معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۷

زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان

لبنان در زمینه تکنولوژی و نوآوری، دارای سابقه طولانی و موفقی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است. و زیست بوم فناوری و نوآوری این کشور موجب رشد بخش های علمی، آموزشی، پزشکی، دارویی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیست شده است. بر اساس گزارش بلوم اینوست بانک، درحال حاضر استارت آپ ها در لبنان بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند .

ساختار علمی و فناوری لبنان را می‌توان یک استثناء در میان کشورهای عربی دانست، چراکه برخلاف آنها، تحقیق و توسعه در لبنان به نهادها و آکادمی‌های نسبتاً مستقلی مانند مرکز تحقیقات و اسناد مارونیت، مرکز مطالعات لبنان و ... واگذار شده است. زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان، زمینه را برای شکل گیری، رشد و بلوغ استارت آپ ها و طرح ها و اقدامات نوآورانه فراهم می‌کند.

زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان بازیگران و اجزاء مختلفی دارد که درکنار هم، یک ساختار کارآمد، با نشاط و مبتکرانه ای را شکل داده اند. در این زیست بوم، حمایت های دولتی، صندوق های مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها، انکوباتورها، محیط های اشتراکی و رویدادهای متنوع فناورانه و نوآورانه را می‌توان شاهد بود که علیرغم استقلال آنها از دولت و از یکدیگر، کارکردی همگن، همگرا و هم افزایی دارند.

گزارش تهیه شده تحت عنوان "زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان" جهت بهره برداری علاقمندان به پیوست می‌باشد.

زیست بوم فناوری و نوآوری لبنان

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما