معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۰۷- ۱۲:۱۵

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته اول اردیبهشت ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی وجود 10 میلیارد بشکه نقت خام در منطقه موپانه

شرکت پرتغالی Galp Energia که اخیراً نفت بیشتری را در حوضه فراساحلی نارنجی نامیبیا کشف کرده است، تخمین می‌زند که منابع هیدروکربنی آن‌ها می‌تواند 10 میلیارد بشکه یا بیشتر نفت با کیفیت خوب داشته باشد. شرکت گالپ در بلوک‌های 2813A و 2814B در قلب حوضه نارنجی فعال است، جایی که با مشارکت کاستوس انرژی (10%)، که توسط تاجر محلی دانش کتی، و شرکت ملی نفت نامیبیا (نامکور) تأسیس شده است، فعال است.

اندازه گیری ثبت مخازن شامل تخلخل خوب، فشار بالا و نفوذپذیری بالا در ستون‌های هیدروکربنی بزرگ است. نمونه‌های سیال دارای ویسکوزیته روغن بسیار کم هستند و حاوی حداقل غلظت CO2 و بدون H2S هستند. جریان به دست آمده در طول آزمایش چاه به حداکثر حدود مجاز حدود 14 هزار بشکه معادل نفت در روز رسیده است و موپانه را به طور بالقوه به عنوان یک کشف تجاری مهم تبدیل می‌کند. تنها در حوضه موپانه و قبل از حفاری چاه‌های اکتشافی و ارزیابی اضافی، تخمین‌های هیدروکربنی در محل 10 میلیارد بشکه معادل نفت یا بیشتر است.» این اطلاعات با بیانیه که دیروز توسط شرکت ملی نفت نامیبیا (نامکور) منتشر شد،  مورد تأیید قرار گرفت.

منبع: روزنامه نیو ارا- ص 5

برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت گردشگری نامیبیا

بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه گردشگری نامیبیا توسط هلدینگ رسانه ای نامیبیا از  24 تا 26 آوریل ماه سال 2024 میلادی در ویندهوک برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری برای صنعت گردشگری نامیبیا است تا محصولات و خدمات خود را برای کلیه افراد در صنعت و همچنین عموم مردم در راستای تبلیغات و بازاریابی عرضه شود. نمایشگاه گردشگری نامیبیا از زمان آغاز به کار خود در سال 1999، به طور مداوم رشد کرده است و شرکت کنندگان محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت علاوه بر این مجموعه‌ای از فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای جذب علاقه‌مندان در زمینه‌های تور و مسافرت، رستوران و پذیرایی ، گردشگری و عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص 2

 

کنفرانس انرژی وعده‌های متنوعی از سخنرانان را می‌دهد

با رونمایی از صف سخنرانان کنفرانس بین‌المللی انرژی نامیبیا در سال 2024 (NIEC 2024)، انتظار می رود نمایندگانی از کشورهای مختلف حضور نمایند. با شمارش معکوس برای برگزاری ششمین دوره کنفرانس  NIEC 2024، با آماده شدن چهره‌های مشهور از بخش‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، مالی و پایداری برای حضور در صحنه، انتظارات بیشتر می‌شود. این کنفرانس نوید یک برنامه پویا با تشکیل 16 جلسه که هر جلسه میزبان فهرست برجسته ای از سخنرانان بین المللی و محلی است، برگزار خواهد شد.

دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، هیثم الغیس، قرار است سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را ایراد نماید و سپس آقای تام الویندو، وزیر انرژی و معادن، سخنرانی کلیدی داشته باشد. انتظار می رود که این منجر به یک بحث میزگرد با مشخصات بالا با رهبران ملی و جهانی شود و زمینه را برای بحث هایی فراهم کند.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 14

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما