معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۰۷- ۱۱:۴۲

اخبار اقتصادی تونس

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و تجاری تونس در هفته اول مردادماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ورزش 18 درصدی شهروندان و افزایش 35 درصدی ابتلا به چاقی

معاون انجمن ملی ورزش تونس اعلام کرد درصد بسیار پایین انجام فعالیت های ورزشی خطری عمومی‌برای کشور محسوب شده و می‌تواند باعث بیماریهایی مانند چاقی شود که هزینه‌های بسیاری را بر دولت تحمیل خواهد کرد. درصد اقبال تونسی‌ها به ورزش تنها 18 درصد است در حالی که این نسبت در کشورهای پیش رفته بین 40 تا 70 درصد است. 11.9 درصد افرادی که ورزش می‌کنند زنان و 88.1 درصد مردان هستند.

 

تهیه فرهنگ لغت یکپارچه برای ناشنوایان توسط وزارت امور اجتماعی تونس

وزارت امور اجتماعی تونس اعلام کرد در حال بررسی تهیه فرهنگ لغت یکپارچه به زبان اشاره برای معلولان شنوایی است. این وزارتخانه تأیید کرده است که به همراه همه دست اندرکاران این حوزه به دنبال تکمیل این فرهنگ لغت یکپارچه به زبان اشاره با توجه به عدم وجود زبان اشاره یکپارچه در بین افراد ناشنواست.  این وزارتخانه از تهیه فرهنگ لغت به زبان اشاره شامل اصطلاحات انتخاباتی با همکاری سازمان بین المللی نظام های انتخاباتی در سال 2019 برای ناشنوایان یاد کرد که شامل 200 اصطلاح مربوط به انتخابات بود.

شرکت تونس در نمایشگاه تجهیزات ایمنی پاریس

مرکز توسعه صادرات اعلام کرد تونس برای دومین بار در نمایشگاه تجهیزات ایمنی که از 5 تا 7 نوامبر 2024 در مجموعه نمایشگاهی پاریس برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. این نمایشگاه هر دو سال یک بار در فرانسه برگزار می‌شود و مورد توجه شرکت‌ها و متخصصان تجهیزات و روش‌های مدیریت و پیشگیری از ریسک است. امسال 700 غرفه‌دار از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت می‌کنند.

 

 تصویب پیش نویس توافقنامه وام 168 میلیون دیناری برای حمایت از بودجه توسط پارلمان تونس

مجلس نمایندگان تونس در جلسه عمومی‌پیش نویس قانون مربوط به تصویب قرارداد وام بین تونس و ایتالیا به ارزش 50 میلیون یورو معادل حدود 168 میلیون دینار را به منظور حمایت مستقیم از بودجه تصویب کرد. این وام باید طی 40 سال با مهلت تنفس 31 ساله بازپرداخت شود. این قرارداد وام در چارچوب اجرای یادداشت تفاهم منعقد شده در تاریخ 16 ژوئن 2021 بین دولت تونس و دولت ایتالیا برای همکاری در بازه زمانی 2023-2021 اعطا می‌شود که یک چهارچوب برای اقدامات استراتژیک و زمینه‌های اولویت همکاری برای دو کشور است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما