معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۲۱- ۱۵:۱۵ - مشاهده: ۵۲

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته سوم فروردین ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

میزبانی اجلاس جهانی هیدروژن آفریقا توسط نامیبیا

کشور نامیبیا قرار است از مورخ 3 تا 5 ماه سپتامبر سال جاری میلادی میزبان افتتاحیه اجلاس جهانی هیدروژن آفریقا (GAH2S) در ویندهوک باشد.

این رویداد که قرار است با موضوع "از جاه طلبی تا عمل: سوخت رسانی به انقلاب صنعتی سبز آفریقا" برگزار شود، لحظه مهمی در تکامل انرژی آفریقا است. در بیانیه‌ای رسانه‌ای، هیئت ترویج و توسعه سرمایه‌گذاری نامیبیا (NIPDB) دیروز اعلام کرد که هدف از برگزاری این اجلاس نشان دادن نقش استراتژیک آفریقا در بازار جهانی هیدروژن و تسهیل گفت‌وگوهای مهم در سیاست، سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش در حال رشد هیدروژن است.

منبع: روزنامه نامیبیان سان

 

آغاز اجرایی شدن روند صدور روادید ورود در نامیبیا

... هدف آن افزایش دسترسی گردشگری است

نامیبیا با اعلام اجرایی شدن صدور روادید ورود، در پنج پست مرزی کلیدی در سراسر کشور، گام مهمی‌برای تقویت صنعت گردشگری خود برداشته است.

وزیر آلبرت کاوانا بر پتانسیل این ابتکار برای تسهیل رویه‌های سفر و تسهیل بازدیدهای بدون دردسر به نامیبیا، به‌ویژه از طریق پست‌های مرزی در مناطق //کاراس و اوهانگوینا تأکید نمود و اعلام داشت که تجربه نشان داده است که این رویکرد روش های ورود را ساده می‌کند و نامیبیا را برای گردشگران و بازدیدکنندگان قابل دسترس تر می‌کند. هدف از این اقدام سود بردن از دسته‌های مختلف بازدیدکنندگان از جمله گردشگران، سرمایه‌گذاران بالقوه، شرکت‌کنندگان در جلسات و سمینارها و همچنین افرادی است که از دوستان و خانواده خود دیدن می‌کنند یا به دنبال درمان پزشکی هستند.

علاوه بر این، کاوانا فاش کرد که شهروندان کشورهای منتخب که مجموعاً 58 کشور در سراسر جهان هستند، اکنون از امتیاز دریافت ویزا در بدو ورود برخوردار خواهند بود. قابل ذکر است، این فهرست شامل کشورهایی است که نامیبیا فاقد مأموریت‌های دیپلماتیک است و این روند را برای مسافران این کشورها ساده می‌کند.در تلاشی برای تقویت روابط متقابل و گسترش مزایای کاهش ویزا در سطح جهان، کاوانا از کشورهای دیگر خواست تا اقدامات مشابهی را برای شهروندان نامیبیا در نظر بگیرند.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 1/2

 

نامیبیا میزبان اجلاس جهانی هیدروژن در آفریقا

نامیبیا قرار است از 3 تا 5 سپتامبر میزبان افتتاحیه اجلاس جهانی هیدروژن آفریقا (GAH2S) در ویندهوک باشد.

این رویداد که با موضوع «از جاه‌طلبی تا عمل: سوخت‌رسانی به انقلاب صنعتی سبز آفریقا» برگزار می‌شود، لحظه مهمی در تکامل انرژی آفریقا است. در بیانیه ای رسانه ای، هیئت سرمایه گذاری و ترویج و توسعه نامیبیا (NIPDB) دیروز اعلام کرد که هدف GAH2S نشان دادن نقش استراتژیک آفریقا در بازار جهانی هیدروژن و تسهیل گفتگوهای مهم در سیاست، سرمایه گذاری و زنجیره ارزش در حال رشد هیدروژن است.

یک کنفرانس رسانه ای رسمی‌بین المللی در مورد این اجلاس برای پنجشنبه، 18 آوریل، در ویندهوک برنامه ریزی شده است و توسط چهره‌های کلیدی از جمله وزیر معادن و انرژی، تام آلویندو، کمیسر هیدروژن سبز جیمز منیوپ و مدیر عامل NIPDB، نانگولا اوآنجا، در کنار نمایندگانی از شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

منبع: روزنامه نامیبیان سان/ ص 3

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما