معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۶/۲۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۹۴۲

اخبار اقتصادی عربستان (هفته سوم شهریور 1399)

مهمترین اخبار اقتصادی عربستان طی هفته سوم شهریور 1399 که توسط رسانه‌ها و نشریات این کشور منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد:

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌گفته این نهاد بین‌المللی آماده حمایت از برنامه هسته‌ای عربستان سعودی است

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفته که عربستان سعودی در حال راه‌اندازی برنامه انرژی هسته‌ای است و این نهاد بین‌المللی آماده حمایت از این برنامه است.شبکه الاخباریه به نقل از گروسی مدعی شد: «عربستان علاقه مند به انرژی هسته‌ای است و ما نیز در تلاش برای ایجاد شرایط لازم جهت حمایت از این کشور هستیم». عربستان مدعی شده که خواستار در اختیار داشتن انرژی هسته‌‌ای با اهداف مسالمت آمیز است و از انرژی هسته‌ای برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود استفاده می‌کند.

عربستان سعودی سندهای الحاق به معاهده‌های "لوکارنو" و "وین" را در نزد سازمان جهانی مالکیت فکری تودیع نمود

عربستان سعودی به معاهده‌های "لوکارنو" در مورد تعیین طبقه بندی بین المللی طرح های صنعتی، و "وین" برای طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم تجاری، ملحق شد. سندهای الحاق عربستان سعودی به معاهده‌های "لوکارنو" و "وین" را عبدالعزیز الواصل نماینده دائمی سعودی در سازمان ملل در ژنو، با حضور مدیر کل سازمان جهانی مالکیت معنوی، در نزد این سازمان تودیع نمود. مرکز مالکیت معنوی سعودی در حال حاضر طرح های صنعتی را بر اساس طبقه بندی لوکارنو، طبقه بندی می‌کند، کلیه مدلهای صنعتی ثبت شده در عربستان که تعداد آنها به بیش از 7000 مدل می رسد، بر اساس طبقه بندی بین المللی مدل های صنعتی لوکارنو طبقه بندی شده اند.

کوشنر: عربستان آسمان خود را به روی همه پروازهای اسرائیل می‌گشاید

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، به نقل از جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، عربستان سعودی اعلام کرده است حریم هوایی خود را به روی همه پروازها از اسرائیل به شرق باز می‌کند.جرد کوشنر که در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه صحبت می‌کرد، گفت :«این اقدام ریاض، باعث صرفه‌جویی زیاد در زمان پرواز مسافران و نیز موجب از میان رفتن موانع ۷۲ ساله [میان عربستان سعودی و اسرائیل] خواهد شد.»

وزیر دارایی عربستان سعودی: رکود اقتصادی امسال در سعودی کمتر از پیش بینی صندوق بین الملل پول است

محمد الجدعان وزیر دارایی سعودی گفت حجم انقباض اقتصادی امسال سعودی کمتر از پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول است اما با این حال موسسه پول عربی سعودی (بانک مرکزی) روز چهارشنبه (۹ سپتامبر) از بررسی دقیق شرایط و نتایج احتمالی ناشی از توقف مشوق های اقتصادی دولتی و حمایت های مالی از بخش خصوصی در راستای مهار کرونا خبر داد و گفت بخش مالی مورد پیگیری و ارزیابی مستمر قرار دارد. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که کاهش رشد اقتصادی امسال در عربستان سعودی ۶.۸% باشد.

  سعودی به عضویت کمیته میراث فرهنگی ناملموس یونسکو درآمد

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، کشورهای عضو سازمان یونسکو پادشاهی عربی سعودی را برای اولین بار به عضویت کمیته میراث فرهنگی غیر مادی (ناملموس) انتخاب کردند. انتخاب پادشاهی سعودی در جریان هشتمین مجمع عمومی‌کشورهای عضو توافق‌نامه حفاظت از میراث فرهنگی غیر مادی در مقر یونسکو در پاریس صورت گرفت.به این ترتیب پادشاهی سعودی یکی از کشورهایی به ‌شمار می‌رود که همزمان در سه کمیته اصلی یونسکو شامل کمیته اجرایی، کمیته میراث جهانی و کمیته میراث فرهنگی غیر مادی عضویت دارد. لازم است ذکر شود کمیته میراث فرهنگی غیر مادی در سال ۲۰۰۳ پس از امضای توافق‌نامه بین‌المللی حفاظت از میراث فرهنگی غیر مادی تأسیس شد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما