معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۱۴- ۰۷:۵۹

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته دوم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نامیبیا، اندونزی در زمینه کشاورزی همکاری خواهند کرد

بر اساس اعلام خانم اندیاکوپی انگیتوواماتا معاون اجرایی وزارت کشاورزی نامیبیا طی جریان بازدید از دانشگاه Gadjah Mada در یوگیاکارتا- اندونزی: وزارت کشاورزی نامیبیا و همتای آن در اندونزی در مرحله پیشرفته ای برای امضای توافقنامه ای هستند که شامل توسعه بذر و واکسن‌های حیوانی می‌باشد. هیئت اعزامی از این وزارتخانه با پروفسور دکتر اوا امیلیا، رئیس دانشگاه، در حاشیه دهمین مجمع جهانی آب در بالی دیدار کردند تا همکاری بالقوه در پیشرفت فناوری تولید بذر را بررسی کنند.

منبع: روزنامه نامیبیان سان

 

سفارت اندونزی در ویندهوک از دولت، شرکت های دولتی و فعالان تجاری نامیبیا دعوت می‌کند تا در مجمع اندونزی-آفریقا 2024 در بالی شرکت کنند

در 21 ماه می 2024، سفارت اندونزی در ویندهوک با همکاری کنسول افتخاری نامیبیا در اندونزی، مجمع تجاری اندونزی - نامیبیا را با موضوع "تقویت مشارکت اقتصادی اندونزی و نامیبیا" در هتل کانتری کلاب ویندهوک، نامیبیا برگزار کرد. این رویداد با حضور حدود 35 شرکت کننده از دولت، شرکت های دولتی و تجار نامیبیا برگزار شد. این مجمع تجاری با هدف معرفی پتانسیل های اقتصادی اندونزی و انتشار فعالیت های برنامه دومین مجمع آفریقای اندونزی (II IAF) در بالی، 3-4 سپتامبر 2024، و سی و نهمین نمایشگاه تجاری اندونزی که در شهر BSD، Banten  که در 12-9 اکتبر 2012 برگزار می‌شود، با هدف تشویق هیئت های نامیبیا برای حضور در این دو رویداد برای تقویت روابط همکاری اقتصادی (به ویژه تجارت و سرمایه گذاری) بین اندونزی و نامیبیا تشکیل گردید.

سفیر اندونزی در نامیبیا، ویسنو ایدی پراتیگنیو، در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که حضور دولت، شرکت های دولتی و فعالان تجاری نامیبیا در مجمع دوم اندونزی و آفریقا بتواند تجارت و سرمایه گذاری را در زمینه‌های مختلف بین دو کشور گسترش دهد.

سفیر ویسنو گفت: "حضور هیئت‌های نامیبیا فرصت‌هایی را برای ما باز می‌کند تا همکاری‌هایی را که برای دوجانبه بین اندونزی و مردم آفریقا مفید است، گسترش دهیم".

مجمع تجاری اندونزی - نامیبیا مورد توجه شرکت کنندگان حاضر قرار گرفت. تعدادی از شرکت کنندگان به چندین محصول تجاری اندونزی از جمله روغن پالم، منسوجات و محصولات غذایی و نوشیدنی و همچنین مفهوم همکاری که می‌تواند توسط دو کشور ایجاد شود، علاقه نشان دادند.

منبع: سفارت جمهوری اندونزی در ویندهوک - 27 ماه می- 2024

 

سفیر چین در نامیبیا ژائو ویپینگ و معاون رئیس جمهور ندایتوا به طور مشترک در افتتاحیه پروژه‌ هارامبی اویتو شرکت کردند

در 10 مه 2024، سفیر ژائو ویپینگ در افتتاحیه پروژه‌ هارامبی اویتو در اوتجو با جناب آقای دکتر نتومبو ناندی ندایتوا، معاون رئیس جمهور جمهوری نامیبیا شرکت کرد. آقای وی جین مینگ، رایزن سفارت چین نیز حضور داشتند. سفارت کمک های مالی کوچکی به این پروژه در مراحل اولیه توسعه آن ارائه کرد.

سفیر چین در نامیبیا در اظهارات خود به عنوان حامی‌پروژه، گفت که چین اهمیت زیادی برای حمایت از توسعه کشاورزی نامیبیا قائل است و به اجرای پروژه‌های همکاری کشاورزی بیشتر در نامیبیا ادامه خواهد داد.

معاون رئیس جمهور ندایتوا تاکید کرد که توسعه کشاورزی برای امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در نامیبیا بسیار مهم است و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های کشاورزی نامیبیا و چین تقویت شود که برای توسعه روابط دوجانبه ارزش ویژه ای خواهد داشت.

(منتشر شده توسط سفارت چین در نامیبیا)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما