معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۴۹

کاهش رتبه ریسک پذیری تونس از سوی آژانس بین المللی مودیز

آژانس بین المللی اعتبار سنجی مودیز در جدیدترین گزارش خود، رتبه اعتباری تونس در زمینه ریسک پذیری برای سرمایه گذاری خارجی را منتشر کرد. در این گزارش، جایگاه اعتباری تونس از B3 به Caa1 کاهش یافته است.

آژانس رتبه‌بندی مودیز رتبه سپرده‌های بانکی بلندمدت چهار بانک تونس را از جایگاه 3B به 1Caa و 3Caa تنزل داد. این چهار بانک شامل:

ـ بانک امان (Amen)،

ـ بانک عرب تونس (ATB)،

ـ بانک تونس (BT)

ـ و بانک بین المللی عرب و تونس (BIAT) می‌باشند.

در گزارش این مؤسسه بین المللی، رتبه دو بانک تونس (BT) و بانک بین المللی عرب و تونس (BIAT) از رتبه 3B به رتبه 1Caa تنزل یافته است. دو بانک دیگر تونسی شامل بانک امان (Amen)و بانک عربی تونس (ATB)  از رتبه 1Caa به جایگاه 3Caa تنزل یافته اند.

به موجب گزارش مؤسسه اعتبار سنجی بین المللی، چشم انداز رتبه بندی همه بانک ها منفی است. مهمترین شاخص تأثیر گذار در این گزارش، فضای عملیاتی این بانک ها عنوان شده است.در گزارش مودیز، جایگاه کلی تونس از رتبه "+ خیلی ضعیف " به "خیلی ضعیف" کاهش یافته است.

آژانس بین المللی اعتبار سنجی مودیز (Moody's) در جدیدترین گزارش خود، رتبه اعتباری تونس را از3B به  1Caa تنزل داده و در ارزیابی‌های خود، چشم انداز منفی را برای این کشور همچنان حفظ کرده است.

مودیز برای سال 2022، پیش بینی می‌کند که باز شدن امکان دسترسی به وام های چندجانبه و دوجانبه برای این کشور به احتمال زیاد، به مذاکرات موفقیت آمیز آن با صندوق بین المللی پول بستگی دارد، مذاکراتی که از زمان لغو برنامه چهار ساله قبلی در آوریل 2020، همچنان معلق و لاینحل مانده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما