معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۹

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در هفته دوم آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد.

افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولتی

محمد ولد شیخ غزوانی، رئیس جمهور موریتانی به مناسبت بزرگداشت سالگرد روز ملی این کشور طی پیامی اعلام کرد دولت تصمیم گرفت تامین اجتماعی خانواده‌های فقیر و حقوق کارمندان، نظامیان و بازنشستگان دولت را به میزان 20 درصد افزایش دهد.

سفر رییس جمهور موریتانی به ایتالیا

محمد ولد شیخ غزوانی، رئیس جمهور موریتانی روز پنج‌شنبه 1 دسامبر، به منظور شرکت در اجلاس گفت و گوی مدیترانه، به رم پایتخت ایتالیا سفر کرد و در طول این سفر، با جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا نیز دیدار و گفت و گو کرد. طرفین در این دیدار با اشاره به روابط حسنه میان موریتانی و کشورهای اروپایی و غربی، راهکارهای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصاد و انرژی را با تاکید بر الگوی همکاری دولت ایتالیا با کشورهای آفریقایی مورد بررسی قرار دادند و در خصوص موارد متعدد از جمله اثرات جنگ اوکراین بر قاره آفریقا به تبادل نظر پرداختند.

رئیس‌جمهور موریتانی در حاشیه این سفر، در یک نشست کاری میان تعدادی از بازرگانان موریتانی و ایتالیا شرکت کرد. در این نشست، فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در موریتانی و ایتالیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و وزیر نفت و انرژی موریتانی نیز سخنرانی کرده و به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موریتانی و زمینه‌های همکاری دوجانبه میان ایتالیا و موریتانی اشاره کردند.

امضای یادداشت تفاهم میان آژانس ملی سرمایه‌گذاری و مجمع تجاری آمریکا-موریتانی

آژانس ملی سرمایه‌گذاری موریتانی و مجمع تجاری آمریکا-موریتانی، با هدف تقویت روابط تجاری دوجانبه، یادداشت تفاهمی را در موریتانی  امضا نمودند. این یادداشت تفاهم، موجب تقویت همکاری‌های متقابل میان دو طرف شده و باعث ترغیب و جذب سرمایه‌گذاری در دو کشور و افزایش دسترسی به داده‌ها خواهد شد. همچنین این یادداشت تفاهم به دو طرف این اجازه را می‌دهد تا با همکاری یکدیگر، نمایشگاه‌های تجاری و سمینارهای علمی مشترک برگزار کرده و فعالیت‌های متعدد دیگری را در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری و تبادلات تجاری انجام دهند.

دیدار وزیر اقتصاد با هیات عالی رتبه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

عثمان محمدو کان، وزیر امور اقتصادی موریتانی با هیات عالی رتبه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به ریاست الیک لویبل و به معیت ایزابل هنین، سفیر آلمانی و نماینده مقیم کمیساریای عالی پناهندگان در موریتانی و مارک لوسیه نماینده مقیم صندوق کودکان سازمان ملل متحد -یونیسف- ملاقات نمود. در این ملاقات، طیفی از مسائل توسعه همکاری‌ها مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما