معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۲/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۹

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول اردیبهشت‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 رئیس جمهور الجزایر بر افزایش ایستگاه‌های نمک زدایی از آب دریا در امتداد سواحل الجزایر تاکید کرد.

آقای عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، در جلسه شورای وزیران که به ریاست وی برگزار شد، بر لزوم ایجاد ایستگاه‌های نمک زدایی آب دریا در سراسر سواحل الجزایر تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه فناوری استفاده شده در این ایستگاه‌های نمک زدایی کاملا بومی‌شده است، آن را به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی کشور معرفی کرد.

وی همچنین بر لزوم اطمینان از توزیع مستمر و منطقی آب در مواجهه با نوسانات بارندگی در سطح ملی و بین‌المللی و بازنگری در برنامه‌های مدیریت توزیع آب به منظور تضمین توزیع عادلانه آب شرب بین بخش های مختلف کشور تاکید کرد.

درخواست بازگشایی کارخانه‌های تولید کامیون با برند Volvo و رنو

علی عون وزیر صنایع و تولید داروئی الجزایر تایید کرد که نماینده  شرکت های "ولوو" (سوئد) و "رنو تراکس" درخواستی را برای بازگشایی این کارخانه ارائه کرده است. این کارخانه محصولات با برند سوئدی ولوو و همچنین رنو تراکس و با ظرفیت 2500 کامیون در سال تولید می‌کرد. این کارخانه که در منطقه مفتاح (بلیده) قرار داشت، از سال 2019 بسته شده است.

الجزایر توانایی تولید پهپاد دارد.

یاسین المهدی ولید، وزیردانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک گفت؛ الجزایر ظرفیت زیادی برای توسعه مدل‌های پهپاد دارد که در چندین زمینه از جمله کشاورزی و مبارزه با بلایای طبیعی استفاده می‌شوند. وی افزود؛ با توجه به این قابلیت ها، الجزایر امکان این را دارد تا در کمترین زمان از مرحله تحقیق و توسعه به تولید و بازاریابی حرکت کند. 

نامبرده در مراسم افتتاحیه رویداد "پهپادها: کاربردها و چشم اندازها" گفت: این ماشین‌ها آینده امیدوارکننده‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی از جمله کشاورزی، بلایای طبیعی، معدن، دفاع و غیره دارند که با تلاش بیشتر و توجه دولت به شرکت های فعال در این زمینه، می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد حرکت از تحقیق و توسعه به تولید و تجاری سازی این محصولات باشیم.

رشد 30 درصدی تجارت بین الجزایر و ترکیه در سال 2022

سفیر ترکیه در الجزایر، با اشاره به روابط خوب دو کشور الجزایر و ترکیه در سطوح سیاسی و اقتصادی، رشد 30 درصدی حجم تجارت فی مابین در سال 2022 را به عنوان نمودی از توسعه روابط دانست. وی در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی ترکیه در الجزایر، روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور به ویژه بعد از سفر رئیس جمهور الجزایر آقای عبدالمجید تبون به ترکیه در حال توسعه دانست. وی گفت تجارت بین دو کشور طی یک سال 30 درصد افزایش یافته و به 5.3 میلیارد دلار (پنج و سه دهم) رسیده است، این در شرایطی است که شاهد یک دوره رکود در تجارت جهانی می‌باشیم.

تقویت سرمایه گذاری شرکت هواوی در بخش انرژی الجزایر

مراد عجال، مدیر عامل گروه سونلگاز میزبان هیأتی از شرکت هواوی مستقر در الجزایر به سرپرستی ایسون یی، مدیرعامل این شرکت بود. در این دیدار آقای عجال از شرکت چینی "هواوی" خواست سرمایه گذاری‌های خود در الجزایر به ویژه در زمینه انرژی را تقویت کند.

"تامین مالی خصوصی اقتصاد سبز در آفریقا" موضوع اصلی نشست سالانه بانک توسعه آفریقایی

بنا بر اعلام دبیرکل بانک توسعه آفریقایی پنجاه و هشتمین نشست سالانه شورای حکام گروه بانک توسعه آفریقا و چهل و نهمین نشست سالانه صندوق توسعه آفریقا از 22 تا 26 می 2023 در شرم الشیخ مصر با موضوع "تامین مالی خصوصی به نفع اقلیم و رشد سبز در آفریقا" برگزار می‌شود.

GECF: افزایش 6.7 درصدی صادرات LNG در مارس امسال نسبت به سال گذشته

مجمع کشورهای صادرکننده گاز در گزارش ماهانه خود که اخیرا منتشر شد اعلام کرد صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) از کشورهای عضو، در ماه مارس گذشته 6.7 درصد نسبت به مارس 2022 افزایش یافته و به 17.66 میلیون تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای GECF نیمی از افزایش صادرات LNG را به خود اختصاص داده اند، ایالات متحده بزرگترین صادرکننده LNG در جهان است و پس از آن استرالیا و قطر قرار دارند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما