معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۸- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۱۵۷

اخبار اقتصادی مولداوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی مولداوی در هفته اول مهر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

برنامه تامین مالی مولداوی توسط صندوق بین المللی پول

        صندوق بین المللی پول اعلام کرد هیات اجرایی این صندوق نخستین مرحله بررسی برنامه جاری همکاری با مولداوی را به پایان رسانده است. این امر امکان پرداخت 27 میلیون دلار به مولداوی را در چهارچوب برنامه همکاری 40 ماهه میان صندوق و مولداوی فراهم می آورد. در گزارش صندوق اعلام شده است که تبعات جنگ در اوکراین همچنان بر چشم اندازهای مولداوی تاثیر می‌گذارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها اقتصاد مولداوی در آینده نزدیک دچار رکود خواهد شد اما در مقابل تورم همچنان رشد خواهد کرد.

        تهدیدات برای اقتصاد مولداوی نیز بسیار جدی می‌باشند. در این رابطه به خصوص به تهدید بحران انرژی در این منطقه اشاره شده است. کنزی اوکامورا معاون مدیر اجرایی صندوق اعلام داشت که چالش های زیادی همچنان در مقابل مولداوی قرار دارند من جمله تبعات جنگ در اوکراین، تاثیر منفی افزایش شدید تورم و همچنین نگرانی‌ها در خصوص امنیت انرژی.

افزایش 5 برابری حمل و نقل دریایی از طریق مولداوی

       شرکت‌های حمل و نقل مولداوی اعلام کرد حمل و نقل دریایی از طریق مولداوی از ابتدای سال جاری 4 تا 5 برابر افزایش یافته است. در همین راستا این شرکت‌ها به دنبال راه حل های لجستیکی و حمل و نقل برای توسعه دالان‌های حمل و نقلی زنجیره تامین و ترانزیت می‌باشند. به زعم این شرکت ها مولداوی در شرایط کنونی می‌تواند به یک مرکز حمل و نقل تبدیل شود. یکی از دلایل اصلی افزایش حمل و نقل دریایی از طریق مولداوی، جنگ در اوکراین اعلام شده است.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما