معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۰

اخبار اقتصادی نیکاراگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نیکاراگوا در هفته اول تیرماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

پلیس حساب های بانکی کلیسای کاتولیک را مسدود کرد

پلیس نیکاراگوا اعلام کرد از تاریخ 19 می 2023 از جریان "فعالیت غیرقانونی در مدیریت وجوه و منابع در حساب های بانکی متعلق به افرادی که به اتهام خیانت به میهن محکوم شده بودند" مطلع شده و لذا حساب هاب بانکی متعلق به این افراد را مسدود نموده است. گفته می‌شود این حساب ها مربوط به کلیسای کاتولیک بوده که ابتدا با بستن حساب های بانکی کلیسا در شهرهای استلی و سپس ماتاگالپا و ماناگوا شروع و در نهایت در سراسر کشور اجرا شده است.

https://confidencial.digital/nacion/policia-orteguista-justifica-congelamiento-de-cuentas-bancarias-a-la-iglesia-catolica/

افزایش وجوه ارسالی از ایالات متحده، کمک به تنفس اقتصاد نیکاراگوا

بانک مرکزی نیکاراگوا (BCN) گزارش داد که درآمد حاصل از حواله‌های ارسالی از سوی اتباع نیکاراگوا در خارج از کشور  در سه ماهه اول سال جاری به 1394.6 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 60.9 درصدی داشته است. خاطر نشان می سازد منبع اصلی رشد درآمد فوق الذکر از جامعه مهاجری است که در ایالات متحده هستند. به گونه ای که از رقم مذکور حدود  1131.4 میلیون دلار از مبدا آمریکا رسال شده است.

https://www.laprensani.com/2023/06/02/economia/3155384-regimen-de-ortega-consigue-oxigenar-la-economia-con-fuerte-aumento-de-remesas-desde-ee-uu

 باز پرداخت وام 100 میلیون دلاری به اگزیم بانک تایوان  تسریع شد

دولت نیکاراگوا در ماه‌های اخیر بازپرداخت بدهی خود به بانک صادرات و واردات تایوان (EximbankTaiwan) در رابطه با وام 100 میلیون دلاری دریافتی از این کشور در سال 2019 را تسریع کرده و تا به امروز، حدود 11.9 میلیون دلار به اگزیم بانک پرداخت نموده است. یکی از اقتصاددانان دراین رابطه تصریح داشت که قطع روابط ، نیکاراگوا را از پرداخت تعهدات قراردادی خود مستثنی نمی‌کند، زیرا اعتباراتی که قبل از قطع رابطه مذکور منعقد شده باید همچنان معتبر بماند و طبق شرایط توافق شده پرداخت شود.

https://confidencial.digital/economia/regimen-acelera-pagos-al-eximbank-de-taiwan-por-prestamo-de-usd-100-millones/

موسسه تامین اجتماعی بدون ذخیره پولی در آینده برای تضمین حقوق بازنشستگان، باقی مانده است

این نهاد در حالت ورشکستگی کامل قرار گرفته است، بنابراین دیگر منابعی برای تضمین حقوق بازنشستگی تقریباً 800  هزار نفر که در آینده بازنشسته خواهند شد، وجود ندارد. پس از یک سال تاخیر، موسسه تامین اجتماعی نیکاراگوا (INSS) این هفته سالنامه آماری 2021 را منتشر کرد. همانظور که بیم آن می رفت ، این سند نشان می دهد که در سال مذکور ذخایر موسسه مصرف شده و اکنون آنچه وجود دارد بدهی است و از سال 2022 موسسه تامین اجتماعی ورشکسته خواهد بود.

منبع: laprensani.com (رسانه اپوزیسیون نیکاراگوا)

https://www.laprensani.com/2023/06/16/economia/3158572-el-inss-se-queda-sin-reserva-de-dinero-para-garantizar-pensiones-a-futuros-jubilados

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما