معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۳

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته چهارم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

انجمن صنعت هتلداری آفریقا، پشتیبانی مالی دریافت می‌کند

طی هفته جاری بانک اف.ان. بی نامیبیا در همکاری با شرکت RMB در راستای برگزاری نشست انجمن سرمایه گذاری  صنعت جهانگردی و هتلداری آفریقا (AHIF) که از 25 تا 27 ژوئن توسط نامیبیا میزبانی خواهد شد، اختصاص مبلغ 500000 دلار نامیبیا کمک مالی را اعلام نمودند.

انجمن سرمایه گذاری صنعت هتلداری که به عنوان تأثیرگذارترین گردهمایی سالانه سرمایه گذاران صنعت هتلداری، رهبران تجاری، مقامات دولتی، بانکداران و مشاوران متخصص در قاره آفریقا شناخته می‌شود، معمولاً با شرکت نمایندگان بیش از 50 کشور برای سه روز، توسعه ارتباطات و شبکه سازی سطح بالا، جلسات تجاری رسمی و مباحث مربوط به آخرین روندها و پیشرفت ها را مورد مذاکره و بررسی قرار می دهند.

"این حمایت فقط در مورد حمایت مالی نیست، بلکه برای گرد هم آوردن سهامداران مختلف برای توسعه نامیبیا است. گوستاوو گفت: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری و مشارکت در پروژه‌های مختلف توسعه هستیم که هدف آن تبدیل نامیبیا به کشوری شکوفا و مرفه است.

انتظار می‌رود برگزاری این نشست بیش از 300 نماینده از کشورهای مختلف در ویندهوک را گرد هم آورد تا در مورد موضوعات کلیدی از جمله طرح‌های دولت برای حمایت از جهانگردی، مهمان‌نوازی و هتلداری ، توسعه هتل، هتل‌سازی فضای کاری، سرمایه‌گذاری در نامیبیا، و نظم جدید ژئوپلیتیک جهانی و تأثیر آن بر صنعت جهانگردی و دیگر موارد  به بحث و مذاکره بپردازند.

منبع:روزنامه سان نامیبیان ص 2

 

توصیه کنار گذاشتن سیاست‌های ضد سرمایه‌گذاری به دولت نامیبیا

آقای استیو گالووی، کارشناس حاکمیت و مدیریت شرکتی، از دولت خواسته است تا با توجه به اکتشافات اخیر نفت و گاز، برای بهبود جذابیت نامیبیا به عنوان یک مقصد معدنی تلاش کند و گفت که این کشور در حال حاضر خود را در موقعیت نامطلوبی می‌بیند.

آقای گالووی این اظهارات را در جریان بحثی درباره نقش بخش خصوصی در مقابله با فساد که به میزبانی کمیسیون مبارزه با فساد برگزار شد، بیان نمود.

به گفته  آقای گالووی، در فرآیند ایجاد قانون سرمایه‌گذاری مورد پسند، دولت باید اطمینان حاصل کند که خروجی آن صفر نباشد و آن در جایی است که تنها یکی از طرفین ذینفع و راضی است.

در همین حال، اتاق معادن نامیبیا اخیراً نگرانی خود را در مورد رتبه بندی این کشور به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری به دنبال شاخص کلی جذابیت سرمایه گذاری موسسه فریزر برای سال 2023 به اشتراک گذاشته است که نامیبیا را به عنوان چهارمین مقصد سرمایه گذاری معدنی جذاب در این قاره قرار می دهد.

در حالی که می‌توانیم افتخار کنیم که نامیبیا همچنان یکی از مقاصد مطلوب آفریقاست و در رتبه چهارم قرار دارد، اما این نکته نگران‌کننده است که امتیاز ما در امتیاز مطلق و همچنین در رتبه‌بندی جهانی ما سه امتیاز بدتر شده است. آقای زبرا کاسته، رئیس اتاق معادن نامیبیا، گفت که این نشان می‌دهد که نامیبیا می‌تواند در زمینه سیاست معدن و مسائل نظارتی بهتر عمل کند.

منبع: روزنامه نامیبیان سان/ مجله اقتصادی ریپابلیکن ص 1

 

تعیین حداقل دستمزد توسط هیئت دولت

هیئت دولت نامیبیا مصوبه کار، روابط صنعتی و ایجاد اشتغال را برای صدور حکم تعیین حداقل دستمزد ملی را تأیید نموده و از ماه ژانویه سال 2025 میلادی قابل اجرا خواهد بود.

طبق دستور دستمزد، حداقل دستمزد ملی 18 دلار نامیبیا در ساعت تعیین شده است و پس از دو سال از تاریخ اجرا قابل بررسی و بازنگری خواهد بود.

آقای اوتانی نجوما وزیر کار در ماه فوریه سال 2021 میلادی یک کمیسیون دستمزد در وزارت کار، روابط صنعتی و اشتغالزایی منصوب نمود که تحقیقات سراسری را در مورد تمام صنایع مربوطه انجام داد.

طی بیانیه ای مورخ ماه 2 ژوئن سال 2024 میلادی، معاون اجرایی وزارت کار، خانک لیدیا ایندومبو، خاطرنشان کرد که معرفی حداقل دستمزد جایگزین قدرت چانه زنی نمی‌شود، زیرا صرفاً هدف آن تعیین حداقل دستمزد، به ویژه برای کارکنان کم دستمزد است.

منبع: روزنامه نیو ار ا ص9

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما