معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۲۹- ۱۴:۴۷ - مشاهده: ۵۹

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و بازرگانی ونزوئلا در اسفند ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

ونزوئلا در صدر فهرست کشورهای برخوردار از بیشترین معادن غیر قانونی در آمریکای لاتین

ونزوئلا به لحاظ برخورداری از معادن غیرقانونی پس از برزیل نخستین جایگاه را در بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کارائیب داراست. بر پایه آخرین گزارش منتشره از سوی سازمان مردم نهاد «SOS Orinoco»، استخراج غیرقانونی معادن در ونزوئلا طی دو دهه اخیر رشدی شتابان در ونزوئلا داشته اند و تعداد معادن غیرقانونی در این کشور از ۲۷۵۰ در بیش از ۱۷۳ هزار هکتار فراتر رفته است که بر این اساس جایگاه دوم منطقه ای را به خود اختصاص داده است.

https://talcualdigital.com/venezuela-es-el-segundo-pais-con-mas-mineria-ilegal

رشد بازار دارو در ونزوئلا

بازار داروی ونزوئلا طی نخستین ماه سال جاری میلادی بالغ بر ۵۵ درصد رشد یافت. برابر آخرین گزارش اطاق ملی صنعت داروسازی ونزوئلا،  میزان اقلام دارویی عرضه شده در بازار دارویی این کشور از ۱۴ میلیون  در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۲ میلیون قلم در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کرد.

 https://www.elnacional.com/venezuela/mercado-farmaceutico-de-venezuela

 گزارش اوپک از افزایش تولید نفت ونزوئلا

 برابر آخرین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت، میزان تولید روزانه نفت ونزوئلا در ماه فوریه با ۴.۲۸ درصد افزایش به ۸۷۷ هزار بشکه رسید. بر این اساس میزان افزایش تولید روزانه نفت ونزوئلا در مقایسه با ماه فوریه سال گذشته میلادی بالغ بر ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است این در حالیست که بنا بر آخرین گزارش شرکت ملی نفت ونزوئلا؛ صادرات نفت این کشور طی دو ماهه نخست سال جاری با ۷.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ از ۲۷.۶ میلیون بشکه فراتر رفت.

https://www.descifrado.com/2024/03/12/informe-opep-la-produccion-petrolera

مذاکرات چین برای سرمایه گذاری در ونزوئلا

چین  در حال مذاکره با ونزوئلا برای سرمایه گذاری در پروژه‌های تولیدی این کشور می‌باشد. در این راستا مسئولین امور تجاری و اقتصادی سفارت چین در کاراکاس با الکس ساآب، رئیس مرکز بین المللی سرمایه گذاری تولیدی دیدار و گفت و گو نمودند که در این دیدار موضوعات مرتبط به همکاری فیمابین و پیشرفت های حاصله مورد ارزیابی قرار گرفت.

https://twitter.com/AlexNSaab/status/1767621175142711318

ونزوئلا در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین انتشار متان

بر پایه آخرین مطالعه صورت گرفته از سوی آژانس بین المللی انرژی، ونزوئلا به همراه ترکمنستان در صدر فهرست کشورهای برخوردار از بیشترین انتشار گاز متان در جهان قرار دارد.

https://www.descifrado.com/2024/03/13/venezuela-lidera-las-emisiones

تلاش ونزوئلا و هند برای تقویت همکاری در حوزه انرژی

مذاکراتی بین ونزوئلا و هند در شهر کاراکاس در راستای تقویت همکاری دو جانبه در حوزه انرژی صورت پذیرفت.در این راستا رافائل تیه چئا، وزیر نفت  ونزوئلا، سفیر هند در کاراکاس را به حضور پذیرفت که در این جلسه طرفین مراتب علاقمندی خویش را برای از سرگیری فعالیت شرکت های مشترک  به منظور بهبود روابط همکاری را ابراز داشتند.

https://www.vtv.gob.ve/venezuela-india-profundizar-lazos-energeticos

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما