال پیش از آن 12 درصد افزایش داشته است.

مسقط دیلی

سرمایه گذاری حدود 6 میلیارد دلاری و جذب 4 میلیون گردشگر

معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عمان اعلام کرد در بیش از 360 پروژه گردشگری بیش از 5 میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است. وی افزود در سال 2023 تعداد 4 میلیون گردشگر از عمان بازدید کرده است که این رکوردی بی سابقه برای این کشور به شمار می آید.

رشد 10 درصدی صنعت بیمه در عمان

مصطفی احمد سلمان یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنایع عمان و همچنین رئیس کمیته بیمه گفت انتظار می رود صنعت بیمه عمان با توجه به توسعه روز افزون و بهبود عملکرد و ارائه خدمات، رشد بیش از 10 درصدی را تجربه کند. صنعت بیمه عمان در سال 2022 رشد 13 درص دی را تجربه کرده است.

عمان آبزرور

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما