معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۲۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۴

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته دوم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

توافق ونزوئلا با کلمبیا برای احیای کارخانه تولید فرآورده‌های خونی

وزارت بهداشت ونزوئلا از دستیابی به ائتلافی راهبردی با کلمبیا در راستای بازفعال‌سازی کارخانه دولتی تولید فرآورده‌های خونی به نام Quimbiotec خبر داد. بر این اساس اتحاد راهبردی کلمبیا و ونزوئلا بازفعال‌سازی، تأمین سرمایه و بازسازی کامل واحدهای تولیدی کارخانه فرآورده‌های خونی در ونزوئلا را به همراه می آورد.

https://twitter.com/MinSaludVE/status/1607024616249106432

مونتاژ ۷۲ دستگاه خودرو در سال جاری

بر اساس اعلام اتحادیه خودروسازان ونزوئلا، از ماه ژانویه تا ماه نوامبر گذشته در مجموع ۷۲ دستگاه خودرو مونتاژ شده است که این رقم بیانگر افزایش ۸۰۰ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته می‌باشد که در مجموع ۸ دستگاه خودرو مونتاژ شده بود. گفتنی است در سال ۲۰۰۷ در ونزوئلا ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو مونتاژ شده بود.

https://www.google.com/amp/s/m.es.investing.com/news/stock-market-news/venezuela

استمرار مداخله ارزی در ونزوئلا

با تداوم سیاست مداخله ارزی، دولت ونزوئلا در بازار پولی این کشور، بانک مرکزی در آغاز آخرین هفته سال جاری میلادی بیش از ۴۰ میلیون دلار را روانه بازار ساخت. بر این اساس میزان رقم اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی به اجرای سیاست مداخله ارزی طی ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ تا کنون از ۴۸۰ میلیون دلار فراتر رفته است با این حال ارزش دلار در برابر پول ملی ونزوئلا همچنان روندی صعودی را طی می نماید و انتظار می رود که نرخ هر دلار تا اوایل سال جاری میلادی از ۲۰ بولیوار فراتر رود.

https://www.bancaynegocios.com/exclusivo-bcv-abre-ultima-semana

افزایش تولید نیشکر در ونزوئلا

تولید نیشکر در ونزوئلا طی سال 2022 بیش از 19 درصد افزایش یافت. برابر اعلام انجمن ملی تولیدکنندگان نیشکر ونزوئلا، میزان تولید این محصول از 2.81 میلیون تن طی سال 2022 افزایش یافت این در حالیست که پیش از این بیشترین تولید سالانه در سال 2006 بیش از 9 میلیون تن به ثبت رسید و از آن پس تا کنون دچار کاهشی  مستمر گردیده است.

https://primicia.com.ve/economia/produccion-de-cana-de-azucar-crecio-un-19-en-2022

تصویب طرح سال ۲۰۲۳ مسکن سازی از سوی مادورو

رییس جمهور ونزوئلا طرح سال آینده مسکن سازی را به تصویب رساند که طی آن در قالب مسکن بزرگ مسکن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد و از این میان ۱۷۶ هزار واحد در حال حاضر در دست ساخت می‌باشند.

https://www.eluniversal.com/politica/146285/presidente-maduro-aprueba-plan-anual

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما