معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۶

اخبار اقتصادی موریتانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور موریتانی در نیمه اول مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
  1. وزیر تجارت ، صنعت ، صنایع دستی و گردشگری لمرابط ولد بناهی برای شرکت در سالن گردشگری بین المللی که از 29 سپتامبر  الی 3 اکتبر برگزار می‌شود به دعوت همتای خود عازم الجزایر گردید. وی قرار است با نخست وزیر و سایر مقامات آن کشور نیز در حاشیه سفر خود دیدار و گفتگو نماید.
  2.  نماینده سازمان  همبستگی‌های عمومی و اجتماعی محمد عالی ولد سید محمد با هیاتی از گروه بانک جهانی به ریاست آلفونسو إیبی کواگو مدیر اجرایی گروه بانک جهانی ملاقات کرد.
  3.    وزیر امور اقتصادی عثمان محمدو کان با آلفونسو إیبی کواگو مدیر اجرایی گروه بانک جهانی ملاقات کرد.
  4.  در مرکز کنفرانس های بین المللی نواکشوت کار کمیته  مشترک همکاری‌های موریتانی و  مراکش در زمینه ماهیگیری ، داروئی و مشاغل عمومی اغاز گردید.
  5.   وزیر بهداشتی المختار ولد داهی  ریاست جلسه ای که با شرکای فنی و مالی  این وزارتخانه برگزار شد را بعهده گرفت در این جلسه مقرر گردید بودجه مراکز وابسته به وزارت بهداشت در سال آتی و نیز میزان مشارکت شرکای فنی و مالی این وزارت مشخص گردد.
  6.   وزیر تحول دیجیتال و نوآوری و نوسازی مدیریت المختار أحمد یدالی در دفتر  کار خود با إیزابل هنین سفیر المانی ملاقات کرد . طرفین در خصوص همکاری در زمینه سیستم های نوین دیجیتال و کمک آلمان به استقرار آن در موریتانی گفتگو نمودند.
  7.   وزیر تحول دیجیتال و نوآوری و نوسازی مدیریت المختار أحمد یدالی با آدما دیان باری نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در موریتانی ملاقات کرد. 
  8.   وزیر ماهیگیری و اقتصاد دریائی عابدین ولد امعییف آقای محمد صدیقی وزیر کشاورزی و  شیلات و جنگلداری مراکش را که برای یک دیدار رسمی‌ به موریتانی آمده است بحضور پذیرفت  و با وی گفتگو و تبادل نظر نمود.
  9.  وزیر ماهیگیری و اقتصاد دریائی عابدین ولد امعییف به همراه محمد صدیقی وزیر کشاورزی و  شیلات و جنگلداری  مراکش از بندر تانیت برای ماهیگیری در شهر انشیری وابسته به شرکت ملی پخش ماهی بازدید کردند.
  10.  نخست وزیر الجزایر أیمن بن عبد الرحمن به همراه لمرابط ولد بناهی وزیر تجارت ، صنعت ، صنایع دستی و گردشگری موریتانی از غرفه‌های نمایشگاهی موریتانی در نمایشگاه بین المللی گردشگری که در الجزایر  برگزار می‌گردد بازدید بعمل آوردند.
  11.   وزیر کشاورزی یحیى ولد أحمد الواقف با محمد صدیقی وزیر کشاورزی و شیلات و جنگلداری و انکشاف مراکش دیدار و گفتگو نمود که در این ملاقات مسائل مورد علاقه دوجانبه در زمینه‌های کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
  12.  فاطمة بنت خطری کمیسر امنیت غذایی به همراه سفیر امارات در فرودگاه نواکشوت کمک اهدائی دولت امارات به مقدار ۳۰تن مواد غذائی که برای آسیب دیدگان سیل‌زده اخیر در کشور به موریتانی اهداء شده است  را تحویل گرفت. 
  13.   وزیر کار و رفاه اجتماعی کودکان  و خانواده صفیة منت أنتهاه دیروز با ألفونس إیبی کواگو مدیر اجرایی گروه بانک جهانی ملاقات کرد.
  14.   وزارت بهداشت از آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده با همکاری یونیسف برای حمایت برنامه ملی واکسیناسیون موریتانی و تجهیزات یخچالهای نگهداری واکسن به ارزش ۱۶۱۰۰۰ دلار دریافت کرد.
  15.   وزیر ماهیگیری و اقتصاد دریائی عابدین ولد امعییف و محمد صدیقی وزیر کشاورزی و شیلات و جنگلداری مراکش در پایان نتایج مباحث کمیته مشترک همکاری‌های موریتانی و مراکش در زمینه ماهیگیری چندین تفاهم‌نامه و قرارداد  همکاری امضا کردند. 
  16.  نخست وزیر محمد ولد بلال مسعود با محمد صدیقی وزیر کشاورزی و شیلات و جنگلداری  مراکش که از موریتانی بازدید رسمی داشته است دیدار وگفت وگو نمود.
  17.   نخست وزیر محمد ولد بلال مسعود با هیآتی از گروه بانک جهانی به ریاست ألفونس إیبی کواگو مدیر اجرایی گروه بانک جهانی ملاقات کرد.
  18.   عبد السلام محمد صالح   وزیر نفت ومعدن و انرژی برای شرکت دراجلاس(آرزوهای افریقائی 2022) که در پاریس برگزار می‌شود عازم فرانسه شد.
  19.   وزیر امور اقتصادی عثمان محمدو کان برای شرکت در انجمن امور مالی کشورهای عربی که توسط وزارت دارایی عربستان سعودی سازماندهی و اولین جلسه آن برگزار  خواهد شد ، عازم ریاض گردید.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما