معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۹۰

ابزار بهم رسانی کسب و کارها در برنامه افق اروپا

در برنامه افق اروپا ( Horizon Europe) ابزاری موسوم به b2match معرفی گردیده که می تواند محلی برای بهم رسانی کسب و کارها به یکدیگر باشد. توضیحات ارائه شده از سوی کمیسیون اروپا در مورد این پلتفرم به شرح زیر ارائه می گردد.

ماموریت پلتفرم بهم رسانی کسب و کار ( b2match ) از سوی برنامه افق اروپا ( Horizon Europe)، ایجاد قانع‌کننده‌ترین و کاربرپسندترین سیستم مدیریت رخدادها و رویدادهای تجاری است. محصولی که شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا ارتباطات معناداری برقرار و مشارکت‌های هدفمند ایجاد کنند. چشم انداز مدیران این است که از هر تعامل حداکثر استفاده را کرده و به ایجاد ارتباطات تجاری معنادار کمک کنند تا ایده‌های خوب به واقعیت تبدیل شده و به بازار عرضه گردند.

افراد ، برندها و شرکت ها در سراسر جهان رویدادهای خود را با استفاده از این فناوری اجرا می‌کنند. b2match رویدادها را به بازارهایی تبدیل می‌کند که در آن می‌توان ایده‌ها، محصولات و خدمات را رد و بدل کرد و شرکت کنندگان را قادر می سازد تا به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند و مشارکت هدفمند ایجاد کنند.

این پلتفرمِ بهم رسانی کسب و کارِ B2B، این امکان را می دهد که رویداد خود را هر قالبی که باشد – حضوری، مجازی یا ترکیبی- برنامه ریزی، ارائه و ارزیابی کنید، انواع ثبت نام و مشارکت را مدیریت کنید، جلسات مختلف بهم رسانی کسب و کار و شبکه سازی را راه اندازی کنید، یک وب سایت رویداد را میزبانی کنید، یک دستور کار ایجاد کنید ، فرصت های بازار را شناسایی و مبادله انجام دهید و هر نوع رویداد خود، از جلسات کوچک تا کنفرانس های بزرگ را سازماندهی کنید.

بهم رسانی کسب‌وکار روشی برای شناسایی و اتصال دو شرکت با علایق مشترک تجاری، خدمات مکمل، تخصص، فن‌آوری و یا نقاط قوت کسب‌وکار است. هدف ایجاد ارتباطات و فرصت‌های تجاری است که به طور متقابل به نفع هر دو طرف است. این کارآمدترین شیوه برای پیدا کردن، ملاقات، و گفتگو با شرکای همکاری جدید است؛ چه با گفتگوهای رودررو و یا به صورت جلسات مجازی.

افراد شرکت‌کننده (کسب و کارها) باید اطلاعات خود را در مورد آنچه که افراد در جستجوی آن هستند یا آنچه که باید به دیگران ارائه دهند را اعلام می‌کنند. بهم‌رسانی براساس آن اطلاعات است. در این نوع، سیستم می‌تواند تشخیص دهد که کدام نیازها با چه چیزی برآورده می‌شود و سپس آن افراد را به هم متصل می‌کند. هرچه اطلاعات جمع‌آوری‌شده از همه دقیق‌تر باشد، نتیجه بهم‌رسانی کسب‌وکار بهتر خواهد بود.

بهم‌ رسانی کسب‌وکار معمولا برای رویدادهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن شبکه‌سازی دستور اصلی کار قرار می‌گیرد به عنوان مثال:

  • رویدادهای خریدار – فروشنده
  • رویدادهای تحقیق و نوآوری
  • رویدادهای توسعه منطقه‌ای
  • رویدادهای استارتاپی

علاوه بر این، در موقعیت‌های بزرگ‌تر مانند کنفرانس، کنگره‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره، از مزایای بهم‌رسانی کسب و کار به عنوان شکلی سازمان‌یافته و کارآمد از شبکه‌سازی استفاده می‌کنند.

بهم ‌رسانی کسب‌وکار با پشتیبانی ابزار b2match انجام می‌شود  و به راحتی شرکت‌ها را در جریان کار یک رویداد بهم‌رسانی می‌کند. روند بهم‌رسانی کسب‌وکار در چهار مرحله انجام می‌شود:

  1. ثبت‌نام و ایجاد پروفایل
  2. مرور و تطبیق پروفایل‌ها
  3. برنامه‌ریزی و ارتباط
  4. ملاقات‌ها

در این پلتفرم می‌توانید رویداد خود را سفارشی سازی کنید و رویدادهایی که دقیقاً با نیازهای شما مطابقت دارد را ایجاد و درنهایت شبکه ای که نتایج بهینه را به شما بدهد ، راه اندازی کنید.

b2match یک ابزار قدرتمند و انعطاف پذیر است که از آن می‌توان برای مدیریت بسیاری از رویدادها استفاده کرد و ضمن اینکه توانسته در طول بحران کرونا بسیار موثر باشد. یکی از ویژگی‌های b2match قابلیت کاربری فنی آسان و عالی آن است بویژه در کنفرانس ها و جلسات مجازی یک به یک.

پلتفرم b2match را می‌توان مطابق با هر الزامی در مورد مدیریت رویداد و فعالیت های شبکه ای تطبیق داد. با برنامه b2match، شرکت کنندگان در هر زمان به رویداد شما دسترسی کامل دارند و می‌توانید به راحتی با ارسال پیام های سفارشی شده، بروز رسانی‌های مهم را به آنها اطلاع دهید و آنها را درگیر تعامل کنید.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://www.b2match.com/ مراجعه نمایند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما