معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۱

تمهیدات دولت اندونزی برای افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی

صنعت گردشگری اندونزی که همواره نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی ( GDP ) این کشور ایفاء می نماید با شیوع ویروس کرونا شدیدا متضرر شد و ضمن اینکه همه گیری این ویروس موجب بیکاری چند میلیون نفر در بخش ها و صنایع وابسته به این صنعت گردید ، فعالیت بخش هایی همچون حمل و نقل ، هتلداری ، رستوران‌ها ، صنایع دستی سنتی ، تولید مواد غذایی و ده‌ها کسب و کار دیگر را نیز طی این مدت با تعطیلی و یا با حداقل تحرک مواجه نمود.

دولت اندونزی برای تحرک بخشیدن به صنعت گردشگری قصد دارد با اجرای برنامه‌هایی سهم این صنعت را در تولید ناخالص داخلی به 12% افزایش دهد. دولت برای تحقق بخشیدن به اهداف خود 7 راهبرد را در دستور کار خود قرار داده است که عبارتند از : حمایت از فعالان گردشگری، اختصاص بودجه، تخصیص یارانه به دانشجویان گردشگری، تقویت استانداردهای گردشگری هماهنگ با معیارهای جهانی گردشگری، اولویت واکسیناسیون، تقویت آگاهی جمعی، برداشتن محدودیت های روادید و ایجاد کریدور مسافرتی در کشورهایی که در مواجه با کرونا موفق عمل کردند.

وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی از بخش های تجاری نیز جهت کمک به توسعه صنعت گردشگری خصوصا برای بازگشت شکوفایی مجدد به جزیره بالی بعنوان مهمترین شهر جذب گردشگر داخلی و خارجی که در اثر کووید-19 شدیدا متضرر شده است، درخواست مساعدت نموده است. در این خصوص دولت بسته‌های حمایتی شامل هتل و بلیط هواپیما و غیره با تخفیف در نظر گرفته و کمپینی برای کمک به صنایع مرتبط با صنعت گردشگری راه اندازی نموده است. اقدام و ابتکار وزارتخانه مذکور با استقبال وحمایت انجمن هتل ورستوران داران مواجه شد.گفتنی است که طبق داده‌های آماری در سال 2020 بدلیل کرونا سفر به جزیره بالی با 70% کاهش مواجه شد و این شهر که بیش از نیمی از اقتصاد گردشگری اندونزی را تامین می نماید با تعطیلی 326,000 شرکت کوچک و متوسط فعال در بخش های موادغذایی و نوشیدنی مواجه شد و یا با کمترین میزان فعالیت همراه شد. همچنین طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری در آمد افراد در بالی با بیش از 50% کاهش روبرو شد.

از دیگر اقدامات اندونزی برای احیای صنعت گردشگری خود علاوه بر تمرکز بر افزایش تعداد گردشگران خارجی، اجرای سریع واکسیناسیون کووید-19 و دستورالعمل های بهداشتی ، تسریع در صدور گواهینامه ایمنی و پاکیزگی و عاری از آلودکی از ویروس کرونا برای هتل ها،ایجاد مقاصد جدید گردشگری، انجام کنترل جمعیت با اجرای کارت های دسترسی الکترونیکی سلامت برای گردشگران و ایجاد تقسیم بندی ورعایت فاصله اجتماعی می‌باشد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما