معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۸

تمهیدات دولت اندونزی برای کاهش نرخ فقر

کنترل همه گیری کووید – 19 از طریق افزایش واکسیناسیون عمومی و محدودیت های اجتماعی ازیک طرف و شروع مجدد کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی و تجاری از سوی دیگر موجب شد تا نرخ فقر اندکی کاهش یافته و تا مارس 2022 به 26.16 میلیون نفر تنزل یابد، بعبارتی در طول یکسال تعداد 1.38 میلیون نفر از جمعیت فقیر اندونزی کاسته شود.

بر اساس اظهارات رئیس موسسه ملی آمار اندونزی تلاش های دولت برای ساخت و ساز از روستاها هر از چند گاهی باعث بهبود می‌شود، زیرا فقر در روستاها در مقایسه با مناطق شهری سریعتر کاهش می یابد. طبق گزارش موسسه فوق ،در مارس 2022، نرخ فقر در مناطق شهری از 7.60 درصد به 7.50 درصد کاهش یافته است درحالیکه درمناطق روستایی این رقم از 12.53 درصد به 12.29 درصد کاهش یافته است.

علیرغم برداشته شدن محدودیت های اجتماعی و بازگشت فعالیت های تجاری به حالت قبل از همه گیری ولی هنوز بسیاری ازمناطق اندونزی درگیر ویروس هستند و مردم این مناطق در مبارزه با فقربه دلیل همه گیری کووید-19هستند.  جزایر و مناطق دورافتاده کشور همچون پاپوآ، پاپوآ غربی و نوسا تنگگارا شرقی در این بین همچنان مناطقی هستند که بالاترین نرخ فقر را  بخود اختصاص می دهند .

دولت اندونزی که بر اساس گزارشات مجامع و موسسات بین المللی از موفق ترین کشورهای دنیا در مبارزه با همه گیری محسوب و توانست جمعیت 272 میلیون نفری خود را با فوتی‌های کمتر در مقایسه با سایر کشورها از گزند هر چه بیشتر همه گیری نجات دهد، با به اجراء گذاشتن برنامه‌های مختلف در جهت کاهش نرخ فقر تلاش می نماید. دولت اندونزی درپاسخ به بیماری همه گیر بخش مراقبت های بهداشتی کشور را با استفاده از کمک های بهداشتی، درمانی و بیمارستانی اهدایی سایر کشورها تقویت نمود، همچنین برنامه‌های شبکه ایمنی اجتماعی مانند سرمایه در گردش و یا وام های سرمایه گذاری را برای کمک به شرکت های خرد، کوچک و متوسط (MSMEs) را در راستای بازگشت آنان به چرخه فعالیت اجرائی نمود، توانمندسازی شرکتهای روستایی (Bumdes) را توسعه و ترویج داد و برخی دیگر از برنامه‌های کمکهای اجتماعی و مالی را در جهت جلوگیری از سقوط بیشتر جامعه به فقردر طول همه گیری در پیش گرفت.

همچنین دولت اندونزی بدنبال کاهش نرخ فقر از 8.5 %  به 7.5 % درسال 2023 با افزایش بهره وری برای یک تحول اقتصادی فراگیر و پایدار می‌باشد. در این خصوص وزیر برنامه‌ریزی توسعه ملی آقای باپناس سوهارسو اظهار داشت: "سیاست تسریع کاهش فقر شدید را نمی‌توان به روش معمولی اجراء کرد ، افزایش نرخ فقر در سال 2021 کاهش یافته است و تلاش ها باید از طریق جهت گیری‌های سیاستی که با دستور کار اهداف توسعه پایدار (SDGs) همسو هستند، تسریع شود. علاوه براین، یکی از اهداف SDG اندونزی پایان دادن به فقر شدید تا سال 2030 است، بنابراین رئیس جمهور جوکو ویدودو دستورالعمل هایی را برای دستیابی به آن تا پایان سال 2024 ارائه کرده است." وی در ادامه خاطرنشان کرد که  تلاش برای دستیابی به فقرزدایی شدید در چهار مرحله بشرح زیر انجام خواهد شد :

اول، جریان اصلی اهداف فقرشدید به مداخله همه طرف‌ها، از جمله سازمان‌های غیردولتی (NGO) و بخش تجارت از طریق برنامه‌های اقدام منطقه‌ای SDG تبدیل خواهد شد.

دوم، بهبود هماهنگی برای هدف قرار دادن برنامه‌های حفاظت اجتماعی مرکزی و محلی.

سوم، کمک و تسهیل دسترسی به سرمایه و بازار و افزایش بهره وری اقشاربشدت فقیر.

چهارم ، ادغام برنامه‌های حمایت اجتماعی و توانمندسازی برای افزایش خوداتکایی قشربشدت فقیر کشور

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما