معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۷۰

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول خرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

رشد چهار درصدی فعالیت های تجاری در اروگوئه در سه ماه نخست 2024

به گزارش اتاق ملی تجارت و خدمات اروگوئه (CNCS) فعالیت در بخش تجاری در سه ماه ابتدای سال جاری با رشد واقعی 4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رونق قابل توجهی را به ثبت رساند. گزارش مذکور حاکی از تفاوت در رشد فعالیت های تجاری در میان شرکت ها است، بطوریکه شرکت‌ های بزرگ بطور متوسط رشدی معادل 5.6 درصد؛ شرکت‌های متوسط 3.5 درصد و شرکت‌های کوچک به سختی 0.1 درصد رشد داشتند.

منبع: خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه

اعلام 120 روز وضعیت اضطراری در دو استان بدلیل سیل 

وزارت دامداری، کشاورزی و شیلات اروگوئه در بسیاری از مناطق در استان‌های روچا و ترئینتا ترس به مدت صد و بیست روز اعلام وضعیت اضطراری نمود. مناطق مذکور شامل یک میلیون و دویست هزار هکتار زمین کشاورزی است که بدنبال سیل اخیر در کشور به شدت به تولید کنندگان و زارعین آسیب وارد آورده رساند. کشاورزان بدین ترتیب می‌توانند از مزایای صندوق فوریت های کشاورزی جهت دریافت وام های غیرقابل استرداد همچنین کمک های یارانه ای برخوردار شوند. وزارت کشاورزی اروگوئه سال گذشته حدود چهل میلیون دلار اعتبار به صندوق مذکور اختصاص داد و زمینه دسترسی فوری تولید کنندگان را به کمک های نقدی فراهم آورد. دولت درحالی هم اکنون برای مقابله با اثرات سیل در کشور به یاری بخش کشاورزی شتافته است که سال گذشته وجوه قابل ملاحظه ای برای مقابله با اثرات خشکسالی بی سابقه در کشور اختصاص یافته بود.

منبع: پورتال خبری دولت اروگوئه

همایش تجارت خارجی دبیرخانه اطلاعات راهبردی اروگوئه  

همایش "چالش‌های جدید تجارت خارجی" با تمرکز بر معاملات، کاهش ریسک و پایداری صادرات روز جمعه 24 مه به همت دبیرخانه اطلاعات راهبردی اروگوئه (SIEE) در محل ساختمان دولت برگزار شد. همایش مذکور به بررسی موضوعاتی مانند معاملات، کاهش ریسک و پایداری صادرات اختصاص داشت. به گفته آلوارو گارسه مدیر دبیرخانه، در رویداد مذکور تجربیات بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای ایجاد توسعه در کشور مورد بررسی قرار گرفتند. نمایندگان مجلس و کارشناسان این حوزه نیز در همایش حضور یافتند. چالش‌های مربوط به کاهش ریسک؛ حال و آینده ارزهای معاملاتی و پایداری در صادرات از جمله موضوعات مورد بحث در همایش بودند. گارسه در مصاحبه ای با بیان اینکه، این همایش از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: این رویداد نقش راهبردی در راستای اهداف ملی در زمینه امنیت بویژه در بخش تجارت خارجی ایفا می‌کند. شماری از مسئولان و نمایندگان مجلس، بانک مرکزی، اداره کل گمرک، اتحادیه صادرکنندگان اروگوئه و شرکت لبنی کوناپروله در همایش حضور داشتند.

منبع: پورتال دولت اروگوئه

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما