معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۱/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۲

نقش بانک های آفریقای جنوبی در تسهیل سرمایه گذاری ساخت بیمارستان‌های جدید در زیمبابوه

زیمبابوه قرار است یکصد و نود و سه میلیون دلار وام برای اجرای توافقنامه سال ۲۰۱۹ با شرکت زیرساخت بریتانیا NMS برای ساخت بیمارستان‌ها و کلینیک ‌های مورد نیاز در کشور دریافت نماید. در همین راستا بانک های آفریقای جنوبی با بودجه مذکور برای ساخت بیمارستان‌های جدید زیمبابوه موافقت کردند.

 بانک های ABSA و Standard Bank  کشور آفریقای جنوبی همسایه زیمبابوه ترتیب دهندگان مشترک این معامله هستند که توسط شرکت بیمه اعتبار صادراتی آفریقای جنوبی بیمه خواهد شد.  قرارداد اصلی شامل ساخت کلینیک در Stoneridge  در شهر حراره پایتخت زیمبابوه  و Cowdray Park در شهر بولاوایو دومین شهر بزرگ زیمبابوه می‌باشد.

 فازهای اولیه این پروژه، که شامل چهار بیمارستان دیگر نیز می‌شود، توسط دولت زیمبابوه به صورت اعتبار به مبلغ بیست و پنج میلیون دلار تامین شده است.  با تأمین بودجه برای مرحله بعدی،  شرکت زیرساخت NMS بریتانیایی قصد دارد پنج بیمارستان منطقه ای هشتاد تختخوابی و سی کلینیک بیست تختخوابی بسازد.  موجودی پروژه اکنون توسط بسته مالی ساختار یافته تحت حمایت ECA آفریقای جنوبی تامین می‌شود.

 بانک های ECIC، Absa  و Standard Bank در آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای مشترک گفتند: این تأمین مالی ساختاریافته باعث ظهور مجدد هیجان‌انگیز زیمبابوه در بازارهای سرمایه بین‌المللی می‌شود و این پروژه‌ها برای ارائه زیرساخت‌های بهداشتی با کیفیت برای مردم زیمبابوه بسیار حیاتی هستند که نشان‌دهنده تصمیم گیری  و برنامه ریزی خوب است.  این پروژه‌ها نمونه ای از ترکیب موثر دولت، صنعت و بخش خدمات مالی است که نتایج عالی ارائه خواهد داد.

 در این راستا برای دریافت حمایت بانک‌های خارجی، زیمبابوه از سی و پنج میلیون دلار وجوه تحت شرایط ویژه مالی  ( SDR ) صندوق بین‌المللی پول به عنوان پوشش نقدی استفاده کرده است که در یک حساب سپرده SDR در خارج از کشور سپرده خواهد شد.  مبلغ دو و نیم میلیون دلار دیگر از پرداخت های ماهانه حق امتیاز برای پرداخت بدهی‌ها استفاده خواهد شد. همچنین بانک آفریقای جنوبی ECIC پوشش بیمه ای ارائه خواهد کرد.

در همین  ارتباط  اندرو بوومب، رئیس دفتر مدیریت کمک مالی و بدهی در وزارت دارایی، عنوان داشت  ما به این تصمیم  و برنامه ریزی پایبند هستیم  و همچنین به تامین بودجه مالی در حد توان کشور برای آن نیز مواکدا متعهد خواهیم بود.

این بسته مالی برای زیمبابوه بسیار مهم است و چنین پروژه‌های زیربنایی برای مراقبت‌های بهداشتی روستایی و مناطق کم برخوردار و ضعیف از نظر سیستم سلامت یک اولویت کلیدی و ویژه برای کشور زیمبابوه محسوب می‌شود.

شایان ذکر است پروژه‌های دیگر شرکت زیر ساخت بریتانیای NMS در آفریقا شامل قرارداد های پروژه‌هایی به ارزش یکصد و هفتاد و پنج میلیون دلاری در غنا، سیصد میلیون دلاری برای ساخت بیمارستان در زامبیا و سیصد و بیست و شش میلیون یورو در کشور ساحل عاج است. مشاوران این پروژه GKB Ventures  و Sullivan Worcester  در بریتانیا هستند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما