معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۱

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته اول اسفندماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

 افزایش هفتگی قیمت مواد غذایی در ونزوئلا

رصد خانه مالی ونزوئلا از افزایش هفتگی قیمت مواد غذایی در این کشور به میزان حدود ۶ درصد خبر داد. بر این اساس قیمت مواد غذایی اساسی مورد نیاز برای معاش خانوار نظیر ذرت، لوبیا، روغن، ماکارونی، شکر، برنج و شیر افزایش داشته اند این در حالیست که نرخ تورم در ونزوئلا طی ماه نخست سال جاری میلادی افزایشی بالغ بر ۳۹ درصد را تجربه نمود که نشان از شتاب روند رو به صعود ارقام تورمی در این کشور و بی ثباتی شاخص های کلان اقتصادی در آن دارد.

https://cactus24.com.ve/2023/02/21/ovf-canasta-alimentaria-incremento

 جدول جهانی سرعت اینترنت

ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهای دارای بدترین وضعیت در شاخص سرعت اینترنت در بین سایر کشورهای جهان به شمار می رود. بر پایه آخرین گزارش منتشره  از سوی Speedtest Global Index ، ونزوئلا در شاخص سرعت اینترنت موبایل در بین سایر کشورها در بین ۱۳۸ کشور در جایگاه ۱۳۶ جای گفته است و در رده بندی اینترنت ثابت، جایگاه ۱۳۸ ام را در بین ۱۷۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است.

https://ovxp.mcehc.com/2023/02/21/venezuela-peor-conexion-a-internet/

رشد سالانه بازار دارو در ونزوئلا

بازار فروش دارو در ونزوئلا طی سال گذشته میلادی بیش از ۲۱.۹ درصد رشد یافت. بر پایه آخرین گزارش منتشره از سوی اطاق ملی صنایع داروسازی ونزوئلا، طی سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۹۴ میلیون قلم دارو در ونزوئلا عرضه گردید که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۳۴ میلیون قلم افزایش پیدا کرد که نیمی از داروهای عرصه شده در داخل کشور تولید و مابقی از طریق واردات تأمین گردید این در حالیست که بازار دارو طی سه سال اخیر رشدی مستمر را تجربه نموده است.

https://elperiodiquito.com/venezuela/81743/farmacias-registraron-crecimiento

استمرار اجرای مداخله ارزی در ونزوئلا

دولت ونزوئلا در راستای نیل به تثبیت نرخ ارز، در آخرین مرحله مداخله ارزی، بالغ بر ۱۳۰ میلیون دلار را روانه بازار مالی این کشور ساخت. این اقدام در راستای حفظ جریان نقدینگی و مهار نرخ ارز صورت می‌پذیرد این در حالیست که ارزش پول ملی ونزوئلا در برابر دلار با شدت کمتری همچنان کاهش می یابد و نرخ رسمی‌هر دلار به بالغ بر ۲۴ بولیوار افزایش یافته است.

https://puntodecorte.net/nueva-intervencion-cambiaria-bcv-vende

تأمین بیش از نیمی از برنج مصرفی ونزوئلا از محل واردات

بیش از نیمی از برنج مصرفی مورد تقاضای داخلی ونزوئلا از محل واردات تأمین می‌گردد.برابر اعلام انجمن ملی برنجکاران ونزوئلا، میزان تولید سالانه این محصول طی سال گذشته میلادی حدود ۴۲۵ هزار تن رقم خورد که تنها ۵۰ درصد نیاز مصرف داخلی را تأمین نموده و مابقی از محل واردات تأمین می‌گردد.

https://www.notitarde.com.ve/economia/20241/venezuela-produjo-solo

عزیمت سومین کشتی کالاهای ایران به ونزوئلا

سومین کشتی حامل کالاهای ایران در ماه می‌ از طریق خط ‌کشتیرانی تجاری مقرر با ونزوئلا به این کشور عزیمت می نماید. برابر اعلام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سومین کشتی کالاهای صادراتی ایران را به ونزوئلا منتقل می سازد و اعزام هر دو ماه یکبار صورت می‌پذیرد.

https://primicia.com.ve/economia/tercer-buque-con-mercancia-saldra-de-iran

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما