معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۱۵- ۰۸:۰۰

اخبار اقتصادی تونس

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تونس در هفته دوم خردادماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 بلومبرگ: بانک جهانی در حال حرکت برای از سرگیری برنامه کمک به تونس است

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد بانک جهانی در حال حرکت برای احیای برنامه کمک به تونس است و این بانک و تونس در حال توافق برای یک مشارکت جدید پنج ساله هستند. دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، مارس گذشته گفت این بانک کار خود با تونس را به دلیل اظهارات مربوط به وضعیت مهاجران از جنوب صحرای آفریقا و آزار و اذیت آنها به حالت تعلیق درآورده است. بانک جهانی یک کمک کننده بزرگ به تونس است که به دنبال کمک مالی از صندوق بین المللی پول است.

خبرگزاری بلومبرگ

نرخ تورم تونس در ماه می‌کاهش یافت

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه ملی آمار، نرخ تورم تونس در ماه می 2023 به سطح 9.6 درصد کاهش یافت، پس از آن که در ماه آوریل حدود 10.1 درصد بود. افزایش قیمت ها در ماه‌های می و آوریل 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل با سرعت کمتری صورت گرفته است.

سایت موسسه ملی آمار تونس

وزارت اقتصاد ابتکار «نقطه تماس ملی برای اقدام مسئولانه» را راه اندازی کرد

وزارت اقتصاد و برنامه ریزی تونس با همکاری سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OCDE) و آژانس همکاری آلمان (GIZ)، روز پنجشنبه 1 ژوئن 2023، راه اندازی «نقطه تماس ملی برای اقدام مسئولانه» را اعلام کرد. این سازوکار نمایانگر ساختارهای دولتی و دو نهاد اتحادیه کارگری و سازمان یوتیکا است.

این ابتکار بر اساس دستورالعمل های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که جمهوری تونس آن را در 23 می 2012 با هدف بهبود فضای کسب و کار امضا کرده است، عمل می‌کند و کمک موثری به گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در تونس خواهد کرد. یک وب‌سایت برای نقطه تماس ملی راه‌اندازی می‌شود که شامل داده‌های آن است و افراد می‌توانند درخواست‌های خود را برای رسیدگی ارائه کنند.

شایان ذکر است که بیانیه سازمان همکاری بر اساس چهار سازوکار و دستورالعمل است که شامل توصیه‌های دولت به شرکت‌های چندملیتی با هدف انجام فعالیت‌های خود منطبق با سیاست‌های دولت، افزایش اعتماد متقابل بین شرکت‌ها و جامعه، ارتقای جو سرمایه گذاری و افزایش سهم آن در توسعه پایدار می‌باشد.

موزائیک اف ام

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما