معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۱۴- ۱۰:۱۵

اخبار اقتصادی غنا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور غنا در هفته دوم مهر ماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

جمهوری غنا

افزایش تورم به 21.5 درصد در ماه سپتامبر

30 سپتامبر 2024

به گزارش تارنمای خبری thebftonline.com، بر اساس آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که توسط خدمات آماری غنا (GSS) منتشر شده است، تورم در سپتامبر 2024 به 21.5 درصد افزایش یافته است که نسبت به رقم 20.4 درصدی در ماه اوت افزایش یافته است.

این افزایش تورم پنج روز پس از آن که بانک غنا (BoG) کاهش دو درصدی نرخ سیاست پولی (MPR) خود را اعلام کرد - بالاترین میزان در شش سال اخیر – اعلام گردید.

در نتیجه این افزایش، روند کاهشی اندک مشاهده شده در شش ماه گذشته  معکوس گردیده و نشان دهنده فشارهای تورمی مداوم در اقتصاد این کشور می‌باشد.

افزایش حجم تجارت چین و غنا در سه ماهه اول سال 2024 به 6 میلیارد دلار

1 اکتبر 2024

به گزارش تارنمای خبری modernghana.com، حجم تجارت دوجانبه چین و غنا در نیمه اول سال 2024 به نزدیک به 6 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 13.3 درصد افزایش داشته است.

آقای تانگ دفا، سفیر چین در اکرا اعلام کرد که در سال 2023، حجم تجارت از 11 میلیارد دلار فراتر رفت که نسبت به سال قبل آن 10.4 درصد افزایش داشت.

وی تاکید کرد که چین همچنان بزرگترین شریک تجاری غنا و منبع اصلی سرمایه گذاری در این کشور است که نشان دهنده تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور می‌باشد.

دفا گفت که سرمایه گذاری اخیر 2 میلیارد دلاری چین در پالایشگاه نفت سنتوئو توسعه قابل توجهی برای اقتصاد غنا در پی خواهد داشت.

تعهد UNDP بر حمایت از غنا در پاسخ به بلایای طبیعی

4 اکتبر 2024

به گزارش تارنمای خبری thebftonline.com، آقای سوخروب خوش محمداف، معاون نماینده مقیم UNDP غنا، از تعهد برنامه توسعه سازمان ملل متحد بیمه و تسهیلات مالی ریسک (UNDP-IRFF)، نسبت به حمایت از غنا در پاسخ به بلایای طبیعی و کاهش آسیب های افتصادی خبر داد.

وی گفت UNDP معتقد است این ابتکار برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) و سایر چارچوب های توافق شده جهانی برای کاهش خطر بلایا بسیار مهم است.

علاوه بر این، او از رهبران نهادی این کشور خواست تا مرزهای نوآوری در بیمه و تامین مالی ریسک را با هدف ایجاد مکانیسم‌های قوی که خطرات مالی بلایای طبیعی از جمله اثرات تغییرات آب و هوا را کاهش می‌دهد، و برای تضمین آینده‌ای انعطاف‌پذیر، فراگیر و پایدار پیش ببرند.

تولید 753 میلیون بشکه نفت در غنا از سال 2010

4 اکتبر 2024

به گزارش تارنمای خبری thebftonline.com، اگبرت آیزاک فایبیله، مدیر اجرایی کمیسیون نفت غنا در کنفرانس و نمایشگاه محتوای محلی 2024 در تاکورادی گفته است که از سال 2010 تا پایان آگوست 2024 حدود 753 میلیون بشکه نفت تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز حدود 2.2 میلیارد بشکه ذخایر نفتی برای استخراج در منابع این کشور وجود دارد.

او گفت بنابراین سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش اکتشاف و تولید (E&P) برای کسب درآمد از این ذخایر احتمالی در آینده نزدیک مورد نیاز است.

 جمهوری توگو

حمایت 30 میلیون یورویی فرانسه از شرکت های کوچک و متوسط توگویی تحت برنامه "آفریقا را انتخاب کنید"

به گزارش تارنمای خبری togofirst.com، آژانس توسعه فرانسه(FDA) ، تا نیمه اول سال 2025، 30 میلیون یورو برای حمایت از SME های محلی در اختیار توگو قرار خواهد داد.

به گفته پاپا آمودو سار، مدیر اجرایی FDA، بودجه جدید تحت برنامه "آفریقا را انتخاب کنید" (Choose Africa) می‌باشد. سار این موضوع را در 27 سپتامبر در دیدار با ویکتوریا داگبه، نخست وزیر توگو اعلام کرد.

این صندوق ها استارتاپ ها و شرکت های کوچک، کوچک و متوسط (MSME) را هدف قرار خواهند داد. سار خاطرنشان کرد که اولویت به مشاغل متعلق به مردان و زنان جوان و فعال در بخش هایی مانند کشاورزی، دامداری، ماهیگیری، حمل و نقل و صنایع دستی داده خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما